6sl7
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
Re: 6sl7
Misverstand dus mijn versterker hier heeft ook 6SL7 in de aansturing en 2xEL12 als eindbuizen
Speelt al meer als een jaar elke dag 2-3 uur met gebruikte 6SL7
Dus ben ook op ( niet actief )zoek naar de 6 SL7
Maar zag je topic en begreep het verkeerd .
Re: 6sl7
Wat is er moeilijk aan een 6SL7? Ze worden volop nieuw gemaakt. Jouw buurman Jukebox revival heeft ze gewoon liggen. Sovtek of Tung-sol bijvoorbeeld. Ik heb nog een paar paartjes Tung-sol liggen voor mijn 300b
Anders Wim de Rotte: http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm even een mailtje sturen.
Overigens is de ECC35 een ook een directe equivalent.
Anders Wim de Rotte: http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm even een mailtje sturen.
Overigens is de ECC35 een ook een directe equivalent.
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
Re: 6sl7
Hee mooi , wist niet dat ze nog gemaakt werden , maar zoals ik al geschreven had was ik er nog niet actief aan het zoeken geweest Geert JanJan Geert schreef:Wat is er moeilijk aan een 6SL7? Ze worden volop nieuw gemaakt. Jouw buurman Jukebox revival heeft ze gewoon liggen. Sovtek of Tung-sol bijvoorbeeld. Ik heb nog een paar paartjes Tung-sol liggen voor mijn 300b
Anders Wim de Rotte: http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm even een mailtje sturen.
Overigens is de ECC35 een ook een directe equivalent.
Ze zijn veeel mooier dan een ECC 83
Oei de prijs ook 56€ van de JAN RCA en gelukkig de namaak van JJ 13.50€ Pfff
Dat wist ik ook niet
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
Re: 6sl7
Ik heb mijn oog op deze buis laten vallen een jan-nos-navy buis uit 1945 !!!
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... =mympBuyer
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... =mympBuyer
Re: 6sl7
Nee nog niet Zag dat die verzamelaar erg veel verzameld had , en zo gezegd nog niet actief gezocht naar een paar vervangers
Kan dat beter bij Eerst aan Jan vragen , Die heeft ook de EL12/375
Als ik de 6SL7 zou bestellen bij Jan kan ik net zo goed 4 EL12/375 mee bestellen
Dan heb ik voor die versterker een kompleet nieuwe set buizen op stock. De EL12 die er nu in zitten worden alleen maar mooier om te zien bijna elke buis heeft nu dezelfde blauwe randjes
Dat is mooier als onder in een led
-
Rene Hofsteden
- Berichten: 59
- Lid geworden op: wo 20 jan 2016, 13:28
