Er zijn 39 resultaten gevonden

door sebastiaanm
zo 09 apr 2023, 9:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cubo Infra
Reacties: 14
Weergaves: 1421

Re: Cubo Infra

Heb je een idee hoe deze sub zich gedraagt tov een monolith? Heb 2 monolith subs staan met de lab driver. Als de cubo ht beter presteerd dan overweeg ik de monolith te vervangen. De monolith gaat heerlijk laag met ik dacht een -3db punt op 20hz. Qua gevoeligheid heb ik geen idee. Ook zat ik met het ...
door sebastiaanm
do 03 dec 2020, 18:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2
Reacties: 6
Weergaves: 353

Re: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2

Helaas te hoog, en ben al voorzien van een setje ringkerntransfo's :D .Anders nam ik ze graag af. De onderdelen zijn binnen en maandag frees ik t printje. De CRC snubber wordt nog aangepast zodat er een over elke halve winding staat ipv de uiterste aansluitingen van de transfo (bovenste R moet ook e...
door sebastiaanm
wo 25 nov 2020, 19:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2
Reacties: 6
Weergaves: 353

Re: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2

Heb een ontwerpje gemaakt voor de voeding.
De elco's passen zo gecentreerd boven de transfo's.
De schottky diodes vallen mooi tussen de transfo's in. (Groen blokje)

Per kanaal:
120va 35v voeding.
4x 4700uF
4x 1uf + 1R weerstand.
Zekering en led per rail.
door sebastiaanm
do 19 nov 2020, 16:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2
Reacties: 6
Weergaves: 353

Re: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2

Daar is overal aan gedacht. Koelribben komen aan de buitenzijde te zitten. Schakelaar en volumeregelaar op de frontplaat en zekeringen op de print van de gelijkrichter en op de netaansluiting. Bedoeling is dat het geheel in eenzelfde behuizing komt te zitten die ik al eerder heb gebouwd. Zie onderst...
door sebastiaanm
do 19 nov 2020, 7:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2
Reacties: 6
Weergaves: 353

Re: Voeding + gelijkrichting in krappe behuizing.

Specificaties ljm 12-2: Max rail +-50V, 120w/8ohm, 200w/4ohm. Een forumlid heeft 2 amplimo's 2x35v 120va in de aanbieding, kan dit misschien gebruikt worden in mijn toepassing? Ik hoef niet perse het volledige max vermogen kunnen nuttigen, met de helft van het vermogen ben ik ook blij. Wel wil ik gr...
door sebastiaanm
wo 18 nov 2020, 20:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2
Reacties: 6
Weergaves: 353

Voeding in kleine behuizing. Ljm l12-2

Ik wil een voeding realiseren in een krappe (bestaande) behuizing. Het zal een voeding worden om 2 jlm L12-2's te voeden. De ruimte waar de voeding, gelijkrichting en afvlakking in moet komen is 220mm lang, 110mm breed en 80mm hoog. Lekker krap dus. De ringkerntransfo's kan ik eventueel afschermen m...
door sebastiaanm
zo 24 mei 2020, 9:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sub versterker 3 kanalen met dsp.
Reacties: 92
Weergaves: 3130

Re: Sub versterker 3 kanalen hoe en wat

Gelijkrichter + condensatoren.
Softstart?
Schakelaartje voorkant aan/uit met ingebouwde led?
Voeding 12v voor de speaker protection.
door sebastiaanm
do 21 mei 2020, 13:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Ben er vooralsnog heel blij mee!
Handjes jeuken weer om nog iets in elkaar te zetten.

De audio trigger werkt goed. Mocht misschien iets gevoeliger in te stellen zijn als je de muziek heel zacht wilt hebben.
door sebastiaanm
zo 19 apr 2020, 9:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Thnx :D .
Op naar t volgende project.
door sebastiaanm
do 16 apr 2020, 16:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Ze zijn klaar en werken perfect! Paar metingen zouden ook leuk zijn. (Vervorming, .. ), eens opzoekwerk doen of ik dit kan realiseren. Er komt nog een connector in de achterkant ivm externe 12V aansluiting. Deze kan ik dan aansluiten op een voorversterker die ik hierna ga bouwen. Zodat alles gelijk ...
door sebastiaanm
vr 27 mar 2020, 22:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Hmm.. heb deze stukken al laten laseren. Helaas geen geanodiseerd aluminium op mijn werk.
Zou een dunne laag matte blanke lak iets zijn? Anders ga ik dit eens proberen.
door sebastiaanm
vr 27 mar 2020, 10:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Zwarte poedercoat. Het frontje wil ik zo houden maar moet wel behandeld worden..?!
door sebastiaanm
do 26 mar 2020, 14:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Vandaag alles aangesloten en hij werkt! :yeah: Automatische inschakeling bij signaal werkt ook goed! Ik heb nog een extra optie ingebouwd, inschakelen via externe 12v. Hier kan op de achterkant nog een connector voor voorzien worden. (Intern lusje groen/oranje). Drukknop voorkant : uit of aan/standb...
door sebastiaanm
di 24 mar 2020, 20:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Weer wat vordering gemaakt.
door sebastiaanm
vr 20 mar 2020, 20:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Dankjewel. Ik heb zonder preamp getest.
Ruis was wel echt maar heel erg miniem als je oor tegen hoogdriver houd. Hier expirimenteer ik later nog mee als ik hem assembleer.
door sebastiaanm
do 19 mar 2020, 19:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Alles is geplooit. Nu alles naar de poedercoat. Assembleren zal voor volgende week zijn.
door sebastiaanm
ma 16 mar 2020, 16:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Kleine update. Plaatjes zijn gelaserd.
door sebastiaanm
do 12 mar 2020, 20:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Vandaag even getest. En klinkt erg goed naar mijn normen!
Heeeeeel erg minieme ruis als ik mijn oor tegen het hoog hou, haast niet hoorbaar en geen inschakelplop of niets.
Denk dat ik ze bouw zonder ingebouwde voorversterker en eventueel later er een externe voorversterker voor voorzie.
door sebastiaanm
wo 11 mar 2020, 11:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Goed opgemerkt! Tekenfoutje :-"
door sebastiaanm
wo 11 mar 2020, 10:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Dit zou moeten werken. Voorkant komt een switch voor in te schakelen. Die stuur het relais-printje aan.
Achterkant komt een klein schuifswitchke om het printje voornin te schakelen op signaal wel of niet te gebruiken..

Achterkant komt een IEC stopcontact met ingebouwde zekering.
door sebastiaanm
di 10 mar 2020, 22:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Schema klopt toch niet helemaal hoor. Morgen werk ik dit even beter uit.. :oops:
door sebastiaanm
di 10 mar 2020, 20:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Had graag nog wat van jullie meningen gehad: - condensatoren op ingangssignaal, ja/nee (dc)? - gebruik van preamp/volumecontrol op een monoblock? - extra glaszekeringen in de amp nodig(voeding etc)? - andere dingen waar aan gedacht moet worden? Ik heb even (ruw) een schets gemaakt van de aansluiting...
door sebastiaanm
di 10 mar 2020, 19:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

:lagge: . Thnx, mijn schoonbroer is technisch tekenaar, vandaar!
En zelf ben ik werkzaam in een metaalbedrijf.
Maar nog even afwachten.. 8-[ er staat nog niets in elkaar. :lol:
Ik zal in ieder geval wel mijn tijd ervoor nemen.
door sebastiaanm
di 10 mar 2020, 17:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

Dit is het voorlopig ontwerpje. Onderplaat zitten ook koelsleufjes in. Deze is stereo uitgevoerd, maar bij de monoblock zullen er aansluitingen verdwijnen. Ik ga direct een aantal van deze kastjes maken, stereo en mono. Voor eventuele toekomstige projectjes. Wil ook wel eens aan de gang met hypex mo...
door sebastiaanm
di 10 mar 2020, 17:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Monoblockje L15D
Reacties: 40
Weergaves: 1473

Re: Monoblockje L15D

De 2 kleine printjes met blauwe relais zijn de inschakel printjes. Eentje met knop en eentje met signaal. Degene met signaal kan je de gevoeligheid en tijdsduur mee instellen. Ik heb deze nog niet getest dus ik ben er nog venieuwd naar!! :-k Maar deze komen dus van china. Links onder is een voedings...