Ik moet bekennen dat ik m al even kwijt was als test optie. Ik heb inmiddels wel de instellingen handmatig wat aangepast, was niet zo tevreden met de audyssey metingen. Het kan vast erg mooi werken, maar je moet blijkbaar niet blind afgaan op de metingen. Ook eventjes geklooid met een matras in de kamer (:')) om eventjes te testen wat wat akoestische maatregelen doen. dit doet meer dan ik had verwacht! geluid was rustiger en ruimtelijker.
wat betreft luidspreker ontwerp, heb al heel wat lopen speuren op troelsgravesen en dit forum. het moeilijkste vind ik nu welke drivers voor mij zouden passen. Omdat de enige referentie die ik zo heb van Seas is, kijk ik een beetje naar dit merk. De beschrijving van de u16rcy/p icm de dxt tweeter klinken goed, die ben ik hier en elders al een paar keer tegengekomen.
ik had bedacht dat ik misschien maar componenten moet zien te scoren om 2 speakers te kunnen maken en dan quick en dirty wat verschillende ontwerpen in elkaar timmeren (gesloten vs basreflex) om te kunnen ervaren wat de verschillen zijn. Ik weet niet of het zo eenvoudig kan, maar dat moet zich nog maar uitwijzen
Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
Moderator: Beheerdersteam
Re: Voorzichtig orienteren op zelfbouw 5.0 set
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=11138
Ik heb mijn surroundset net bij een vriend neergezet en hij is er erg blij mee. Kosten zijn ca 250 euro per speaker. Je kan ook eerst 2 bouwen en dan later de rest als het bevalt. Ik heb ook een versie met een rechthoekige kast gebouwd. Als de breedte van het front gelijk blijft en de inhoud van de vloerstaanders minimaal 11 liter is kan je nog wat spelen met de kastvorm. Center minimaal 7liter
Ik heb mijn surroundset net bij een vriend neergezet en hij is er erg blij mee. Kosten zijn ca 250 euro per speaker. Je kan ook eerst 2 bouwen en dan later de rest als het bevalt. Ik heb ook een versie met een rechthoekige kast gebouwd. Als de breedte van het front gelijk blijft en de inhoud van de vloerstaanders minimaal 11 liter is kan je nog wat spelen met de kastvorm. Center minimaal 7liter