Er zijn 119 resultaten gevonden

door RUben
do 03 dec 2015, 18:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Bedankt voor jullie input, dan moet ik even gaan sparen :)
door RUben
wo 02 dec 2015, 17:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Is dit wellicht een goed(koper) alternatief?

Impedantie meting nutting? Gaat mij alleen om het filteren.

Waar sluit ik de speakers op aan?
door RUben
wo 02 dec 2015, 12:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Hallo rho, heb je toevallig een linkje naar een shop?
door RUben
wo 02 dec 2015, 11:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Hallo Wouter, bedankt voor je reactie, dan van die waveguide wist ik niet. Ik heb voor de fronts inderdaad het zelfde filter aangehouden, doet het overigens al jaren uitstekend hoor. Het klopt inderdaad dat een calculator een andere waarde aangeeft. Ik had geprobeerd nog een condensator parallel te ...
door RUben
di 01 dec 2015, 15:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Hij noemt het een 2nd order filter met één component, dus vandaar dat ik het 1e order noemde.. De crossover ligt ergens rond de 2800hz. Het komt er op neer dat ik gewoon de waardes van het filter van de 2.5 fronts heb genomen en daarbij de weerstanden heb toegevoegd om de gevoeligheid van de tweeter...
door RUben
di 01 dec 2015, 14:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Is een 1ste orde filtertje voor die tweeter niet wat weinig? Zou zonder zijn moest je'm binnen de maand al opstoken. Dit is het gebruikte filter. Waarom denk je dat de tweeter binnen een maand opgestookt is? Bij mijn fronts zit ook alleen een condensator voor de tweeter, dat ontwerp komt van Zaph-A...
door RUben
di 01 dec 2015, 14:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Afgelopen tijd ben ik in de avond en weekend uurtjes bezig met de speakers. Het filter is super basic theoretisch 1e order filter. Wellicht dat ik ooit nog een meet setup aanschaf om alle speakers te meten, maar voor nu klinkt het prima!

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
door RUben
zo 25 okt 2015, 21:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Wat is nou eigenlijk precies het punt van die 80hz in mijn situatie? Wat zijn jullie aanbevelingen? Overigens staat er niet dat het 80hz in het geluidspoor ontbreekt. THX zegt dus dat 80hz goed samenwerkt in combinatie met een subwoofer, en dat zal denk ik wel. Echter heb ik geen subwoorfer. De term...
door RUben
za 24 okt 2015, 12:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Hierbij het constructie deel aan de binnenzijde verhoogd, zodat deze gelijk met de BR loopt.
door RUben
za 24 okt 2015, 10:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Re: Surround speakers

Wat betreft reflectie van het plafond zal het wel meevallen (zie foto).

En wat betreft het 50hz bereik tov 80hhz wat adviseer je precies? Kleinere speakers? Gesloten kast?
door RUben
vr 23 okt 2015, 20:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Surround speakers
Reacties: 51
Weergaves: 1482

Surround speakers

Geachte forum lezers, Sinds kort woon ik in mijn eigen huis en heb mijn Seas fronts en center staan welke ik jaren geleden heb gemaakt. In de muren heb ik tijdens de verbouwing leidingen voor surround speakers. Het is de bedoeling dat er vier surround speakers bij komen. Ik heb wat getekend en ben b...
door RUben
do 03 nov 2011, 16:40
Forum: Luidspreker Showcases
Onderwerp: Seas 2.5-weg eigen ontwerpen (fronts en center)
Reacties: 0
Weergaves: 3515

Seas 2.5-weg eigen ontwerpen (fronts en center)

@Mod: Graag nog een of twee berichten toevoegen voor meer foto's Bij deze de verversing van de showcase van mijn Seas 2.5 weg fronts en center. De complete bouw verslagen zijn hieronder te vinden. 2.5 weg BR fronts met Seas units http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=18877&t=1 ...
door RUben
ma 11 jul 2011, 20:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: projekt egalisatiemortel
Reacties: 1321
Weergaves: 45941

Re: projekt egalisatiemortel

Op de foto lijkt donkergrijs mooier, maar ik denk dat zwart in realtime beter staat. Door het diepte verschil zal het er toch uitspringen, ook al is het dan de zelfde kleur als de geheel voorkant.

+1 voor zwart, en anders donkergrijs..
door RUben
za 22 jan 2011, 12:47
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Reacties: 25
Weergaves: 1973

Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units

Ff een betere foto..
door RUben
za 22 jan 2011, 12:44
Forum: Projecten van het jaar
Onderwerp: De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!
Reacties: 41
Weergaves: 7665

Re: De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!

Jammer dat er geen e-mails rond is gegaan voor de nominaties, had ik ook kunnen deelnemen.
door RUben
wo 01 dec 2010, 11:04
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Reacties: 49
Weergaves: 5960

Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]

...Of je hebt geen poort ruis.
door RUben
za 27 nov 2010, 19:41
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Reacties: 49
Weergaves: 5960

Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]

Als je met je oor luistert bij de BR poort dan hoor je met poortruis een soort wind/tocht door een tunnel geluid (mijn ervaring).
door RUben
do 25 nov 2010, 14:10
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Reacties: 49
Weergaves: 5960

Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]

Echt netjes geworden! Zijn die BR poorten ook nog gelukt? Kan het detail op de foto's niet zo goed zien.
door RUben
zo 14 nov 2010, 18:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: CryModiNeo , Ouwe koek, maar wel lekker
Reacties: 21
Weergaves: 1785

Re: CryModiNeo , Ouwe koek, maar wel lekker

Hey, Wat is dat metaal in de linker speaker? Ophanging las ik? Alleen in de linker? Verder lijkt het mij veel mooier om het Elesgoflex achter wegen te laten en echt fineer te gaan gebruiken. Ik heb het Elesgoflex ook meerdere malen gebruikt, buiten dat de hoekjes makkelijk los gaan en afbreken, is h...
door RUben
ma 08 nov 2010, 11:37
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Reacties: 25
Weergaves: 1973

Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units

Ik heb het bij de eerste versie van het filter gehouden, hierbij had ik op gehoor nog een condensator aan toegevoegd die ik nog had liggen, maar verder geen veranderingen. Dit is mede omdat ik niet beschik over een meetset. Het is een gesloten kast, dus er kon weinig aan fout gaan. Hij klinkt overig...
door RUben
za 06 nov 2010, 21:55
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Reacties: 49
Weergaves: 5960

Re: eerste speakerset, [metingen en filterontwerp]

Netjes, toch iets van beuken? Verder weet ik niet of je het fineer met houtlijm doet of met contactlijm, mocht het enig probleem zijn, zou ik namelijk het tweede gebruiken (bison tix). Ook zou je nog een oplossing voor de BR gaatjes moeten zien te vinden, want die kan je niet fineren... toch?
door RUben
za 06 nov 2010, 20:14
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Reacties: 25
Weergaves: 1973

Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units

Eindresultaat
door RUben
ma 01 nov 2010, 18:17
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Reacties: 25
Weergaves: 1973

Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units

Update
door RUben
ma 01 nov 2010, 11:41
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Reacties: 25
Weergaves: 1973

Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units

Ik zoek 4 inbusbouten m6x60 in het zwart, weet iemand een website?

edit: heb bij tooltopper wat gevonden voor een goede prijs.
door RUben
ma 01 nov 2010, 10:31
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: driver-montage: Inslagmoeren, rampamoeren, kooimoeren etc...
Reacties: 171
Weergaves: 29133

Re: Inslag/inschroef moeren?

Misschien kan je het beste inschroefmoeren nog aan de binnenkant er proberen in te schroeven. Ik heb gehad dat ze bij het aandraaien gewoon uit het hout komen zetten. En met lijm moet je echt oppassen dat het schroefdraad niet onder de lijm komt.