Er zijn 30 resultaten gevonden

door blokker1
do 03 apr 2014, 9:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Compacte buizenversterker 2.0
Reacties: 36
Weergaves: 2287

Re: Compacte buizenversterker 2.0

Oke had gezocht op ELA-100V.
Gr Blokker
door blokker1
wo 02 apr 2014, 20:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Compacte buizenversterker 2.0
Reacties: 36
Weergaves: 2287

Re: Compacte buizenversterker 2.0

Hoi,
ik kan bij conrad de ELA-100V niet vinden.
Misschien is hij uitverkocht?
Gr blokker
door blokker1
di 25 mar 2014, 15:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: SerieBalans idee met ECL805 en UGT dus geen OTL
Reacties: 3
Weergaves: 471

Re: SerieBalans idee met EL805 en UGT dus geen OTL

Hoi, mag het ook een irf830 zijn 500V 4,5A N-Channel Power MOSFET.

En de pcl805 is toch op de gloeispanning na ook hetzelfde?
Gr Blokker
door blokker1
wo 19 mar 2014, 17:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Russen komen! 6J52P SE
Reacties: 21
Weergaves: 1048

Re: De Russen komen! 6J52P SE

Van de EF184 heb ik er nog wat liggen, dat zou dus ook kunnen? en ugt's heb ik er ook een paar liggen. lijkt me wel leuk om te proberen. Wat zou je met een pcf80 kunnen maken, daar heb ik er een honderd van liggen of zo. kan er wel wat doneren aan degene die er iets van willen maken als dat al zou k...
door blokker1
za 08 mar 2014, 13:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6SJ7 Buis.
Reacties: 42
Weergaves: 1267

Re: 6SJ7 Buis.

Daar was ik eigelijk al bang voor, zou ook te mooi zijn voor die prijs.
Gr Blokker
door blokker1
za 08 mar 2014, 9:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6SJ7 Buis.
Reacties: 42
Weergaves: 1267

Re: 6SJ7 Buis.

Op de radio markt in driebergen stond een man met dozen vol met nieuwe 6ss7 van rca en een 6sg7gt van jan, volgens mij 10 voor 10 euro met nog wat andere buizen, had er 2 meegenomen en volgens mij als ik zo bij hubse kijk zitten ze heel dicht bij de 6sj7 wat betreft de specificaties. Of ze als verva...
door blokker1
zo 16 feb 2014, 17:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

Klopt heb de draadjes gevolgt, maar hij komt nogal wat problemen tegen.
Dus ik ga toch maar voor wat oudere schema's die zich al bewezen hebben.
Ben er alleen nog niet uit welke.
Gr Blokker
door blokker1
zo 16 feb 2014, 10:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

Dat word zeker het volgende project, maar nu eerst nog zo een kleintje met de ecl86, zitten er ook nog al wat van ik het doosje van marktplaats.
Gr blokker
door blokker1
za 15 feb 2014, 10:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

De voedingstrafo heeft 2 x 6.3 volt, heb er nu een pcl82 op staan, vreemd genoeg heb ik dan alleen nog maar wat vervorming als hij echt op zijn hardst staat. En dat is een stuk harder dan voor normaal gebruik nodig is. ga hem dus zo maar afbouwen, gewoon voor de lol. Als het echt hard moet heb ik w...
door blokker1
vr 14 feb 2014, 16:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

De voedingstrafo heeft 2 x 6.3 volt, heb er nu een pcl82 op staan, vreemd genoeg heb ik dan alleen nog maar wat vervorming als hij echt op zijn hardst staat. En dat is een stuk harder dan voor normaal gebruik nodig is. ga hem dus zo maar afbouwen, gewoon voor de lol. Als het echt hard moet heb ik we...
door blokker1
do 13 feb 2014, 22:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

ray5150 schreef:
Die trafo's zijn de 50 jaar al een tijdje gepasseerd, zo te zien.
Klopt zijn allemaal van voor 1955.
Maar daar was de prijs ook naar.
Gr Blokker
door blokker1
do 13 feb 2014, 22:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

Klopt, maar op advies van iemand aangesloten op +. en dat werkt wel oke op de versterker die af is.
Moet nog ergens een ugt hebben uit een amroh bandrecorder maar kan hem even niet vinden.
Anders kan ik daar even mee testen of het aan de ugt ligt of aan iets anders.
Morgen maar even zoeken.
Gr Blokker
door blokker1
do 13 feb 2014, 20:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

Re: ecl82 versterkertje

Als het ugt's zijn zijn het waarschijnlijk wel SE ze hebben maar 2 aansluitingen aan de versterker kant, en 3 aan de speaker kant. Heb ze ook doorgemeten en dan lijken het ook ugt's. Maar volgen degene waar ik ze van heb zitten er ook rastertrafo's bij, maar hoe je dat zou moeten herkennen weet ik o...
door blokker1
do 13 feb 2014, 19:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: ecl82 versterkertje
Reacties: 16
Weergaves: 1037

ecl82 versterkertje

Hoi. Ik had op marktplaats een doosje met buizen gekocht, hierin zaten enige ecl82 buisjes, op een duitse site vond ik een eenvoudig schema en een bouwbeschrijving. voedingstrafo en ugt's komen uit een grundig bandrecorder. Versterkertje is ondertussen af, en het is ongelovelijk hoeveel power zo'n b...
door blokker1
wo 12 feb 2014, 9:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Hij geeft 2 maal 267 volt 1 maal 4 volt en een maal 6.3volt. de dikte van de 4 volt draad en van de 6.3 heb ik opgemeten en de 6.3V is ongeveer 2A de 4V is 0.84A bleef er over voor de hoogspanning ongeveer 90 milliampere. Is deze trafo zwaar genoeg voor stereo, ik heb er meerdere dus zou ook voor mo...
door blokker1
di 11 feb 2014, 21:22
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn
Reacties: 563
Weergaves: 14446

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Lijkt me leuk om te komen luisteren.
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 19:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Word niet veel gedaan, maar ik denk dat ik het eens met een print ga proberen.
Even wat gemaakt, maar is ook maar de tweede keer en voor het eerst voor een buis.
Dus kommentaar is welkom.
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 16:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Oke had ik nog niet gezien, maar had hem al geladen, nu aan het kijken wat je er precies mee kan.
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 16:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Oke komt dat even mooi uit, kan ik gelijk het verschil zien dus.
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 16:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Ik had LTspice laatst wel gedownload maar dat gaat me nog iets boven me pet. Ben onderdelen bij elkaar aan het zoeken maar heb geen ecc81 in huis. Wel ecc85 ecc82 ecc83 Kan een van deze er voor in de plaatst of moeten er dan aanpassingen worden gedaan, dat zou je dus met LTspice moeten kunnen zien z...
door blokker1
di 11 feb 2014, 15:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Gelukkig kan dus heel goed wel een ugt zijn.
Kan even duren maar als er weer vorderingen zijn dan maak foto's en plaats ze hier.
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 14:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Ik heb gemeten, aan de ene kant heeft de trafo 1 wikkeling en meet ik 0.346Kohm de andere kant heeft 2 wikkelingen met 3 aansluitingen tussen 1 en 2 meet ik 0.3ohm tussen 2 en 3 0.7ohm en dus tussen 1 en 3 0.9ohm.
Kan dit bij een ugt?
Gr Blokker
door blokker1
di 11 feb 2014, 12:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Oke hier een foto, voedingstrafo zal wel oke zijn, net in een ander draadje een foto gevonden van robertD. heeft bijna de zelfde trafo gebruikt. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=12103&start=50 zal er ook nog even een foto bijzetten van mijn eerste knutseswerk met een ecl82. ...
door blokker1
di 11 feb 2014, 11:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Nog even een belangrijke vraag, zijn er nog manieren om er achter te komen of een trafo se of pp is?
heb ergens gelezen dat je dat vaak kan zien aan hoe het blikpakket is gestapelt, maar niet altijd, weet helaas niet meer waar dat ik dat had gelezen.
Gr Blokker
door blokker1
ma 10 feb 2014, 21:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Instapproject: buizenversterker RH84
Reacties: 279
Weergaves: 48988

Re: Instapproject: buizenversterker RH84

Heb op marktplaats een doos met oude buizen trafo's gekocht. Er is een voedings trafo bij, ik heb hem opgemeten en volgens een methode die ik op het net vond is hij 67VA Hij geeft 2 maal 267 volt 1 maal 4 volt en een maal 6.3volt. de dikte van de 4 volt draad en van de 6.3 heb ik opgemeten en de 6.3...