Er zijn 20 resultaten gevonden
- di 15 dec 2015, 14:14
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
lachen papaleo, ik ben nu 53 en toen ik jong was werkte ik bij een hifi winkel Fa Elres in Haarlem. Ik draaide dezelfde film (nog geen prologic) in stereo op dezelfde speakers Mission 770 mk2 op een groot Sony projectie scherm. Ben van mening dat het met andere interne filling nog steeds menig speak...
- di 15 dec 2015, 13:08
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Je weet dat er verschillende soorten ff zijn? Ik heb de APG300 van Ferrotec gebruikt en de viscositeit was prima.
- ma 14 dec 2015, 11:44
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Google maar eens op ferratec, hebben een vestiging in Duitsland. Prijs valt wel mee, was ongeveer €15 kwijt.
- ma 14 dec 2015, 10:41
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Is makkelijk zelf te doen. Zijn genoeg instructie films te vinden op youtube. Denk zelfs op dit forum.
- zo 13 dec 2015, 22:47
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Zal nog een foto toevoegen. Bovenste snoer
is van tweeter, onder woofer.
Begin nu aan mezelf te twijfelen.
is van tweeter, onder woofer.
Begin nu aan mezelf te twijfelen.
- vr 11 dec 2015, 10:52
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Ik ken de truuk van de rolranden. Ooit van Ton Dunnebier (audiolab) geleerd. Mijn huidige Speakers, de 737r (eigenlijk 770 mk2) heb ik de Surrounds maar vooral de woofer zelf schoongemaakt. Wereld van verschil. Wat ik ga doen is het filter van de 737 tijdelijk overzetten naar de 770. Mooi kerstklusj...
- wo 09 dec 2015, 15:01
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Ga ik doen. Had zelf ook al het idee dat de tweeters het zwaar hadden. Nogmaals bedankt voor alle moeite!
- wo 09 dec 2015, 14:42
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Heb het nog een keer bekeken op het andere filter maar het is echt aangesloten zoals op mijn tekening. Wat ik me bedenk is dat de woofer uit fase is aangesloten op het wisselfilter en daarom zo weinig bas geeft. Ga vanavond weer solderen volgens Pappaleo schema.
Heb niets te verliezen
Heb niets te verliezen
- di 08 dec 2015, 22:39
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Zou super zijn.
- di 08 dec 2015, 22:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Nee absoluut niet. Is voor mij een fun projekt.
- di 08 dec 2015, 22:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Hoofddorp.
- di 08 dec 2015, 22:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Zal het volgende keer proberen te tekenen zoals jij hebt gedaan Pappaleo! Foto met tekening die ik heb gemaakt klopt wel qua aansluitingen. Dat het vreemd in elkaar zit geef ik toe. Denk dat ik maar op Ebay ofzo naar een vervanging crossover ga zoeken.
- di 08 dec 2015, 21:37
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Ok, ik hoop dat het nu wat duidelijker is. De beide min polen van woofer en tweeter zijn in serie geschakeld op aarde speaker terminal. De plus polen heb ik met een pijltje aangegeven. Er zijn geen waardes te lezen. Ter info, de tweeter is een SEAS H253.
- di 08 dec 2015, 17:41
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Ga ik doen vanavond. Weet alleen dat de Seas tweeter het erg moeilijk heeft bij normaal volume. Staat volgens mij erg laag "gefilterd".
Bedankt alvast voor alle hulp!
Bedankt alvast voor alle hulp!
- di 08 dec 2015, 17:36
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Het bizarre van alles is dat het midden en hoog echt goed klinkt!
- di 08 dec 2015, 17:35
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Ja, via MP voor 75 euro. Ik heb ook de Mission 737 en hou van het geluid van deze speakers. Ik heb gewoon het idee dat ze veel beter kunnen spelen dan ze nu doen!
Snap nu ook waarom.
Snap nu ook waarom.
- di 08 dec 2015, 17:33
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
thanks, ds23man. Veel gegoogled maar had deze nog niet gevonden.
Kan dit crappy filter de reden zijn dat de bas weergave achter blijft?
Kan dit crappy filter de reden zijn dat de bas weergave achter blijft?
- di 08 dec 2015, 17:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Re: Mission 770s crossover probleem
Hoop dat ik begrijp wat je bedoelt maar de spoelen zijn direct op de speakers terminals gesoldeerd.
- di 08 dec 2015, 13:24
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
- Reacties: 51
- Weergaves: 2285
Mission 770s crossover probleem
Wie kan mij helpen? Ik ben in het bezit van een set Mission 770S speakers. Ben erg tevreden met het geluid (midden) maar de bas weergave blijft echt achter. Mijn versterker is een NAD 319. Heb al naar demping gekeken, andere kabels maar bas weergave blijft echt achter. Te zacht en geen weergave vana...
- di 08 dec 2015, 10:42
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen
- Reacties: 4
- Weergaves: 651
Even voorstellen
Hoi allemaal, Ik ben 53 en mijn gehele leven een audio fanaat, vooral met speakers. Denk dat ik op speaker gebied "bijna" alles heb gekocht en weer verkocht. Van Dynaudio tot Quad esl63, TLS80 IMF. enz. Ik heb een lichte voorkeur voor vintage audio uit 70 en 80 jaren. Het verstand komt met...
