Er zijn 87 resultaten gevonden

door robertt
zo 02 dec 2018, 17:08
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Bedankt ! Leuk dat jij ook de mbgo's gaat gebruiken, laat ons weten wat je er van vind. Ik heb in het verleden vrij veel condensatoren gekocht en heb alles perfect kunnen matchen al zou je de afwijking van 1% echt niet horen lijkt mij. De foto is idd van een shop uit Rhenen; het tweaken van het filt...
door robertt
zo 21 okt 2018, 17:11
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Neutrale weergave streef ik enigszins na maar het moet wel betaalbaar blijven.
Welke condensatoren gebruiken jullie ?
door robertt
zo 21 okt 2018, 14:29
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Tja, dat shoppen in Oost-Europa is gewoon leuk :wink:
Wetenschappelijke verbeteringen zijn niet te betwisten; voor de rest
is het een kwestie van uitproberen en je oren laten beslissen, vind ik.
door robertt
zo 21 okt 2018, 13:12
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Dan valt mijn amateur projectje wel mee lijkt me.
door robertt
zo 21 okt 2018, 12:53
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Bovenstaande afbeelding kwam ik tegen bij een bekende audio shop..
door robertt
vr 29 jun 2018, 10:06
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Ik heb de luidsprekers in de oude situatie niet beluisterd want alle foamranden waren vergaan; de foamranden heb ik vervangen maar het filter is nog niet klaar (ik moet opnieuw plankjes van mdf maken want de condensatoren staan te dicht op de spoelen) en de kasten moeten nog geschuurd en gelakt word...
door robertt
vr 22 jun 2018, 12:05
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Met de beperkte kennis die ik nu heb opgedaan is het een verbetering voor de 2 horizontaal geplaatste spoelen (inductie neemt waarschijnlijk toe; als dat een verbetering voor het eindresultaat is moet nog blijken), misschien moeten waarden van condensatoren of spoelen aangepast worden ? De ferrietke...
door robertt
do 21 jun 2018, 22:53
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Is het verticaal plaatsen van 1 luchtspoel een verbetering of verslechtering ? (ik heb het even op het andere printplaatje
gedaan want die spoelen zitten los..).
door robertt
di 19 jun 2018, 21:05
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

richard schreef:
Dat zal iets meer dan 1 mm2 zijn; dik zat.
Overigens wordt elektriciteitsdraad meestal als oppervlakte-doorsnede in mm2 gespecificeerd, niet in draad diameter.
Ok dan ga ik daar wat van kopen. En ja oppervlakte-doorsnede in mm2 is wel netter en logischer.
door robertt
di 19 jun 2018, 20:22
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Ok, dus gewoon koperdraad. diameter koperdraad 1,25 mm dik zat ?

Ik ga het filter enigzins origineel houden omdat het vintage luidsprekers zijn en er een kans
is dat ik ze in de toekomst weer ga verkopen..
door robertt
di 19 jun 2018, 20:12
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

https://www.ebay.nl/itm/Bare-unplated-u ... Swv0tVXdML ...dit leek mij eventueel geschikt koperdraad, wel goedkoper dan dat zuivere zilver...
door robertt
di 19 jun 2018, 20:08
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

Re: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

De afstand grootste condensator tot aansluiting printplaat is 11.5 cm, dus ongeveer 13 cm
door robertt
di 19 jun 2018, 19:48
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren
Reacties: 33
Weergaves: 2094

upgrade filter / dikte bedrading naar pio condensatoren

Hallo mede zelfbouwers, Volstaat zuiver zilverdraad met een diameter van 1mm om de papier in olie condensatoren met de printplaat te verbinden ? (Zie foto) Hebben jullie verder nog advies ten opzichte van verbeteringen ? Het filter is van een peerless 3-weg luidsprekersysteem met o.a KO40MRF. Groet,...
door robertt
zo 11 feb 2018, 17:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: afzwakken kanaal buizenvoorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 310

Re: afzwakken kanaal buizenvoorversterker

Ik heb er een 2K weerstand en een piher potmeter die maximaal 2.7K meet ingezet (in serie natuurlijk),
zo op het eerste gehoor werkt het :D

bedankt !
door robertt
zo 11 feb 2018, 13:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: afzwakken kanaal buizenvoorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 310

Re: afzwakken kanaal buizenvoorversterker

Het loskoppelen van de 100µF veroorzaakt een te groot verschil dat ik zelfs met andere buizen niet op kan heffen..
Zou ik een 47µF kunnen proberen ?
Kan een klein verschil in condensatoren mijn onbalans bij de 5751 buis kunnen veroorzaken ?
door robertt
zo 11 feb 2018, 12:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: afzwakken kanaal buizenvoorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 310

Re: afzwakken kanaal buizenvoorversterker

Ik heb voor de volumeregeling en na de volumeregeling gemeten en daar is geen zichtbaar verschil. Als er een fout in de versterker is dan bevind zich dat bij of voor buis 5751. voor buis 5751 kan ik met mijn scope niet goed beoordelen. Het enigste wat ik nog kan doen is de stekkertjes aan mijn eleme...
door robertt
zo 11 feb 2018, 11:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: afzwakken kanaal buizenvoorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 310

Re: afzwakken kanaal buizenvoorversterker

Ok, bedankt voor de tip ! ga ik proberen.
De buizen zijn prima, ik heb het verschil al grotendeels opgelost met het verwisselen van buizen,
nu rest een klein maar hoorbaar verschil.
door robertt
za 10 feb 2018, 23:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: afzwakken kanaal buizenvoorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 310

afzwakken kanaal buizenvoorversterker

Beste mede zelfbouwers, Wat is een mooie manier om een kanaal af te zwakken ? (mijn linker kanaal is iets harder dan het rechter kanaal en dit is al zichtbaar met de scope bij de 5751 buis van de phonotrap). mijn bouwdoos: http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=21283&p=1713835&...
door robertt
do 27 apr 2017, 19:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vreemd bromverschijnsel...
Reacties: 27
Weergaves: 574

Re: Vreemd bromverschijnsel...

Probleem opgelost, Bedankt !!!

Ik heb het advies van metabaron opgevolgd (scherp opgemerkt dat ik het niet goed had bekabeld !!),
daarnaast heb ik hoogspanningsbekabeling verlegd zodat het niet in de buurt van het tentlab printje loopt.