Er zijn 59 resultaten gevonden
- za 26 aug 2017, 9:30
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
Heb inmiddels de buis van verzamelaar ,geinstalleerd -ik moet zeggen , hij klinkt vele malen beter dan de chinese buis,hij klinkt erg zuiver en mooi warm ,ben zeer tevreden !!!!!!
- ma 21 aug 2017, 19:41
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
Ik heb mijn oog op deze buis laten vallen een jan-nos-navy buis uit 1945 !!!
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... =mympBuyer
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... =mympBuyer
- ma 21 aug 2017, 18:36
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
Kan gebeuren Bert - Gert Jan , Nog bedankt voor de link-zeer bruikbaar !!!!!!!
- ma 21 aug 2017, 17:24
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
ik heb hier een RCA 6V6 en sylvania jan 6V6 - beiden usa - westinghouse 6V6 - usa - philips 6V6 gt -haltron 6L6 UK.
- ma 21 aug 2017, 17:14
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
Mmm,Bert waar ben je naar op zoek ,ik ben al bezig met een buis ,maar ben op zoek naar een paartje 6SL7 !!
- ma 21 aug 2017, 15:41
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
Re: 6sl7
Ok,Bedankt -Voor het terugkomen ,had al het vermoeden na wat gezoek,wou het graag zeker weten- ze gaan de doos weer in- Gr Rene.
- ma 21 aug 2017, 15:10
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 6sl7
- Reacties: 16
- Weergaves: 1221
6sl7
Goedendag ,even een vraag is de 6SL7 uitwisselbaar ,met 1 van de volgende buizen :
6V6 - 6V6 GTA - 6L6 - 6DQ5 - de 6SL7 is eigenlijk al het equivalent voor de 6N9P.
Deze buizen zitten in mijn doos en heb ik,tot mijn beschikking !!
Mvg Rene.
6V6 - 6V6 GTA - 6L6 - 6DQ5 - de 6SL7 is eigenlijk al het equivalent voor de 6N9P.
Deze buizen zitten in mijn doos en heb ik,tot mijn beschikking !!
Mvg Rene.
- do 23 mar 2017, 15:48
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Ja, wat een situatie - deze buizen zijn in de plaats gekomen van de 6n1 en 6p1 chinese buizen,ze werken wel en niet eens slecht- Mmm UFO buizen :lol: :lol: ach , ik ga gewoon eerst plezier beleven aan deze versterker,en als de buizen vervangen moeten worden met de tijd ,zien we wel weer !!! Ik ben z...
- do 23 mar 2017, 10:34
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Hier nog even de upgrade set van Russische Buizen ,daarin word duidelijk wat de n -en en p-en zijn ,overgezet in het Russisch !!!! https://nl.aliexpress.com/item/2x-6n1n-2-x-6p1-Upgrade-kit-6n1-6p1-for-Nobsound-MS-10D-MKII-Hifi-2/32628615886.html?spm=2114.13010608.0.0.ykm8lD Ik luister veel internet...
- di 21 mar 2017, 18:21
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Jan -Geert ,Ik heb de upgrade set van aliexpress voor deze versterker , erin gezet . Het zijn een Russische 6N1P en 6P1P, het verschilt een hele boel met de Chinese buizen,vooral in het toonbereik en klank !!!! De beschreven up-grade in mijn topic, heb ik niet kunnen uitvoeren,er zitten andere onder...
- di 07 feb 2017, 20:35
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Anne , Ray .Jan-Geert-Ah-Buis. Ik heb de madison-versterker ,besteld en is vandaag bezorgd,was netjes verpakt !! De stekker in het contact in de cd-speler en de boxen aangesloten,alles even een uur laten branden. In tegenstelling tot de eerder genoemde versterker waren mijn buizen geen roodgloeiende...
- za 04 feb 2017, 21:31
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Jan-Geert
Ik laat het rusten ,wellicht later nog, die fabriek waar de versterker vandaan komt, heeft dit model nog onder 10 andere namen, de buizen van dit type
worden al niet meer gebruikt in hun ontwerp maar maken gebruik van een nieuwer type,in nieuwere modellen!!!
grt Rene
Ik laat het rusten ,wellicht later nog, die fabriek waar de versterker vandaan komt, heeft dit model nog onder 10 andere namen, de buizen van dit type
worden al niet meer gebruikt in hun ontwerp maar maken gebruik van een nieuwer type,in nieuwere modellen!!!
grt Rene
- za 04 feb 2017, 20:47
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Er is een modificatie voor deze versterker als hier beschreven: Ze verlagen de roosterspanning ,alle elco,s worden vervangen, en de twee op-amps die erin worden ook vervangen,zij geven ruis als er geen input is. http://projectrepair.blogspot.nl/2013/08/project-mistral-mm-1-hybrid-tube.html Er zijn o...
- za 04 feb 2017, 20:00
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Bedankt Anne, ik ga er over nadenken, ik denk aan de step-up van deze versterker ook met blue tooth, dan ben ik in 1 keer klaar ,met de zelfde kosten !
- za 04 feb 2017, 19:17
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Ik had al het vermoeden,dat ik me iets op de hals zou halen ,ik heb mijn oog laten vallen op een chinese low-budget versterker mede door de mogelijkheden , :blue tooth en van deze serie een tuner/cd. Het gaat om de volgende versterker : https://www.elektronicatekoop.nl/madison-mad-ta10bt-hybride-bui...
- za 04 feb 2017, 18:28
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
Re: ECC -83 -Equivalent.
Ok, bedankt voor het antwoord ,ik heb al een tijd zitten zoeken en kon niet echt uitsluitsel vinden ,ik zoek een vervanger voor de 6P1 en 6N1.
Heb je daar een idee voor,ik kan wel ,russchische buizen vinden,maar heb liever westerse buizen ,het is erg lastig ,ook al omdat ik beperkte kennis heb !
Heb je daar een idee voor,ik kan wel ,russchische buizen vinden,maar heb liever westerse buizen ,het is erg lastig ,ook al omdat ik beperkte kennis heb !
- za 04 feb 2017, 14:28
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: ECC -83 -Equivalent.
- Reacties: 22
- Weergaves: 2200
ECC -83 -Equivalent.
Goedendag ,
Kan ik de 6P1 vervangen door de ECC-83 .
Mvg Rene.
Kan ik de 6P1 vervangen door de ECC-83 .
Mvg Rene.
- vr 26 feb 2016, 12:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Ja, het gaat snel- Prettig Weekend !!!!!!
- vr 26 feb 2016, 11:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Hidie, Anne/arribeo. De trafo,s zijn aangekomen ,in Nederland -Ik heb de behuizing matzwart gespoten en ben op zoek naar iemand die de drie gaten voor de EL-34 en de ECC 83 in de boven kap kan boren ,tevens die voor de schakelaar ,het zekering huis en de rca bussen voor de in en uitgangen van de box...
- wo 24 feb 2016, 19:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
De trafo,s zullen , deze week geleverd worden, en ben bezig de behuizing pas te maken en de kappen te spuiten , het project vordert gestaag,ik post van tijd tot tijd ,in het topic en
bedankt allemaal weer !!!

bedankt allemaal weer !!!
- wo 24 feb 2016, 19:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Bij het koppelen van de 115 volt windingen ,moet je dus uitkijken dat je niet de 2 polen van 1 wikkeling aan elkaar zet ,anders staat er 220 op 115 en dat zal waarschijnlijk een hoop rook geven, en een loopje naar de stoppen kast . Ik vind het werken met de hoogspanningen met buizen , toch al link,j...
- wo 24 feb 2016, 19:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Bij de secundaire kant voor de trafo komt , de gekoppelde middenwinding aan aarde te liggen dus. de 2 polen die je dus overhoud aan de zijden,geven 6.3 volt.
Zelfde geld voor de primaire kant daar word ook de twee keer 115 volt gekoppeld , en de 230 volt aan de buitenpolen !!!
Zelfde geld voor de primaire kant daar word ook de twee keer 115 volt gekoppeld , en de 230 volt aan de buitenpolen !!!
- wo 24 feb 2016, 15:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Dus ik kan niet 6.3 volt schakelen ?
- wo 24 feb 2016, 13:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Ja, het is een groot /internationaal bedrijf-prijzen zijn redelijk,alleen de voorwaarden lezen op de site, anders draai je de mist in ,maar het is op zijn pootjes terecht gekomen !!!
- wo 24 feb 2016, 11:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Trafo voor El 34 en ecc 83
- Reacties: 69
- Weergaves: 1811
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Anne/Irribeo. Ik heb een nieuwe order geplaatst bij TME ,de oude is gestopt en terugbetaald en de nieuwe is geworden: TTG -EL 34 SE -uitgangstrafo,s voor de boxen , en TSTA 120/002 -stroomtrafo. Ik krijg ze van de week geleverd !!!!! Dan word het inbouwen in de kast ,ik heb alleen nog een vraag hoe ...
