Er zijn 79 resultaten gevonden
- zo 08 sep 2019, 10:07
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: ik krijg mijn zaagblad niet los .
- Reacties: 34
- Weergaves: 11289
Re: ik krijg mijn zaagblad niet los .
Slagmoersleutel? je lokale garagist kan vast helpen als je er zelf niet over beschikt.
- di 25 jun 2019, 16:22
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aardedraad op subwooferchassis?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1359
Re: Aardedraad op subwooferchassis?
ds23man schreef:Alu spreekspoel + carbon fiber conus = antenne.
De aarddraad ook, maw het helpt niet.
- ma 17 jun 2019, 23:29
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: UTracer 3,5
- Reacties: 306
- Weergaves: 11948
Re: UTracer 3,5
Bert, nog een Utracertje voor erbij ?
PHILIPS buizenlab 50er jaren

PHILIPS buizenlab 50er jaren

- wo 27 feb 2019, 9:20
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Snelle links
- Reacties: 5
- Weergaves: 624
Re: Snelle links
Wat het ook was, het probleem heeft zichzelf opgelost.
- di 26 feb 2019, 20:29
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Snelle links
- Reacties: 5
- Weergaves: 624
Re: Snelle links
Waar eens snelle links (of zo iets) stond staat nu v&a. Zowel op chrome als op firefox. Ik doe ongetwijfeld zelf wat fout, computers en ik, het zal nooit wat worden. Ik vraag morgen wel even advies, komt goed. Op mijn telefoon werkt het goed, kennelijk een kromme Volt in mijn tablet....... Hoewe...
- di 26 feb 2019, 18:55
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Snelle links
- Reacties: 5
- Weergaves: 624
Snelle links
Waar zijn de "snelle links" gebleven ?
Ik keek altijd op ongelezen berichten, nu moet ik alle topics apart bij langs.
Ik keek altijd op ongelezen berichten, nu moet ik alle topics apart bij langs.
- wo 20 feb 2019, 14:23
- Forum: Sets en Overig
- Onderwerp: Coillon rings o.i.d
- Reacties: 276
- Weergaves: 13230
Re: Coillon rings o.i.d
Prana, homeopaat, meer lezen vond ik niet nodig.
- zo 17 feb 2019, 19:13
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
FLUX schweiss und lötstoffe type:al flux 0726/zG.
Waar het in nederland te koop is hoor ik nog
Waar het in nederland te koop is hoor ik nog
- zo 17 feb 2019, 15:25
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Ik had vandaag bezoek van een hobbygenoot die goede ervaring had met het solderen van aluminium aan koper.
Hij gaf aan niet veel ervaring met solderen te hebben, en toch goede resultaten te boeken.
Vanavond weet ik wat hij daar voor gebruikte.
Hij gaf aan niet veel ervaring met solderen te hebben, en toch goede resultaten te boeken.
Vanavond weet ik wat hij daar voor gebruikte.
- za 16 feb 2019, 12:49
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Koper op alu solderen? dat ken ik niet.....de oplossing natuurlijk.
Straks even kijken of ik daar wat over kan vinden.
Misschien is een laagje zacht metaal ook een mogelijkheid , indium of cadmium of zo.
Straks even kijken of ik daar wat over kan vinden.
Misschien is een laagje zacht metaal ook een mogelijkheid , indium of cadmium of zo.
- za 16 feb 2019, 12:38
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Vloeistofkoeling is zeker een optie, maar dan wordt het een stuk minder mobiel veel gecompliceerder en kan (en gaat) er meer stuk.
Met drie 6 x 6 cm blowertjes bleef de alu heatsink tot nog toe mooi koel.
Met drie 6 x 6 cm blowertjes bleef de alu heatsink tot nog toe mooi koel.
- za 16 feb 2019, 11:59
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Het gaat wel flink offtopic zolangzamerhand, maar als het ophangen van gordijnen hier bespreekbaar is, durf ik nog wel even door te gaan :-) Dat de oppervlakken vlak en glad moesten zijn was me eigenlijk wel duidelijk, daar heb ik dus nog wat extra tijd aan besteed. https://myalbum.com/photo/kGauwf4...
- za 16 feb 2019, 10:49
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Uiteraard Bert, geen lowpass filter betekent ruzie met de 70cm en 23 cm operators.
We runnen hier een contest station (70 cm tot 24 GHz) mijn harmonischen vallen in een
aantal van deze banden.
Bovendien vind ik dat zenders aan de technische eisen moeten voldoen, daar wil ik geen
uitzondering op zijn
We runnen hier een contest station (70 cm tot 24 GHz) mijn harmonischen vallen in een
aantal van deze banden.
Bovendien vind ik dat zenders aan de technische eisen moeten voldoen, daar wil ik geen
uitzondering op zijn
- za 16 feb 2019, 9:45
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Alvast bedankt voor de moeite Barry !
- za 16 feb 2019, 0:07
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
@Ray) Nee hoor, helemaal legaal, ik en de gebruiker zijn zendamateur en mogen dit soort dingen bezitten en gebruiken Niet in de FM band, maar op 144 MHz. @Peter) Precies, ik moet op zoek naar de best geleidende pasta in de wereld. Mijn hoop was dat iemand hier op het forum dat ook al eens had gedaan...
- vr 15 feb 2019, 23:43
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Nou ja een paar cm......, de heatspreader is 6 x 12 cm, de tor zelf 11 x 43 mm ! Normaal gesproken zit de tor ook met vet en twee schroefjes vast. De heatsink zelf is 14 x 27 cm en er blowers blazen lucht door de vinnen. Blijft overigens mooi koud, een graad of tien boven de omgevingstemperatuur. De...
- vr 15 feb 2019, 23:17
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Ik meet aan de rand van de heatspreader, vlakbij het aluminium, de spreader zelf (6mm dik) geleidt de warmte kennelijk goed. We hebben het in dit geval overigens over 500 Watt aan warmte. En het moet allemaal licht blijven omdat het ding in de handbagage mee naar de Azoren gaat. Ik zag op aliexpress...
- vr 15 feb 2019, 20:22
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Re: Koelpasta
Alleen van belang is de warmte geleiding. Ik heb een dikke RF LD MOSFET met bismuth op een heatspreader gesoldeerd, maar de heatspreader zelf moet zijn warmte kwijt via koelpasta. Ik zit nog maar op een kwart van de dissipate en meet bijna 20C tussen heatspreader(koper) en heatsink(alum.) terwijl de...
- vr 15 feb 2019, 18:38
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Koelpasta
- Reacties: 37
- Weergaves: 2382
Koelpasta
Koelpasta is koelpasta ?
Bij mijn toepassing komt het er nogal op aan, en gaat het mis met de koeling dan kost
dat 140 €.
Dus waar moet ik op letten bij de aanschaf ?
Bij mijn toepassing komt het er nogal op aan, en gaat het mis met de koeling dan kost
dat 140 €.
Dus waar moet ik op letten bij de aanschaf ?
- zo 09 dec 2018, 9:44
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Iemand bekend met deze voedingen?
- Reacties: 120
- Weergaves: 4069
Re: Iemand bekend met deze voedingen?
Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
- di 21 aug 2018, 20:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: GU-50 Monoblokken
- Reacties: 595
- Weergaves: 15466
Re: GU-50 Monoblokken
In die bus remmenreiniger zit pure wasbenzine, met dat "gif" valt dus wel mee
- do 09 aug 2018, 12:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
- Reacties: 510
- Weergaves: 23757
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Netsnoeren, audio verbindingen, trafo's, allemaal uit de "kliko" van de "baas" getrokken. Bizar dat het toch nog goed klinkt ;-) Ik ga zeker foto's maken van de meetsessie, of ik ze hier ga plaatsen weet ik nog niet. De persoon in kwestie heeft namelijk niks met fora. @Bert Jij h...
- do 09 aug 2018, 0:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
- Reacties: 510
- Weergaves: 23757
Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
8 printen spelen nu al dik twee jaar de sterren van de hemel. Met gemiddeld 8 uur/dag zijn dat zo'n 6000 speeluren. En er wordt niet zachtzinnig mee omgesprongen, bij gebrek aan buren staat het regelmatig erg hard. Enige storing tot nog toe is een stukke blower. Ik ben de heren die zich voor dit pro...
- ma 28 nov 2016, 10:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gecoate Mylar folie voor electrostaten, waar te koop.
- Reacties: 87
- Weergaves: 4617
Re: Gecoate Mylar folie voor electrostaten, waar te koop.
Dat spul wordt volgens mij gebruikt in stralings meetapparatuur, ik zal deze week eens
vragen naar de specs en verkrijgbaarheid.
vragen naar de specs en verkrijgbaarheid.
- zo 06 nov 2016, 23:37
- Forum: Sets en Overig
- Onderwerp: Wsp26 sl713 contraptie
- Reacties: 5
- Weergaves: 1157
Re: Wsp26 sl713 contraptie
Dat ik een goede meetset nodig heb snap ik, en dat dat niet de wereld moet kosten weet ik dankzij dit forum ook, dus komt dat er wel. En dode ruimte, Gerhard is niet de enige met grote schuren :-) Blijft over software waar een digibeet als ik, een beetje mee overweg kan. Ik zal me eens verdiepen in ...
