Er zijn 20 resultaten gevonden

door maxfly62
di 15 dec 2015, 14:14
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

lachen papaleo, ik ben nu 53 en toen ik jong was werkte ik bij een hifi winkel Fa Elres in Haarlem. Ik draaide dezelfde film (nog geen prologic) in stereo op dezelfde speakers Mission 770 mk2 op een groot Sony projectie scherm. Ben van mening dat het met andere interne filling nog steeds menig speak...
door maxfly62
di 15 dec 2015, 13:08
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Je weet dat er verschillende soorten ff zijn? Ik heb de APG300 van Ferrotec gebruikt en de viscositeit was prima.
door maxfly62
ma 14 dec 2015, 11:44
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Google maar eens op ferratec, hebben een vestiging in Duitsland. Prijs valt wel mee, was ongeveer €15 kwijt.
door maxfly62
ma 14 dec 2015, 10:41
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Is makkelijk zelf te doen. Zijn genoeg instructie films te vinden op youtube. Denk zelfs op dit forum.
door maxfly62
zo 13 dec 2015, 22:47
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Zal nog een foto toevoegen. Bovenste snoer
is van tweeter, onder woofer.
Begin nu aan mezelf te twijfelen.
door maxfly62
vr 11 dec 2015, 10:52
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Ik ken de truuk van de rolranden. Ooit van Ton Dunnebier (audiolab) geleerd. Mijn huidige Speakers, de 737r (eigenlijk 770 mk2) heb ik de Surrounds maar vooral de woofer zelf schoongemaakt. Wereld van verschil. Wat ik ga doen is het filter van de 737 tijdelijk overzetten naar de 770. Mooi kerstklusj...
door maxfly62
wo 09 dec 2015, 15:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Ga ik doen. Had zelf ook al het idee dat de tweeters het zwaar hadden. Nogmaals bedankt voor alle moeite!
door maxfly62
wo 09 dec 2015, 14:42
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Heb het nog een keer bekeken op het andere filter maar het is echt aangesloten zoals op mijn tekening. Wat ik me bedenk is dat de woofer uit fase is aangesloten op het wisselfilter en daarom zo weinig bas geeft. Ga vanavond weer solderen volgens Pappaleo schema.
Heb niets te verliezen O:)
door maxfly62
di 08 dec 2015, 22:39
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Zou super zijn.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 22:32
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Nee absoluut niet. Is voor mij een fun projekt.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 22:20
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Hoofddorp.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 22:13
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Zal het volgende keer proberen te tekenen zoals jij hebt gedaan Pappaleo! Foto met tekening die ik heb gemaakt klopt wel qua aansluitingen. Dat het vreemd in elkaar zit geef ik toe. Denk dat ik maar op Ebay ofzo naar een vervanging crossover ga zoeken.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 21:37
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Ok, ik hoop dat het nu wat duidelijker is. De beide min polen van woofer en tweeter zijn in serie geschakeld op aarde speaker terminal. De plus polen heb ik met een pijltje aangegeven. Er zijn geen waardes te lezen. Ter info, de tweeter is een SEAS H253.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 17:41
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Ga ik doen vanavond. Weet alleen dat de Seas tweeter het erg moeilijk heeft bij normaal volume. Staat volgens mij erg laag "gefilterd".
Bedankt alvast voor alle hulp!
door maxfly62
di 08 dec 2015, 17:36
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Het bizarre van alles is dat het midden en hoog echt goed klinkt!
door maxfly62
di 08 dec 2015, 17:35
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Ja, via MP voor 75 euro. Ik heb ook de Mission 737 en hou van het geluid van deze speakers. Ik heb gewoon het idee dat ze veel beter kunnen spelen dan ze nu doen!
Snap nu ook waarom.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 17:33
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

thanks, ds23man. Veel gegoogled maar had deze nog niet gevonden.

Kan dit crappy filter de reden zijn dat de bas weergave achter blijft?
door maxfly62
di 08 dec 2015, 17:32
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Re: Mission 770s crossover probleem

Hoop dat ik begrijp wat je bedoelt maar de spoelen zijn direct op de speakers terminals gesoldeerd.
door maxfly62
di 08 dec 2015, 13:24
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Mission 770s crossover probleem
Reacties: 51
Weergaves: 2285

Mission 770s crossover probleem

Wie kan mij helpen? Ik ben in het bezit van een set Mission 770S speakers. Ben erg tevreden met het geluid (midden) maar de bas weergave blijft echt achter. Mijn versterker is een NAD 319. Heb al naar demping gekeken, andere kabels maar bas weergave blijft echt achter. Te zacht en geen weergave vana...
door maxfly62
di 08 dec 2015, 10:42
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Even voorstellen
Reacties: 4
Weergaves: 651

Even voorstellen

Hoi allemaal, Ik ben 53 en mijn gehele leven een audio fanaat, vooral met speakers. Denk dat ik op speaker gebied "bijna" alles heb gekocht en weer verkocht. Van Dynaudio tot Quad esl63, TLS80 IMF. enz. Ik heb een lichte voorkeur voor vintage audio uit 70 en 80 jaren. Het verstand komt met...