5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
Moderator: Beheerdersteam
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x stella
na een tijdje te hebben overwogen wat ik wilde gaan maken, ben ik begonnen aan een 5.2 project.
ik ben begonnen met de subwoofer, dat 1 grote kast is met 2 kasten binnenin. 2 maal 155 liter met Visaton W300s/8 drivers.
ik heb de kast via WinISD gesimuleerd en daarna de kast ontworpen in SolidWorks. ben toen begonnnen aan de bouw, met 22mm MDF. dempingsmateriaal erin gelegd en toen 1 unit al aangesloten.
Heb het aangesloten op een "oude" Harman Kardon receiver met een Kenwood als versterker.
de eerste indruk is dat hij wel erg lekker laag gaat. hij kan behoorlijk hard maar hij klinkt erg mooi gebalanceerd,zelfs zonder al echt iets te hebben gefilterd. het plan is daarnaast een grote soundbar te maken met 3 volledige stella light's overdwars en 2 stella's op de gewone manier.
ik ben begonnen met de subwoofer, dat 1 grote kast is met 2 kasten binnenin. 2 maal 155 liter met Visaton W300s/8 drivers.
ik heb de kast via WinISD gesimuleerd en daarna de kast ontworpen in SolidWorks. ben toen begonnnen aan de bouw, met 22mm MDF. dempingsmateriaal erin gelegd en toen 1 unit al aangesloten.
Heb het aangesloten op een "oude" Harman Kardon receiver met een Kenwood als versterker.
de eerste indruk is dat hij wel erg lekker laag gaat. hij kan behoorlijk hard maar hij klinkt erg mooi gebalanceerd,zelfs zonder al echt iets te hebben gefilterd. het plan is daarnaast een grote soundbar te maken met 3 volledige stella light's overdwars en 2 stella's op de gewone manier.
Laatst gewijzigd door Easygoingmartin op do 09 jan 2014, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
Wat een bakbeest! Lijkt wel een (hoek) borrelmeubel. 110 cm hoog? Ik kan niet zo goed opmaken of je twee van deze gaat beesten bouwen met in ieder 2 W300S, of dat je met .2 bedoelt dat je twee W300S' in totaal gaat gebruiken.
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
hij is inderdaad gigantisch. en je zat er neit ver vandaan! 108,8 cm hoog, en het zijn eigenlijk 2 kasten boven elkaar, dat samen 1 grote kast vormt
en het is inderdaad voor in een hoek;)
en het is inderdaad voor in een hoek;)
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
Krijgen ze straks ook een identiek signaal aangeleverd of wordt het een "stereo" sub?
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
Ik ben persoonlijk geen fan van ben bij een enkele decentrale sub, het sublaag trekt het stereobeeld aan flarden is mijn persoonlijke ervaring.
Wat doet dit qua SPL in 1/8 space? Ik denk dat je er een knappe laag/mid/hoog tegenover mag zetten. (geen idee of je actief of passief gaat filteren?) Maar aangezien het een enkele sub is die in een hoek staat, zou ik hem niet al te ver door laten lopen (hz of 65) en daarboven het laag/mid/hoog.
Geen kritiek, maar meer een observatie; knap dat je een set kan beginnen te bouwen, zonder al te hard hebben nagedacht over het laag/mid/hoog. Ik kan zoiets niet,Ik moet het van te voren in detail uitgedacht hebben, anders begin ik er niet aan.
Heb je gebrek aan hoeken of praktische ruimte in je huis dat je met 1 sub moet werken of kan je hem nog in 2en hakken en 1 in de linker en 1 in de rechterhoek plaatsen?
Wat doet dit qua SPL in 1/8 space? Ik denk dat je er een knappe laag/mid/hoog tegenover mag zetten. (geen idee of je actief of passief gaat filteren?) Maar aangezien het een enkele sub is die in een hoek staat, zou ik hem niet al te ver door laten lopen (hz of 65) en daarboven het laag/mid/hoog.
Geen kritiek, maar meer een observatie; knap dat je een set kan beginnen te bouwen, zonder al te hard hebben nagedacht over het laag/mid/hoog. Ik kan zoiets niet,Ik moet het van te voren in detail uitgedacht hebben, anders begin ik er niet aan.
Heb je gebrek aan hoeken of praktische ruimte in je huis dat je met 1 sub moet werken of kan je hem nog in 2en hakken en 1 in de linker en 1 in de rechterhoek plaatsen?
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
ze komen parallel, dus identiek.SuperR schreef:Krijgen ze straks ook een identiek signaal aangeleverd of wordt het een "stereo" sub?
heeft iemand ervaring met de Fostex FE166en? of weet iemand een andere fullrange driver?
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
Re: 2e Project, 5.2 Visaton W300S(2x) zoekend naar hoog/midd
oke, na enige tijd heb ik een update.
de Sub is aangesloten op een 165W RMS (x2) versterker, en klinkt werkelijk super! zeer laag, vol, en kan erg hard mocht je het ooit nodig hebben. tot plafond en vloer trillingen toe.
nu ben ik bezig om 5 Stella light's van Visaton te bouwen. 2 normale en dan 3 in de vorm van een grote soundbar voor in mijn ruimte.
ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten en dit updaten
de Sub is aangesloten op een 165W RMS (x2) versterker, en klinkt werkelijk super! zeer laag, vol, en kan erg hard mocht je het ooit nodig hebben. tot plafond en vloer trillingen toe.
nu ben ik bezig om 5 Stella light's van Visaton te bouwen. 2 normale en dan 3 in de vorm van een grote soundbar voor in mijn ruimte.
ik zal zo snel mogelijk wat foto's posten en dit updaten
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x ste
flinke sub!
Als ik het zo in boxsim bekijk moet dat idd laag gaan.
Je wilt met de stella's dus breedbanders gaan gebruiken voor de overige 5 speakers?
Ik heb meestal het idee dat ik toch echt hoog mis bij breedbandertjes. Denk je hier geen last van te krijgen?
(dan is het natuurlijk helemaal oke
)
Als ik het zo in boxsim bekijk moet dat idd laag gaan.
Je wilt met de stella's dus breedbanders gaan gebruiken voor de overige 5 speakers?
Ik heb meestal het idee dat ik toch echt hoog mis bij breedbandertjes. Denk je hier geen last van te krijgen?
(dan is het natuurlijk helemaal oke
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
Re: 5.2 Visaton W300S(2x) met 2 stellalight, soundbar 3x ste
het gaat erg laag en vol, maar ikz et hem meestal niet overdreven hard, gewon net voelbaaer, maar zo'n volle diepe bass krijg je gewoon niet met wat kleiners. en op feestjes is het handigbartsegers schreef:flinke sub!
Als ik het zo in boxsim bekijk moet dat idd laag gaan.
Je wilt met de stella's dus breedbanders gaan gebruiken voor de overige 5 speakers?
Ik heb meestal het idee dat ik toch echt hoog mis bij breedbandertjes. Denk je hier geen last van te krijgen?
(dan is het natuurlijk helemaal oke)
en in de stella's gaan visaton's FRS 8. persoonlijk vind ik dat hij hoog best aardig presteerd. scheelt ook dat ik 18KHZ al bijna niet meer zal horen haha.
maar het is inderdaad de bedoeling de stella's als mid/hoog te gebruiken
