Er zijn 17 resultaten gevonden

door Easygoingmartin
ma 19 jun 2017, 21:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: kleine woofer, visaton of Dayton RSS265HF?
Reacties: 1
Weergaves: 601

kleine woofer, visaton of Dayton RSS265HF?

na een groot project met 5 Visaton stella lights met een gigantische woofer ben ik nu aan het kijken naar een wat kleiner projectje voor mijn tv in de slaapkamer. Kwa mid-hoog ben ik er al uit, dat worden Stella lights van Visaton in een wat compacter gevormde kast. Alleen kwa sub ben ik er nog niet...
door Easygoingmartin
zo 04 dec 2016, 22:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Subwoofer versterker na de receiver
Reacties: 7
Weergaves: 278

Re: Subwoofer versterker na de receiver

scheelt dat zo weinig? hmm
door Easygoingmartin
zo 04 dec 2016, 21:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Subwoofer versterker na de receiver
Reacties: 7
Weergaves: 278

Re: Subwoofer versterker na de receiver

dat is dan op 4 ohm 200w, terwijl de woofers bij elkaar 300w aan kunnen :D
door Easygoingmartin
zo 04 dec 2016, 13:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Subwoofer versterker na de receiver
Reacties: 7
Weergaves: 278

Re: Subwoofer versterker na de receiver

hmm goeie. dat is alleen wel 4 ohm. dan zou de UcD700 beter zijn, denk ik? alleen heb ik dan 300w units met een 350w versterker.. dat wordt de volume in de gaten houden ;)
door Easygoingmartin
zo 04 dec 2016, 11:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Subwoofer versterker na de receiver
Reacties: 7
Weergaves: 278

Subwoofer versterker na de receiver

heb al een hele poos een 10.2 setup gebouwd en aangesloten en dergelijke. om de 2 subwoofers van een beetje vermogen te voorzien gebruik ik tot heden een 2x 125w RMS 8 ohm PA versterker. alleen deze bevat ventilatoren.. Nu ben ik op zoek naar een fan-loze versterker voor de subs. (2x visaton w300s 1...
door Easygoingmartin
do 03 mar 2016, 14:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Soundbar voor 32" tv
Reacties: 7
Weergaves: 988

Soundbar voor 32" tv

Zojust bij de mediamarkt geweest om te kijken voor een sony ht-gt1. Mid en hoog klonk wel aardig maar miste enorm veel laag. Toen de harman kardon sb26 geprobeerd en die klonk stukken beter. Echter is die soundbar te breed. Mijn tv hangt op een muur van 80cm breed en kan ik niet ergens anders plaats...
door Easygoingmartin
do 09 jan 2014, 19:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Reacties: 8
Weergaves: 557

Re: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x ste

flinke sub! Als ik het zo in boxsim bekijk moet dat idd laag gaan. Je wilt met de stella's dus breedbanders gaan gebruiken voor de overige 5 speakers? Ik heb meestal het idee dat ik toch echt hoog mis bij breedbandertjes. Denk je hier geen last van te krijgen? (dan is het natuurlijk helemaal oke :m...
door Easygoingmartin
do 09 jan 2014, 15:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Reacties: 8
Weergaves: 557

Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd

oke, na enige tijd heb ik een update. de Sub is aangesloten op een 165W RMS (x2) versterker, en klinkt werkelijk super! zeer laag, vol, en kan erg hard mocht je het ooit nodig hebben. tot plafond en vloer trillingen toe. nu ben ik bezig om 5 Stella light's van Visaton te bouwen. 2 normale en dan 3 i...
door Easygoingmartin
za 31 aug 2013, 10:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Reacties: 8
Weergaves: 557

Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd

SuperR schreef:
Krijgen ze straks ook een identiek signaal aangeleverd of wordt het een "stereo" sub?
ze komen parallel, dus identiek.

heeft iemand ervaring met de Fostex FE166en? of weet iemand een andere fullrange driver?
door Easygoingmartin
za 31 aug 2013, 10:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Reacties: 8
Weergaves: 557

Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd

hij is inderdaad gigantisch. en je zat er neit ver vandaan! 108,8 cm hoog, en het zijn eigenlijk 2 kasten boven elkaar, dat samen 1 grote kast vormt
en het is inderdaad voor in een hoek;)
door Easygoingmartin
za 31 aug 2013, 8:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Reacties: 8
Weergaves: 557

5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella

na een tijdje te hebben overwogen wat ik wilde gaan maken, ben ik begonnen aan een 5.2 project. ik ben begonnen met de subwoofer, dat 1 grote kast is met 2 kasten binnenin. 2 maal 155 liter met Visaton W300s/8 drivers. ik heb de kast via WinISD gesimuleerd en daarna de kast ontworpen in SolidWorks. ...
door Easygoingmartin
do 17 mei 2012, 17:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.
Reacties: 9
Weergaves: 1345

Re: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.

waar staat de afkorting TSP voor eigenlijk? :oops:

zoals ik al zij vind ik een kast van 300l+ niet erg, want ik kan hem dan juist beter kwijt, als bureau blad ondersteuner oid.
door Easygoingmartin
do 17 mei 2012, 13:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.
Reacties: 9
Weergaves: 1345

Re: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.

oow op die manier!
dat ken ik inderdaad, alleen niet bij naam haha.
dat kan eventueel ook nog ja.

ik heb trouwens niet genoeg informatie om de Whc30x handmatig in winisd te voeren, dus ik ga nu kijken naar de andere simulatoren.

btw check update vorige post
door Easygoingmartin
do 17 mei 2012, 12:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.
Reacties: 9
Weergaves: 1345

Re: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.

hoi bart, ik moet zeggen dat ik best onder de indruk van van de whc30x. de simulatie ziet er ook wel aardig uit. ik zal eens gaan kijken naar die simulatie programma's. ik ben niet bekend met transmissielijn kasten, nee over de lineaire excursie, dat is inderdaad wel een punt. ik zal ze eens gaan ve...
door Easygoingmartin
do 17 mei 2012, 11:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.
Reacties: 9
Weergaves: 1345

Re: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.

bedankt voor jke reactie, klopt, dat is de tenöre. en ik ben inderdaad bereid een kast van 300 liter te maken, ik heb hiervoor ruimte genoeg. ik kan de visaton kopen voor 44,95, dus de prijs voor de losse unit is het probleem ook niet. de WHC30X ken ik zo neit en ka ik niet kiezen in mijn lijstje in...
door Easygoingmartin
wo 16 mei 2012, 17:12
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.
Reacties: 9
Weergaves: 1345

Visaton w300 (s) 8 Ohm voor Tënore.

als eerste zelfbouw project heb ik gekozen voor het duitse Tënore project. het is super simpel, super goedkope midden speakers voor redelijke kwaliteit. nu hou ik wel van lage tonen( nee ben geen sjonnie) voor muziek/films e/d. na een tijdje zoeken kwam ik op de visaton W300-8 ohm (of de "s&quo...
door Easygoingmartin
wo 16 mei 2012, 16:48
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Ik stel me even voor.
Reacties: 3
Weergaves: 313

Ik stel me even voor.

goedendag,


ik ben martin frunt, uit beuningen.
ik ben 17 jaar oud, en ben graag bezig met audio e/d.
sinds kort ben ik ook bezig met zelfbouw. ik ben nog niet heel erg goed in alles en ik wil er graag meer van leren.
ik heb ook een projectje lopen, daarover meer zal ik posten op dit forum:)

martin