Er zijn 10 resultaten gevonden

door Rovinggecko
za 06 feb 2021, 21:19
Forum: Bronnen
Onderwerp: Een nieuwe DAC
Reacties: 18
Weergaves: 1485

Re: Een nieuwe DAC

Qua kosten is het inderdaad verstandiger om de okto te scoren. Maar wel minder leuk :).

Ik ge me eens in de Soukris verdiepen. Zie dat er om te beginnen 3 opties zijn
1021
1121
1941
door Rovinggecko
za 06 feb 2021, 21:13
Forum: Bronnen
Onderwerp: Een nieuwe DAC
Reacties: 18
Weergaves: 1485

Re: Een nieuwe DAC

hannesie schreef:
Ik weet niet waar je huis woont, maar je kunt hier wel luisteren wat een Soekris DAM 1021 kan doen.
Als je je hele familie niet meebrengt kan dat best on de huidige maatregelen. :lol:
Dank voor t aanbod, maar Dordrecht is niet echt om de hoek helaas.
door Rovinggecko
za 06 feb 2021, 11:59
Forum: Bronnen
Onderwerp: Een nieuwe DAC
Reacties: 18
Weergaves: 1485

Re: Een nieuwe DAC

Tja, zelf doen blijft altijd leuk, maar moet zeggen dat okto dac8 er leuk uit ziet. En om nou iets te bouwen dat 7 jaar oud is.. voor speakers helemaal prima, maar voor een dac, da's een beetje zonde, vandaar de vraag of er nog nieuwere diy ontwerpen zijn.
door Rovinggecko
za 06 feb 2021, 10:12
Forum: Bronnen
Onderwerp: Een nieuwe DAC
Reacties: 18
Weergaves: 1485

Een nieuwe DAC

Al weer wat jaartjes terug heb ik een 4-deck DDDAC gebouwd voor bij mijn Pluto's. Werkt nog steeds helemaal prima. Maar nu wil ik voor m'n woonkamer set een nieuwe DAC (heb nu een andere pre/pro en die dac's laten bij stereo toch aardig wat liggen) om mm LX521's te laten zingen. Had verwacht dat er ...
door Rovinggecko
za 26 jan 2019, 19:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Peter's Daudio C1 project
Reacties: 14
Weergaves: 1158

Re: Peter's Daudio C1 project

Mocht je nog wat meer willen spelen, voor de lx521 (ook een dipole) heeft linkwitz wat tips: http://www.linkwitzlab.com/LX521/Description.htm En iemand heeft een spreadsheet gemaakt om de theoretisch beste toe in te berekenen: http://www.linkwitzlab.com/LX521/Dipole%20First%20Room%20Reflections%20SL...
door Rovinggecko
ma 08 mei 2017, 19:31
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: XLR A/B switch
Reacties: 18
Weergaves: 1534

Re: XLR A/B switch

Zal aan mijn google skills liggen, maar kan geen vergulde contacten 4pdt vinden (alleen in bulk, maar ja, 1 is genoeg). Ga dus maar voor een ' gewone'. C&K is een goede tip, hebben ze bij eoo liggen.
door Rovinggecko
za 06 mei 2017, 19:08
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: XLR A/B switch
Reacties: 18
Weergaves: 1534

Re: XLR A/B switch

Bedankt Marcel, zal t kader van baat het niet schaadt het niet de weerstandjes toevoegen en eens op zoek naar gergulde contactjes. Bas
door Rovinggecko
za 06 mei 2017, 17:02
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: XLR A/B switch
Reacties: 18
Weergaves: 1534

XLR A/B switch

Om mijn actieve speakers (Linkwitz LX521.4's) zowel in stereo als in HT te kunnen gebruiken wil ik een XLR A/B switch maken. Dan hoeft stereo niet via mijn surround processor en kan ik daar een andere DAC voor gebruiken. Ik heb al even gekeken naar een dodocus ubox2x, maar vraag me af of ik dat niet...
door Rovinggecko
za 14 jan 2017, 9:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker
Reacties: 47
Weergaves: 1134

Re: CNC frontje en achterkantje voor DLCP versterker

Ik had een setup met een modushop kast met daarin 5 ucd180HG's, 2 smps-en en een dlcp in 1U. Qua ruimte is dat prima te doen (wel even extra isoleren bij de smps!). De kast wordt wel warm (nog prima met de hand aan te vatten, dus ook weer niet super heet) door de UCDs en voedingen. Uiteindelijk heb ...
door Rovinggecko
do 12 jan 2017, 22:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Morel ST1108 icm Focal Utopia 6W2 en actief laag?
Reacties: 45
Weergaves: 1330

Re: Morel ST1108 icm Focal Utopia 6W2 en actief laag?

Waarom niet actief filteren met een minidsp 2x4?
Dan kan je heel makkelijk eea aanpassen.