Er zijn 62 resultaten gevonden
- ma 20 aug 2018, 17:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Anthology speaker build
- Reacties: 70
- Weergaves: 2893
Re: Anthology speaker build
Ik heb er de ombouw van mijn Lenco L75 meegemaakt. Alleen in de lijnolie gezet.
- ma 20 aug 2018, 16:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Anthology speaker build
- Reacties: 70
- Weergaves: 2893
Re: Anthology speaker build
Zwart mdf is goed te bewerken. Het geeft alleen een hoeveelheid zwart stof. Nadeel is wel dat de kopse kanten minder glad zijn af te werken dan de voorzijde, en in kleur aflakken doe je natuurlijk niet bij deze mdf. Het beste is om alles onder verstek te verlijmen en met een scherpe frees en fijn sc...
- zo 12 aug 2018, 22:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Anthology speaker build
- Reacties: 70
- Weergaves: 2893
Re: Anthology speaker build
Oei die worden mooi zeg! Dank! Vind ik zelf ook! Afwerking valt me iets tegen als ik eerlijk ben. Een volgende keer moet ik nog meer tijd steken in het plamuren en daarnaast alles onder verstek zagen. Op het oog leek alles vlak maar als je goed kijkt zie je nog redelijk wat oneffenheden. Ook de ran...
Re: Lenco L75
De V-blokken waren inderdaad slecht. Heb ze vervangen door messing exemplaren. Die zal ik niet meer doorslijten. Ik heb de hele platenspeler gereviseerd. Nieuwe bedrading, nieuwe plint, lager is schoongemaakt en op de bovenplaat heb ik de mogelijkheid om 78-toerenplaten af te spelen weggehaald evena...
Lenco L75
De oude Lenco van mijn vader onder handen genomen. Helemaal schoon gemaakt, nieuwe bedrading er in en een nieuwe behuizing gemaakt. Zo mag hij weer op de kast verschijnen. Er moet te zijner tijd alleen nog een keer een nieuwe naald in. Dus als iemand nog een tip heeft
- ma 14 aug 2017, 14:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
- Reacties: 141
- Weergaves: 9384
Re: Threesome, een lustopwekkende klassieke drieweg luidspreker
Was ook erg benieuwd wat het eindresultaat zou gaan worden. 
- wo 03 mei 2017, 9:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Relaixed2 en NCore
- Reacties: 23
- Weergaves: 1039
Re: Relaixed2 en NCore
Heb eind vorig jaar regelmatig contact gehad met Jos over mijn RelaiXed Passive en geen enkel probleem. Reageerde bij mij redelijk snel op email.
- wo 26 apr 2017, 20:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MyRef Fremen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1231
Re: MyRef Fremen
Die van mij is een paar versies eerder, versie 1.2
- wo 26 apr 2017, 0:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MyRef Fremen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1231
Re: MyRef Fremen
Ben eigenlijk met zowel de voor- als de eindversterker bezig. Beide zijn bijna zover om ingebouwd te worden in een behuizing. Moet voor de voorversterker alleen nog een relais printje maken en de riaa trap solderen. Misschien moet ik toch maar eens wat haast gaan maken....
- di 25 apr 2017, 22:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MyRef Fremen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1231
Re: MyRef Fremen
Leuk om hier nog een MyRef Fremen te zien. Ben al een tijdje bezig, maar ik kom er maar niet aan toe om hem af te maken. Heb hem wel al als "plankjes versterker" beluisterd. Ik was ook erg aangenaam verrast over de kwaliteit van het geluid.
- vr 24 mar 2017, 18:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
- Reacties: 75
- Weergaves: 3419
Re: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
We schrijven mee.
- do 23 mar 2017, 20:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
- Reacties: 75
- Weergaves: 3419
Re: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
Tres chique!!
- ma 06 mar 2017, 20:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
- Reacties: 75
- Weergaves: 3419
Re: Peerless NOMEX 164 (Troels Gravesen)
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd hoe ze gaan klinken.
- do 16 feb 2017, 20:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Re: Indeling pre amp
Ik zal van het weekend een betere foto maken waar alles beter zichtbaar op is. De dcb1 hotrod heeft een voeding nodig van tussen de 50-100VA. Zeker als je de "hotrodfunctie" gaat gebruiken mag de voeding wat zwaarder zijn. Ik heb er nu weerstanden van 5R inzitten waardoor de stroom 600mA b...
- do 16 feb 2017, 18:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Re: Indeling pre amp
Eigenlijk heel simpel, die heb ik nog 1 liggen.
- ma 13 feb 2017, 21:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Re: Indeling pre amp
Om de voeding in een losse behuizing te plaatsen is een oplossing waar ik ook aan heb gedacht.....maar dat viel hier in huis niet goed. Nog een kastje op het dressoir.
En ik vind €120,-voor nog een extra behuizing ook wel prijzig worden.
En ik vind €120,-voor nog een extra behuizing ook wel prijzig worden.
- wo 08 feb 2017, 22:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Re: Indeling pre amp
Dat dacht ik wel maar dat verkleinen kreeg ik op de telefoon niet voor elkaar. Dus toch maar even de laptop gepakt.
- wo 08 feb 2017, 22:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
- wo 08 feb 2017, 21:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Re: Indeling pre amp
Krijg de foto niet toegevoegd. Geeft http fout
- wo 08 feb 2017, 21:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Indeling pre amp
- Reacties: 18
- Weergaves: 559
Indeling pre amp
Hallo, Ik ben aan het stoeien met de indeling van mijn voorversterker. Het wordt een vrij compacte behuizing van 255mm breed, 300mm diep en 80mm hoog. Het lastige is dat de dcb1hotrod gekoeld moet worden waardoor er in de kast een heatsink komt. Verder komt er de RelaiXed passive volumeregeling en e...
- vr 10 jun 2016, 23:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dcb1 pre amp
- Reacties: 21
- Weergaves: 731
Re: Dcb1 pre amp
Hier is het linkje naar de voorversterker.
http://www.diyaudio.com/forums/blogs/te ... -dcb1.html
Het is een afgeleide van de B1 van Pass. Op diy audio staan er honderden paginas vol over.
Dit is het gedeelte van het schema waar de fets in zitten.
http://www.diyaudio.com/forums/blogs/te ... -dcb1.html
Het is een afgeleide van de B1 van Pass. Op diy audio staan er honderden paginas vol over.
Dit is het gedeelte van het schema waar de fets in zitten.
- vr 10 jun 2016, 20:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dcb1 pre amp
- Reacties: 21
- Weergaves: 731
Re: Dcb1 pre amp
Hoi Anne, Dit ligt niet aan jou, maar aan mijn gebrek aan kennis, maar je zegt nu Maar een voorversterker die heet wordt :o , bij buizen ja maar met fet's Maar ik lees juist dat deze fets heel veel warmte afgeven en dat ze op een flinke heatsink gemonteerd moeten. Die Salas heeft het over een heatsi...
- vr 10 jun 2016, 19:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dcb1 pre amp
- Reacties: 21
- Weergaves: 731
Re: Dcb1 pre amp
Voor de eindversterker heb ik deze behuizing besteld. DSC_0892-1100x1100.jpg Voor de voorversterker ben ik ook aangewezen op deze kast met heatsink, omdat een versie zonder heatsink niet verkrijgbaar is in deze serie. Het zwarte voorfront wil ik waarschijnlijk wel gaan vervangen voor een RVS exempla...
- di 07 jun 2016, 22:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dcb1 pre amp
- Reacties: 21
- Weergaves: 731
Re: Dcb1 pre amp
Maar als ik je vorige mail goed begrijp, zou jij een constante ingang impedantie kiezen? Mijn ervaring in zelfbouw audio is eigenlijk 0. Ik vind het erg leuk om bezig te zijn en te knutselen. Ik was helemaal happy toen er zowaar geluid kwam uit mijn lm3886 versterker. En dan maakt het niet uit dat d...
- zo 05 jun 2016, 22:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Dcb1 pre amp
- Reacties: 21
- Weergaves: 731
Re: Dcb1 pre amp
Maar wanneer zou een constante uitgangs impedantie wenselijk zijn?
