Trafo voor El 34 en ecc 83
Moderator: Beheerdersteam
Re: Trafo voor El 34 en ecc 83
Ja gaat heel snel met voorraad items.
Wat was het verhaal van de Indel tgl20/004 ?
Wat was het verhaal van de Indel tgl20/004 ?
Zit vermoedelijk wel wat uitleg over de aansluitingen bijRene Hofsteden schreef:Dan word het inbouwen in de kast ,ik heb alleen nog een vraag hoe ik aan de 6.3 volt kom ,met twee windingen van 3.15 volt !!!!!
Rene.
Anders de twee 3,15V achter elkaar hangen.Waar ze aaneen zitten is dan 't midden, mag geaard.Mocht je ze per ongeluk omgekeerd aansluiten, geen man over boord, komt er 0V uit ipv.6,3V.
Is maar een rare zaak daar, hebben de trafo wel onder een ander nr. en weten dat blijkbaar zelf niet.Dat de gegevens ook zo raar zijn zal wel eenzelfde soort gebrek zijn, geen verband tussen de technische en commerciële afdeling.
Anne
-
Rene Hofsteden
Ja, het is een groot /internationaal bedrijf-prijzen zijn redelijk,alleen de voorwaarden lezen op de site, anders draai je de mist in ,maar het is op zijn pootjes terecht gekomen !!!
Wat bedoel je ?Ah!buis schreef:Is maar een rare zaak daar, hebben de trafo wel onder een ander nr. en weten dat blijkbaar zelf niet.Dat de gegevens ook zo raar zijn zal wel eenzelfde soort gebrek zijn, geen verband tussen de technische en commerciële afdeling.
Anne
Nou kijkirribeo schreef:Wat bedoel je ?Ah!buis schreef:Is maar een rare zaak daar, hebben de trafo wel onder een ander nr. en weten dat blijkbaar zelf niet.Dat de gegevens ook zo raar zijn zal wel eenzelfde soort gebrek zijn, geen verband tussen de technische en commerciële afdeling.
Anne
Edoch even hogerop max. 40W ??
Ook nog even voedingstrafo, volgens gegevens blijkt 't niet 2x 3,15V te zijn maar 3,15-0-3,15V te zijn.Zit 't al in serie, enkel de 0 aan de aarde. Anne
Toroidy, het merk van die 34SE trafo, schrijft in datasheet 40W, ook op website Toroidy zelf trouwens. Deel datasheet is gewoon naar el34 buis geschreven, waarvoor de trafo bedoelt is, zal geen max spec zijn dan misschien. Als ie vervormt hebben ze per ongeluk de 34PP versie gestuurd, geloof dat ik dat een keer ergens tegenkwam.
Welke trafo heeft TME onder ander nummer maar weten ze zelf niet ?
Welke trafo heeft TME onder ander nummer maar weten ze zelf niet ?
Ahwel, een TGL20/004 hebben ze niet en als je een TTG-EL34SE vraagt zijn er wel 4 beschikbaar.En 't is dezelfdeirribeo schreef:Welke trafo heeft TME onder ander nummer maar weten ze zelf niet ?
Anne
-
Rene Hofsteden
Als je twee secundaire windingen in serie zet zoals in het plaatje heb je een spanning van 6.3V. Het in serie zetten is al voor je gedaan bij deze trafo.
- Bijlagen
-
- trans64.gif (5.11 KiB) 456 keer bekeken
Als 't zo erg is
dan maar helemaal.
De primaire kant is nml ook in twee stukken.
Moet zo aan elkaar, Pas op, omgekeerd aansluiten kan je je trafo kosten.Uitproberen met een gloeilamp tussen net en trafo, mag niet (of nauwelijks) branden.
Anne
De primaire kant is nml ook in twee stukken.
Moet zo aan elkaar, Pas op, omgekeerd aansluiten kan je je trafo kosten.Uitproberen met een gloeilamp tussen net en trafo, mag niet (of nauwelijks) branden.
Anne
tgl20/004 en ttg el34se zijn niet zelfde, de ene is wat iemand AE noemt en de ander wat iemand Amplimo noemt, of zo je wilt, Indel en Toroidy.
Verrek, je hebt gelijk ik begin de boel door elkaar te halen, na al die veranderingenirribeo schreef:tgl20/004 en ttg el34se zijn niet zelfde, de ene is wat iemand AE noemt en de ander wat iemand Amplimo noemt, of zo je wilt, Indel en Toroidy.
Toroidy, ringkern met UL-tap 4 en 8Ω
Indel, EI-kern geen tap alleen 8Ω
Indel geeft wel een aannemelijke 20W op
't Is overal wel wat
Anne
-
Rene Hofsteden
Bij de secundaire kant voor de trafo komt , de gekoppelde middenwinding aan aarde te liggen dus. de 2 polen die je dus overhoud aan de zijden,geven 6.3 volt.
Zelfde geld voor de primaire kant daar word ook de twee keer 115 volt gekoppeld , en de 230 volt aan de buitenpolen !!!
Zelfde geld voor de primaire kant daar word ook de twee keer 115 volt gekoppeld , en de 230 volt aan de buitenpolen !!!
-
Rene Hofsteden
Bij het koppelen van de 115 volt windingen ,moet je dus uitkijken dat je niet de 2 polen van 1 wikkeling aan elkaar zet ,anders staat er 220 op 115 en dat zal waarschijnlijk een hoop rook geven, en een loopje naar de stoppen kast .
Ik vind het werken met de hoogspanningen met buizen , toch al link,je kunt een flinke optater krijgen,dus voorzichtigheid geboden !!!
Ik vind het werken met de hoogspanningen met buizen , toch al link,je kunt een flinke optater krijgen,dus voorzichtigheid geboden !!!
-
Rene Hofsteden
De trafo,s zullen , deze week geleverd worden, en ben bezig de behuizing pas te maken en de kappen te spuiten , het project vordert gestaag,ik post van tijd tot tijd ,in het topic en
bedankt allemaal weer !!!

bedankt allemaal weer !!!
Rene Hofsteden schreef:Bij het koppelen van de 115 volt windingen ,moet je dus uitkijken dat je niet de 2 polen van 1 wikkeling aan elkaar zet ,anders staat er 220 op 115 en dat zal waarschijnlijk een hoop rook geven, en een loopje naar de stoppen kast .
Ah!buis schreef:Pas op, omgekeerd aansluiten kan je je trafo kosten.Uitproberen met een gloeilamp tussen net en trafo, mag niet (of nauwelijks) branden.
-
Rene Hofsteden
Hidie, Anne/arribeo.
De trafo,s zijn aangekomen ,in Nederland -Ik heb de behuizing matzwart gespoten en ben op zoek naar iemand die de drie gaten voor de EL-34 en de ECC 83 in de boven kap kan boren ,tevens
die voor de schakelaar ,het zekering huis en de rca bussen voor de in en uitgangen van de boxen, de voetjes waarop de kast komt te staan en nog wat andere gaten, dat word het telefoon boek induiken.
Ik krijg het druk , de komende tijd en zal van tijd tot tijd -posten !!!!!
Bedankt nog en Prettig Weekend !!!!!
De trafo,s zijn aangekomen ,in Nederland -Ik heb de behuizing matzwart gespoten en ben op zoek naar iemand die de drie gaten voor de EL-34 en de ECC 83 in de boven kap kan boren ,tevens
die voor de schakelaar ,het zekering huis en de rca bussen voor de in en uitgangen van de boxen, de voetjes waarop de kast komt te staan en nog wat andere gaten, dat word het telefoon boek induiken.
Ik krijg het druk , de komende tijd en zal van tijd tot tijd -posten !!!!!
Bedankt nog en Prettig Weekend !!!!!
Laatste keer dat ik bij TME bestelde duurde 28 uur vanaf moment betalen tot moment levering aan deur.
-
Rene Hofsteden