Er zijn 15 resultaten gevonden
- wo 20 dec 2023, 2:41
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag amsterdam en omstreken
- Reacties: 26
- Weergaves: 1248
Re: Luisterdag amsterdam en omstreken
Vanwege gezondheidproblemen hoop ik erg dat er een luisterdag in Noord-Holland komt. Amsterdam is lastig inderdaad en errg duur. Iets ten noorden van Amsterdam is alles voor betaalbaarder. Is bv Vd Valk Hotel Akersloot heeft parkeren, veel zalen etc. Ligt aan de A9! Dat ik daar in de buurt woon is n...
- wo 16 aug 2023, 5:15
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 952
Re: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
Willicht verwarrend, daarom om je niet onnodig met dit raadsel te kwellen verdere uitleg: - aanbod was voor behuizing + versterkermodules. Die laatste had ik zeld al, maar dacht wat een mooie behuizing - verkoper vertelt waar je deze kan kopen, eb prijs valt erg mee, dus deze aldaar aangeschaft. - b...
- vr 11 aug 2023, 1:52
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 952
Re: 8x250W versterker met 4x Hypex NC252MP - KJF Audio MA-01
Heb die behuizing gekocht, bedankt!
Mocht je de electronica (de pcb en bedrading) over houden, ben ik alsnog zeer geinteresseerd voor mijn eigen multipel NC500MP project!
Mocht je de electronica (de pcb en bedrading) over houden, ben ik alsnog zeer geinteresseerd voor mijn eigen multipel NC500MP project!
- ma 01 mei 2023, 2:14
- Forum: Archief
- Onderwerp: 2U behuizing: KJF Audio MA-01 (aangepaste Modushop Slim Line 02/350)
- Reacties: 11
- Weergaves: 952
Re: 8x250W versterker met 4x Hypex NC252MP - KJF Audio MA-01
In 1-2019 gekocht via de Kickstarter van de MA-01 KJF Audio Flexible amplifier . Deze is nu gewoon via kjfaudio.com te koop. De versterker uitgangen zijn redelijk specifiek uitgevoerd op 2x Neutrik NL8 omdat ik voornamelijk 3 en 4 weg systemen gebruik. Uiteindelijk heb ik de versterker bijna niet g...
- ma 08 apr 2019, 11:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Denk dat dat ook de beste optie is.ray5150 schreef:Gezien het feit dat de PCB ingegoten is, is de mogelijkheid tot het doen van aanpassingen natuurlijk vrij beperkt.
Zou dan toch eerder naar nieuwbouw gaan kijken, en de mogelijkheid om trafo, voeding, koelblok, en behuizing opnieuw te gebruiken.
- zo 07 apr 2019, 16:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
De versterker is vermoedelijk minder zwaar geworden dan gedacht, hebben ze 'm opgelucht "Cantille" genoemd :lol: 100mV op de LS is maar 80mW op 8Ω , kan geen kwaad, maar doet wel vermoeden dat er wat verlopen is.Misschien wel een trimpot die het ingieten niet erg op prijs heeft gesteld. M...
- za 06 apr 2019, 14:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Lijkt mij ook iets van een zelfbouw product, die constructie met een kroonsteen kan ik me niet goed voorstellen dat dat door een commerciële fabrikant zo uitgevoerd is. het kan allemaal wat netter, maar er zijn ook wel eens slechtere voorbeelden opgedoken van voor of eindversterkers opgedoken. Wat ...
- za 06 apr 2019, 14:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Ziet er i.d.d. erg zelfbouw uit. Zou mij niet verbazen als dit niet e.o.a. Elektuur ontwerp is (Crescendo?). Maar om dat vast te stellen is een goede foto van de print wel noodzakelijk. De printplaat is helaas in een soort hars ingegoten. Het lijkt inderdaad wel op een miniuitvoering van de Crescen...
- vr 05 apr 2019, 20:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Ziet eruit als zelfbouw, het merk komt me niwt bekend voor in elk geval. Wellicht is Cantille een verwijzing naar de bouwer, naam, wie zal het zeggen. Als ‘ie gewoon ‘aan’ staat zonder te spelen, worden de koelblokken warm? Vermoedelijk klasse A, anders AB. De frontplaat met de naam ziet er wel pro...
- vr 05 apr 2019, 20:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Lijkt er wel wat op ja, 1983 zou kunnen....ray5150 schreef:Koelblok is zo te zien een Fischer SK53, werd ook voorgeschreven voor de Crescendo.
https://www.fischerelektronik.de/web_fi ... ndex.xhtml
- vr 05 apr 2019, 20:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
"Ze werken wel, maar helaas staat er bijna 100mV DC op de uitgang bij beide. Ik durf ze daarom niet zomaar op mijn actieve crossoverloze speakers aan te sluiten." :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :think: :think: :think: :think: :think: :o :think: niet duidelijk? Bedoel dat ...
- vr 05 apr 2019, 20:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Wauw, goed gezien!ray5150 schreef:Ik zie ook een losse draad tussen de elco's hangen ?
Zit ook een weestand aan. Ik denk dat ooit de signaalgrond aan het chassis verbonden was geweest, maar daarna is doorgeknipt. Dit was bij allebei zo. Ik zie ook geen reden om dat te doen, eigenlijk.
- vr 05 apr 2019, 20:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Re: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Bekend koelprofiel! Dat kan zo maar al uit begin jaren '80 stammen ;) Ik gok een bipolaire eindtrap, ik dacht dat je FET's niet zo met aansluitdraden moet verbinden. En v.w.b. de DC-output: als de eindtrap DC-gekoppeld is kun je natuurlijk altijd nog een DC-servo om de versterker heen bouwen. [Edit...
- vr 05 apr 2019, 14:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
- Reacties: 26
- Weergaves: 688
Cantille M-1 monoblok: wie kent ze?
Ik heb van mijn audiofiele high-end broer 2 Cantille M-1 monoblokken gekregen :). Hij wist er weinig meer over, behalve dat ze in Nederland gebouwd zijn en erg fraai klonken. En dat er iets was met stoppen die doorsloegen als ze allebei tegelijk aangingen... Omdat ik een soldeerbout heb, dacht hij d...
- wo 04 jan 2017, 22:08
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
- Reacties: 1161
- Weergaves: 45936
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hallo Knuisje,
Heb je nog de 6 kanaals IV uitbreidingspcb's te koop?
Zou er graag 1 willen aanschaffen om mijn es9016 met 8 kanalen te gaan gebruiken.
Wat zou het kosten? Kaal mag ook.
Heb je nog de 6 kanaals IV uitbreidingspcb's te koop?
Zou er graag 1 willen aanschaffen om mijn es9016 met 8 kanalen te gaan gebruiken.
Wat zou het kosten? Kaal mag ook.
