Er zijn 119 resultaten gevonden
- do 03 dec 2015, 18:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Bedankt voor jullie input, dan moet ik even gaan sparen 
- wo 02 dec 2015, 17:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Is dit wellicht een goed(koper) alternatief?
Impedantie meting nutting? Gaat mij alleen om het filteren.
Waar sluit ik de speakers op aan?
Impedantie meting nutting? Gaat mij alleen om het filteren.
Waar sluit ik de speakers op aan?
- wo 02 dec 2015, 12:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Hallo rho, heb je toevallig een linkje naar een shop?
- wo 02 dec 2015, 11:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Hallo Wouter, bedankt voor je reactie, dan van die waveguide wist ik niet. Ik heb voor de fronts inderdaad het zelfde filter aangehouden, doet het overigens al jaren uitstekend hoor. Het klopt inderdaad dat een calculator een andere waarde aangeeft. Ik had geprobeerd nog een condensator parallel te ...
- di 01 dec 2015, 15:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Hij noemt het een 2nd order filter met één component, dus vandaar dat ik het 1e order noemde.. De crossover ligt ergens rond de 2800hz. Het komt er op neer dat ik gewoon de waardes van het filter van de 2.5 fronts heb genomen en daarbij de weerstanden heb toegevoegd om de gevoeligheid van de tweeter...
- di 01 dec 2015, 14:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Is een 1ste orde filtertje voor die tweeter niet wat weinig? Zou zonder zijn moest je'm binnen de maand al opstoken. Dit is het gebruikte filter. Waarom denk je dat de tweeter binnen een maand opgestookt is? Bij mijn fronts zit ook alleen een condensator voor de tweeter, dat ontwerp komt van Zaph-A...
- di 01 dec 2015, 14:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Afgelopen tijd ben ik in de avond en weekend uurtjes bezig met de speakers. Het filter is super basic theoretisch 1e order filter. Wellicht dat ik ooit nog een meet setup aanschaf om alle speakers te meten, maar voor nu klinkt het prima!
Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
Omdat foto's meer zeggen dan woorden:
- zo 25 okt 2015, 21:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Wat is nou eigenlijk precies het punt van die 80hz in mijn situatie? Wat zijn jullie aanbevelingen? Overigens staat er niet dat het 80hz in het geluidspoor ontbreekt. THX zegt dus dat 80hz goed samenwerkt in combinatie met een subwoofer, en dat zal denk ik wel. Echter heb ik geen subwoorfer. De term...
- za 24 okt 2015, 12:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Hierbij het constructie deel aan de binnenzijde verhoogd, zodat deze gelijk met de BR loopt.
- za 24 okt 2015, 10:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Re: Surround speakers
Wat betreft reflectie van het plafond zal het wel meevallen (zie foto).
En wat betreft het 50hz bereik tov 80hhz wat adviseer je precies? Kleinere speakers? Gesloten kast?
En wat betreft het 50hz bereik tov 80hhz wat adviseer je precies? Kleinere speakers? Gesloten kast?
- vr 23 okt 2015, 20:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers
- Reacties: 51
- Weergaves: 1482
Surround speakers
Geachte forum lezers, Sinds kort woon ik in mijn eigen huis en heb mijn Seas fronts en center staan welke ik jaren geleden heb gemaakt. In de muren heb ik tijdens de verbouwing leidingen voor surround speakers. Het is de bedoeling dat er vier surround speakers bij komen. Ik heb wat getekend en ben b...
- do 03 nov 2011, 16:40
- Forum: Luidspreker Showcases
- Onderwerp: Seas 2.5-weg eigen ontwerpen (fronts en center)
- Reacties: 0
- Weergaves: 3515
Seas 2.5-weg eigen ontwerpen (fronts en center)
@Mod: Graag nog een of twee berichten toevoegen voor meer foto's Bij deze de verversing van de showcase van mijn Seas 2.5 weg fronts en center. De complete bouw verslagen zijn hieronder te vinden. 2.5 weg BR fronts met Seas units http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download/file.php?id=18877&t=1 ...
- ma 11 jul 2011, 20:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: projekt egalisatiemortel
- Reacties: 1321
- Weergaves: 45941
Re: projekt egalisatiemortel
Op de foto lijkt donkergrijs mooier, maar ik denk dat zwart in realtime beter staat. Door het diepte verschil zal het er toch uitspringen, ook al is het dan de zelfde kleur als de geheel voorkant.
+1 voor zwart, en anders donkergrijs..
+1 voor zwart, en anders donkergrijs..
- za 22 jan 2011, 12:47
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
- Reacties: 25
- Weergaves: 1973
Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Ff een betere foto..
- za 22 jan 2011, 12:44
- Forum: Projecten van het jaar
- Onderwerp: De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!
- Reacties: 41
- Weergaves: 7665
Re: De ZBA luidspreker van t jaar 2010 - Stemmen maar!
Jammer dat er geen e-mails rond is gegaan voor de nominaties, had ik ook kunnen deelnemen.
- wo 01 dec 2010, 11:04
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
- Reacties: 49
- Weergaves: 5960
Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
...Of je hebt geen poort ruis.
- za 27 nov 2010, 19:41
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
- Reacties: 49
- Weergaves: 5960
Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Als je met je oor luistert bij de BR poort dan hoor je met poortruis een soort wind/tocht door een tunnel geluid (mijn ervaring).
- do 25 nov 2010, 14:10
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
- Reacties: 49
- Weergaves: 5960
Re: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
Echt netjes geworden! Zijn die BR poorten ook nog gelukt? Kan het detail op de foto's niet zo goed zien.
- zo 14 nov 2010, 18:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: CryModiNeo , Ouwe koek, maar wel lekker
- Reacties: 21
- Weergaves: 1785
Re: CryModiNeo , Ouwe koek, maar wel lekker
Hey, Wat is dat metaal in de linker speaker? Ophanging las ik? Alleen in de linker? Verder lijkt het mij veel mooier om het Elesgoflex achter wegen te laten en echt fineer te gaan gebruiken. Ik heb het Elesgoflex ook meerdere malen gebruikt, buiten dat de hoekjes makkelijk los gaan en afbreken, is h...
- ma 08 nov 2010, 11:37
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
- Reacties: 25
- Weergaves: 1973
Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Ik heb het bij de eerste versie van het filter gehouden, hierbij had ik op gehoor nog een condensator aan toegevoegd die ik nog had liggen, maar verder geen veranderingen. Dit is mede omdat ik niet beschik over een meetset. Het is een gesloten kast, dus er kon weinig aan fout gaan. Hij klinkt overig...
- za 06 nov 2010, 21:55
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: eerste speakerset, [Optisch klaar!]
- Reacties: 49
- Weergaves: 5960
Re: eerste speakerset, [metingen en filterontwerp]
Netjes, toch iets van beuken? Verder weet ik niet of je het fineer met houtlijm doet of met contactlijm, mocht het enig probleem zijn, zou ik namelijk het tweede gebruiken (bison tix). Ook zou je nog een oplossing voor de BR gaatjes moeten zien te vinden, want die kan je niet fineren... toch?
- za 06 nov 2010, 20:14
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
- Reacties: 25
- Weergaves: 1973
Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Eindresultaat
- ma 01 nov 2010, 18:17
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
- Reacties: 25
- Weergaves: 1973
- ma 01 nov 2010, 11:41
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
- Reacties: 25
- Weergaves: 1973
Re: Bouw 2.5 weg Center met Seas units
Ik zoek 4 inbusbouten m6x60 in het zwart, weet iemand een website?
edit: heb bij tooltopper wat gevonden voor een goede prijs.
edit: heb bij tooltopper wat gevonden voor een goede prijs.
- ma 01 nov 2010, 10:31
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: driver-montage: Inslagmoeren, rampamoeren, kooimoeren etc...
- Reacties: 171
- Weergaves: 29133
Re: Inslag/inschroef moeren?
Misschien kan je het beste inschroefmoeren nog aan de binnenkant er proberen in te schroeven. Ik heb gehad dat ze bij het aandraaien gewoon uit het hout komen zetten. En met lijm moet je echt oppassen dat het schroefdraad niet onder de lijm komt.
