In bijlage het testplan van deze versterker, d.d. 9/12/2024.
Wat betreft de zijpanelen, zou ik kiezen voor 4 (maar 3 kan ook).
Er zijn 1873 resultaten gevonden
- vr 15 mei 2026, 15:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
- vr 15 mei 2026, 7:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Heel mooi, nu nog bedraden en buizen er in 
- do 14 mei 2026, 8:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Goed bezig mannen, ik volg het alleszins met een warm gevoel 
- do 16 apr 2026, 9:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Douwe ik denk dat de kwaliteit van de VDV6040PP vergelijkbaar is met die van Toroidy. Wel opletten met de wikkelrichting: die voor de CFB moeten tegengesteld zijn met de wikkelrichting van de primaire. UGT1-2.jpg VDV6040PP.jpg Je moet dus 2 van de 5 secundaire windingen omgekeerd gebruiken voor de C...
- di 31 mar 2026, 14:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
goed idee zeg, voor 2,75€
- ma 30 mar 2026, 18:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Bert, als je veranderingen aanbrengt aan het oorspronkelijk ontwerp, moet je uiteraard eerst nagaan wat er allemaal wijzigt en moet aangepast worden, zo niet kom je dik in de problemen. Als je de hoofdprint zoveel naar voor brengt is het logisch dat het "gatenplan" niet meer gaat passen. D...
- do 26 mar 2026, 9:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Je versterker heeft toch al een mooi achterwerk 
- di 17 mar 2026, 16:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Als je de BC107B hebt moet je niet verder zoeken. De elco,s de laagste die ik kan vinden is 25 mm hoog 47 uf 450 volt :think: Dan past die plaat weer niet vlak op de buisvoet wat 21 mm is Ik heb bij Conrad EOO en Reichelt gekeken Niet bij mouser Farnell gezocht vanwege hoge order kosten mogelijk dat...
- di 17 mar 2026, 14:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Heb je het programma Sprint-Layout60?
Daarmee kan je alle afmetingen op de print layout lezen.
Ik dacht eerst om het te doen met de viewer maar daar gaat dat niet.
Ik heb alleszins geen lijst met die afmetingen.
Daarmee kan je alle afmetingen op de print layout lezen.
Ik dacht eerst om het te doen met de viewer maar daar gaat dat niet.
Ik heb alleszins geen lijst met die afmetingen.
- ma 16 mar 2026, 19:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Volg de montage van de buisvoeten op pagina 8 . Als je condensatoren hebt die te hoog zouden zijn, moet je die door andere (lagere, dikwijls recentere ) vervangen. Als je dat niet doet zal je moeten experimenteren hoe je het verder monteert. Ik heb hier geen EL34 versterker meer staan en kan dus nik...
- ma 16 mar 2026, 17:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Bert bij mij zitten er Piher-potentiometers in.
Pas met de laatste EL84 versterker zijn we overgeschakeld naar andere pot-meters.
Wat betreft de buisvoeten dat moet je zelf bepalen, er komt een kap over. Zorg wel dat de draden naar de voeten niet TE lang zijn.
Pas met de laatste EL84 versterker zijn we overgeschakeld naar andere pot-meters.
Wat betreft de buisvoeten dat moet je zelf bepalen, er komt een kap over. Zorg wel dat de draden naar de voeten niet TE lang zijn.
- ma 16 mar 2026, 16:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Je speelt op veilig Bert, zeker zo goed!
Geduld en niet opwinden scheppen de beste resultaten
Geduld en niet opwinden scheppen de beste resultaten
- zo 22 feb 2026, 10:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Naar PDF printen is goed voor tekst en alles waarvan de afmetingen niet kritisch zijn. Ik heb dat geprobeerd en de afmeting van 355 mm was na printen 344 mm.
- zo 22 feb 2026, 8:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
De tekening is niet te exporteren naar PDF. De afdruk moet uiteraard 1:1 overeenkomen met de reële afmetingen en dat is een probleem. Zelfs met Coreldraw lukte het me niet. Dat je met sPlan 7.0 een bestand van V8.0 niet kan openen is normaal. Daarom stuur ik ook dikwijls de gratis viewer van sPlan 8...
- za 21 feb 2026, 15:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Zolang je de draden niet te lang maakt (zodat je maximaal dezelfde hoogte als de socketsaver aanhoudt) zie ik geen probleem.
- za 21 feb 2026, 11:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Hoi Willy , mijn eigen verhaal met foto,s welke ik nog niet helemaal af had was ik aan het bewerken en bij de laatste Upload kreeg ik dat op mijn scherm. En alles was weg wat ik geschreven had incl de foto,s. Ik heb gisteren ook zoiets voor gehad, ik denk dat er gisteren problemen geweest zijn met ...
- za 21 feb 2026, 7:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Welk bestand kreeg je niet open Bert? Ik zie een oud schema van de versterker op je werktafel, zorg dat je het recentste gebruikt, daar is geen APL meer in opgenomen. De input switch is wel degelijk een 3-standen switch. Deze draad komt onderaan de buisvoet pennen van de ECC82 ECC83 en een 20 mm lan...
- vr 20 feb 2026, 17:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
CorelDraw tekening voor een Tube Town-plaat van H150 x B600 Omdat de breedte van een front- en backpaneel 320mm is, kunnen we alleen kiezen voor B600. Er is dus een vrije ruimte over van 150mm op 275mm die eventueel voor andere kleine paneeltjes kan worden gebruikt Bert, in bijlage staat de PDF, ge...
- di 17 feb 2026, 8:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
- Reacties: 344
- Weergaves: 9670
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Hoi Bert, ga je de laatste uitvoering van de EL34-versterker bouwen? Alvast succes ermee!
Betreffende de medicatie, best toch eens grondig met jou huisarts bespreken.
Betreffende de medicatie, best toch eens grondig met jou huisarts bespreken.
- ma 17 nov 2025, 13:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
Re: Mijn CTA 6.2
De LM1036 regelt beide kanalen. De potentiometers zitten allen tussen aarde en de referentiespanning (5,4V) aangesloten. De loper stuurt dan via het IC Volume, Bas , Treble en Balance. Wat betreft deze laatste: de spanning op loper gaat via R11 naar pen 9 van het IC. Dat stuurt intern de output meer...
- do 14 aug 2025, 10:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
- wo 13 aug 2025, 10:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
Re: Mijn CTA 6.2
Het uitgangssignaal van de LM1036 kan versterkt worden, maar dat hangt af van hoe je de IC aanstuurt: • Volumecontrole: De LM1036 heeft een volume-instelling die via een DC-spanning geregeld wordt. Hiermee kun je het uitgangssignaal verzwakken of versterken tot een typische regeling van 75 dB. • Lou...
- wo 13 aug 2025, 7:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
Re: Mijn CTA 6.2
Printplaat controleren op kortsluitingen met solderingen onderkant print: omgeving potmeters maar vooral het IC en omliggende onderdelen.
- di 12 aug 2025, 7:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
- ma 11 aug 2025, 6:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn CTA 6.2
- Reacties: 55
- Weergaves: 1883
Re: Mijn CTA 6.2
Ah ja, zonder gloei ga je aan de buizen niets kunnen meten.
