Er zijn 79 resultaten gevonden

door nanko
zo 08 sep 2019, 10:07
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: ik krijg mijn zaagblad niet los .
Reacties: 34
Weergaves: 11289

Re: ik krijg mijn zaagblad niet los .

Slagmoersleutel? je lokale garagist kan vast helpen als je er zelf niet over beschikt.
door nanko
di 25 jun 2019, 16:22
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Aardedraad op subwooferchassis?
Reacties: 20
Weergaves: 1359

Re: Aardedraad op subwooferchassis?

ds23man schreef:
Alu spreekspoel + carbon fiber conus = antenne.

De aarddraad ook, maw het helpt niet.
door nanko
ma 17 jun 2019, 23:29
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: UTracer 3,5
Reacties: 306
Weergaves: 11948

Re: UTracer 3,5

Bert, nog een Utracertje voor erbij ?
PHILIPS buizenlab 50er jaren

Afbeelding
door nanko
wo 27 feb 2019, 9:20
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Snelle links
Reacties: 5
Weergaves: 624

Re: Snelle links

Wat het ook was, het probleem heeft zichzelf opgelost.
door nanko
di 26 feb 2019, 20:29
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Snelle links
Reacties: 5
Weergaves: 624

Re: Snelle links

Waar eens snelle links (of zo iets) stond staat nu v&a. Zowel op chrome als op firefox. Ik doe ongetwijfeld zelf wat fout, computers en ik, het zal nooit wat worden. Ik vraag morgen wel even advies, komt goed. Op mijn telefoon werkt het goed, kennelijk een kromme Volt in mijn tablet....... Hoewe...
door nanko
di 26 feb 2019, 18:55
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Snelle links
Reacties: 5
Weergaves: 624

Snelle links

Waar zijn de "snelle links" gebleven ?
Ik keek altijd op ongelezen berichten, nu moet ik alle topics apart bij langs.
door nanko
wo 20 feb 2019, 14:23
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Coillon rings o.i.d
Reacties: 276
Weergaves: 13230

Re: Coillon rings o.i.d

Prana, homeopaat, meer lezen vond ik niet nodig.
door nanko
zo 17 feb 2019, 19:13
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

FLUX schweiss und lötstoffe type:al flux 0726/zG.
Waar het in nederland te koop is hoor ik nog
door nanko
zo 17 feb 2019, 15:25
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Ik had vandaag bezoek van een hobbygenoot die goede ervaring had met het solderen van aluminium aan koper.
Hij gaf aan niet veel ervaring met solderen te hebben, en toch goede resultaten te boeken.
Vanavond weet ik wat hij daar voor gebruikte.
door nanko
za 16 feb 2019, 12:49
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Koper op alu solderen? dat ken ik niet.....de oplossing natuurlijk.
Straks even kijken of ik daar wat over kan vinden.
Misschien is een laagje zacht metaal ook een mogelijkheid , indium of cadmium of zo.
door nanko
za 16 feb 2019, 12:38
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Vloeistofkoeling is zeker een optie, maar dan wordt het een stuk minder mobiel veel gecompliceerder en kan (en gaat) er meer stuk.
Met drie 6 x 6 cm blowertjes bleef de alu heatsink tot nog toe mooi koel.
door nanko
za 16 feb 2019, 11:59
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Het gaat wel flink offtopic zolangzamerhand, maar als het ophangen van gordijnen hier bespreekbaar is, durf ik nog wel even door te gaan :-) Dat de oppervlakken vlak en glad moesten zijn was me eigenlijk wel duidelijk, daar heb ik dus nog wat extra tijd aan besteed. https://myalbum.com/photo/kGauwf4...
door nanko
za 16 feb 2019, 10:49
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Uiteraard Bert, geen lowpass filter betekent ruzie met de 70cm en 23 cm operators.
We runnen hier een contest station (70 cm tot 24 GHz) mijn harmonischen vallen in een
aantal van deze banden.
Bovendien vind ik dat zenders aan de technische eisen moeten voldoen, daar wil ik geen
uitzondering op zijn
door nanko
za 16 feb 2019, 9:45
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Alvast bedankt voor de moeite Barry !
door nanko
za 16 feb 2019, 0:07
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

@Ray) Nee hoor, helemaal legaal, ik en de gebruiker zijn zendamateur en mogen dit soort dingen bezitten en gebruiken Niet in de FM band, maar op 144 MHz. @Peter) Precies, ik moet op zoek naar de best geleidende pasta in de wereld. Mijn hoop was dat iemand hier op het forum dat ook al eens had gedaan...
door nanko
vr 15 feb 2019, 23:43
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Nou ja een paar cm......, de heatspreader is 6 x 12 cm, de tor zelf 11 x 43 mm ! Normaal gesproken zit de tor ook met vet en twee schroefjes vast. De heatsink zelf is 14 x 27 cm en er blowers blazen lucht door de vinnen. Blijft overigens mooi koud, een graad of tien boven de omgevingstemperatuur. De...
door nanko
vr 15 feb 2019, 23:17
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Ik meet aan de rand van de heatspreader, vlakbij het aluminium, de spreader zelf (6mm dik) geleidt de warmte kennelijk goed. We hebben het in dit geval overigens over 500 Watt aan warmte. En het moet allemaal licht blijven omdat het ding in de handbagage mee naar de Azoren gaat. Ik zag op aliexpress...
door nanko
vr 15 feb 2019, 20:22
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Re: Koelpasta

Alleen van belang is de warmte geleiding. Ik heb een dikke RF LD MOSFET met bismuth op een heatspreader gesoldeerd, maar de heatspreader zelf moet zijn warmte kwijt via koelpasta. Ik zit nog maar op een kwart van de dissipate en meet bijna 20C tussen heatspreader(koper) en heatsink(alum.) terwijl de...
door nanko
vr 15 feb 2019, 18:38
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Koelpasta
Reacties: 37
Weergaves: 2382

Koelpasta

Koelpasta is koelpasta ?
Bij mijn toepassing komt het er nogal op aan, en gaat het mis met de koeling dan kost
dat 140 €.
Dus waar moet ik op letten bij de aanschaf ?
door nanko
zo 09 dec 2018, 9:44
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Iemand bekend met deze voedingen?
Reacties: 120
Weergaves: 4069

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
door nanko
di 21 aug 2018, 20:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: GU-50 Monoblokken
Reacties: 595
Weergaves: 15466

Re: GU-50 Monoblokken

In die bus remmenreiniger zit pure wasbenzine, met dat "gif" valt dus wel mee
door nanko
do 09 aug 2018, 12:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Reacties: 510
Weergaves: 23757

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

Netsnoeren, audio verbindingen, trafo's, allemaal uit de "kliko" van de "baas" getrokken. Bizar dat het toch nog goed klinkt ;-) Ik ga zeker foto's maken van de meetsessie, of ik ze hier ga plaatsen weet ik nog niet. De persoon in kwestie heeft namelijk niks met fora. @Bert Jij h...
door nanko
do 09 aug 2018, 0:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic
Reacties: 510
Weergaves: 23757

Re: Het Grote ZBA CA GB Bouwtopic

8 printen spelen nu al dik twee jaar de sterren van de hemel. Met gemiddeld 8 uur/dag zijn dat zo'n 6000 speeluren. En er wordt niet zachtzinnig mee omgesprongen, bij gebrek aan buren staat het regelmatig erg hard. Enige storing tot nog toe is een stukke blower. Ik ben de heren die zich voor dit pro...
door nanko
ma 28 nov 2016, 10:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gecoate Mylar folie voor electrostaten, waar te koop.
Reacties: 87
Weergaves: 4617

Re: Gecoate Mylar folie voor electrostaten, waar te koop.

Dat spul wordt volgens mij gebruikt in stralings meetapparatuur, ik zal deze week eens
vragen naar de specs en verkrijgbaarheid.
door nanko
zo 06 nov 2016, 23:37
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Wsp26 sl713 contraptie
Reacties: 5
Weergaves: 1157

Re: Wsp26 sl713 contraptie

Dat ik een goede meetset nodig heb snap ik, en dat dat niet de wereld moet kosten weet ik dankzij dit forum ook, dus komt dat er wel. En dode ruimte, Gerhard is niet de enige met grote schuren :-) Blijft over software waar een digibeet als ik, een beetje mee overweg kan. Ik zal me eens verdiepen in ...