Subwoofer versterker na de receiver

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Easygoingmartin
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43

Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Easygoingmartin »

heb al een hele poos een 10.2 setup gebouwd en aangesloten en dergelijke. om de 2 subwoofers van een beetje vermogen te voorzien gebruik ik tot heden een 2x 125w RMS 8 ohm PA versterker. alleen deze bevat ventilatoren..

Nu ben ik op zoek naar een fan-loze versterker voor de subs. (2x visaton w300s 150w RMS). Ik was eigenlijk op zoek naar een plaatversterker van ongeveer 300w, maar ik vind de prijzen behoorlijk.. 330,- voor een versterker die enkel het signaal hoeft te versterken en nieteens hoeft te filteren, dit is al geregeld.

zijn er andere opties qua versterkers? ik wil wel rond de 150w rms 8 ohm gaan zitten per sub.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Henkjan »

een Hypex UcD180?
Easygoingmartin
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Easygoingmartin »

hmm goeie. dat is alleen wel 4 ohm. dan zou de UcD700 beter zijn, denk ik? alleen heb ik dan 300w units met een 350w versterker.. dat wordt de volume in de gaten houden ;)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Henkjan »

ah, een mono versterker voor de 2 woofers. UcD400 kan dan toch ook?
Easygoingmartin
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Easygoingmartin »

dat is dan op 4 ohm 200w, terwijl de woofers bij elkaar 300w aan kunnen :D
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Ouwebok »

200 of 300 W.. scheelt ongeveer slechts +- 2 dB..?
Easygoingmartin
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Easygoingmartin »

scheelt dat zo weinig? hmm
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Bericht door Ouwebok »

Mischien is dit wat voor je? http://www.licht-en-geluid.com/wiki/db-spl-watt.html geeft een redelijke uitleg over Watts vs. dB.
Verder zou ik aanbevelen om niet te veel naar de Watts te kijken maar meer naar de kwaliteit van de versterker... succes!
Plaats reactie