Er zijn 67 resultaten gevonden
- ma 24 jul 2017, 15:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Misschien moet ik gewoon even wachten tot we zijn verhuisd (volgende week :-)). Heel veel opties voor plaatsing zullen er natuurlijk niet zijn, het zal vooraan zijn links of rechts naast het tv meubel, of misschien een hoek ergens achter. gelukkig wel een extreem lange subwoofer kabel liggen, dus ov...
- ma 24 jul 2017, 9:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Anderen die hier meer over kunnen vertellen, kom er maar in?Jamesblond schreef:Hoe e.e.a. optimaal te tunen voor het beschikbare kastvolume en versterkervermogen, kan ik je niet vertellen. Daar weten anderen hier veel meer over.
- zo 23 jul 2017, 10:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Cone excursion
Betreft de driver, maar is hier de PR niet minstens zo belangrijk en kan ik die ook simuleren in winisd?
Cone excursion 20L

Cone excursion 31,5L

Cone excursion 20L

Cone excursion 31,5L

- zo 23 jul 2017, 10:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
SPL
SPL 20L

SPL 31,5L


SPL 31,5L

- zo 23 jul 2017, 10:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Hier wat winisd plaatjes, opzich lijkt alles gunstig, maar de group delay lijkt wel heel hoog bij 31,5L? of hoe moet ik dat lezen?
Group delay 20L

Group delay 31L

Group delay 20L

Group delay 31L

- za 22 jul 2017, 15:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
20L zeggen de application notes...
- vr 21 jul 2017, 16:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Even een winisd beginners vraagje. Des te groter ik de box simuleer, des te lager de tuningfrequentie komt te liggen, maar hoe weet ik wat de meest ideale grootte is? Gewoon zo groot mogelijk totdat ie aan zn maximale cone excursion zit?
- vr 21 jul 2017, 8:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Duidelijk, thanks voor de info
- do 20 jul 2017, 8:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Dank, wat betreft de passive radiator, is die helemaal verwaarloosbaar? of moet ik het geheel afronden naar b.v. 2L?
wat betreft bracing, maar uitgaan van 2 stuks van dikte mdf x lengte x breedte en het geheel weer gedeeld door 2 ivm uitsparingen?
wat betreft bracing, maar uitgaan van 2 stuks van dikte mdf x lengte x breedte en het geheel weer gedeeld door 2 ivm uitsparingen?
- wo 19 jul 2017, 20:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Hmm 1,6L, klinkt voor mij als erg weinig, klopt dit volgens jullie?Jamesblond schreef:Dat kun je in WinISD zien in de "advanced" tab van de driverparameters. Daarvoor moet je wel de juiste maten invullen, zoals vermeld op de datasheet. Het resultaat is een benadering. Niet heel exact, maar precies genoeg.
- wo 19 jul 2017, 16:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Komt ie weer met een n00bvraag: Ik zal nog even met wat winisd plaatjes komen, maar hoe kom ik erachter wat nu de meest 'optimale' afmeting is voor deze drivers? Ik lees her en der 31,5 liter, en ik zie in winisd ook dat de lijn verder doorloopt (als tuningfrequentie geeft ie dan 21,nogwat Hz ipv 24...
- wo 19 jul 2017, 10:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Ah, dank! Ik ging er al een beetje vanuit.dat het een benadering moest worden. De bracings zijn vast ook niet exact uit te rekenen. Gewoon maar het volume van de plank nemen en ongeveer de helft erafhalen voor de uitsparingen i guess?
- di 18 jul 2017, 20:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
thanks, komt vast wel goed!
marreuh...vast een n00bvraag...maar kan ik ook ergens nagaan wat het volume van de driver is voor de inhoudberekening?
marreuh...vast een n00bvraag...maar kan ik ook ergens nagaan wat het volume van de driver is voor de inhoudberekening?
- di 18 jul 2017, 14:57
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Adresjes voor HDF?
- Reacties: 14
- Weergaves: 1250
Re: Adresjes voor HDF?
Duidelijk, MDF dus!
- di 18 jul 2017, 14:39
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Adresjes voor HDF?
- Reacties: 14
- Weergaves: 1250
Re: Adresjes voor HDF?
Klinkt alsof MDF op dit moment toch meest voor de hand ligt, volgens mij is berkenmultiplex toch ook flink wat prijziger. Eens rondsnuffelen in de bouwmarkt dan 
- di 18 jul 2017, 12:46
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Adresjes voor HDF?
- Reacties: 14
- Weergaves: 1250
Re: Adresjes voor HDF?
Geldt dit ook niet voor berkenmultiplex, is dat niet gevoelig voor afbrokkelen etc? MDF lijkt me iig makkelijker om mee te werken?
- di 18 jul 2017, 12:07
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Adresjes voor HDF?
- Reacties: 14
- Weergaves: 1250
Adresjes voor HDF?
*n00bvraag-alarm!* als meest geschikt houtmateriaal voor luidspreker constructies zie ik HDF en berkenmultiplex voorbij komen. Ik was er al achter da tik iig wat betreft hoge persing mdf niet bij de reguliere bouwmarkt hoef aankloppen, maar waar dan wel? Kent iemand hier zaken in het noorden, of kan...
- di 18 jul 2017, 11:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
- Reacties: 87
- Weergaves: 3386
Re: verbeteren DIY Peerless XXLS10 subwoofer?
Dank voor de reactie, het betreft in deze situatie een Passive radiator constructie en geen gesloten kast. Op dit moment heb ik het laag wat geboost dmv eq en vervolgens het geheel ingemeten dmv audyssey. Ik weet niet of deze in deze situatie ook als EQ optreed, ik dacht van wel, maar niet zeker. Mi...
- zo 16 jul 2017, 9:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
- Reacties: 75
- Weergaves: 5691
Re: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
Snelle reactie, dank! Reden voor mijn vraag is dat puur optisch gezien ik een iets grotere monitor en drivers mooier vind om te zien (ook al lijken die van jou geen kleintjes). Maar die rust en homogeniteit is wat ik zoek (als we tenminste hetzelfde bedoelen) en dat staat voorop voor mij. Mijn huidi...
- zo 16 jul 2017, 7:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
- Reacties: 75
- Weergaves: 5691
Re: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
Nog even terugkomend op de startpost, kun je omschrijven wat je in de idunn miste wat je hierin wel vond? In principe is dat dezelfde tweeter en dezelfde luidspreker, maar dan 6,5" ipv 5" toch?
- do 13 jul 2017, 16:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
- Reacties: 27
- Weergaves: 1015
Re: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
interessant!
- do 13 jul 2017, 14:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
- Reacties: 27
- Weergaves: 1015
Re: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
Ik moet bekennen dat ik m al even kwijt was als test optie. Ik heb inmiddels wel de instellingen handmatig wat aangepast, was niet zo tevreden met de audyssey metingen. Het kan vast erg mooi werken, maar je moet blijkbaar niet blind afgaan op de metingen. Ook eventjes geklooid met een matras in de k...
- di 11 jul 2017, 12:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
- Reacties: 75
- Weergaves: 5691
Re: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
bedankt! eigen inzicht van kasten ging ik al vanuit inderdaad.
- di 11 jul 2017, 11:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
- Reacties: 75
- Weergaves: 5691
Re: Nieuw monitor project: Seas U16RCY/P + 27TBCD/GB-DXT
Naast de PB aan ts ook hier even: Als zelfbouwnoob zit ik te kijken naar drivers van Seas en ik vind dit een heel mooi ontwerp. Is dit een bestaand ontwerp? zijn hier tekeningen/plannen van?
- vr 07 jul 2017, 14:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
- Reacties: 27
- Weergaves: 1015
Re: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
Sr6010 is het
