na een groot project met 5 Visaton stella lights met een gigantische woofer ben ik nu aan het kijken naar een wat kleiner projectje voor mijn tv in de slaapkamer.
Kwa mid-hoog ben ik er al uit, dat worden Stella lights van Visaton in een wat compacter gevormde kast.
Alleen kwa sub ben ik er nog niet uit.. Visaton heeft goede luidsprekers, maar qua subs weet ik het zo net nog niet.. Nu had ik enkele luidsprekers in WinISD geplaatst om te kijken en dat viel me wat tegen. Nu zocht ik wat op internet en kwam ik op een Dayton RS265HF-88. Deze zette ik naast de Visatons en schrok best wel! Zie het plaatje hieronder
Nu is mijn vraag, zijn die Daytons dan zo goed? Visatons op subgebied minder? Is dit vertekent?
De bedoeling is een subje van ongeveer maximaal 70/90L te bouwen. Het is enkel voor een kamer van 20m2, maar ik wil wel dat ie goed laag kan.
Zijn er eventueel andere opties, of kijk ik compleet verkeerd?
Graag hoor ik jullie meningen/ervaringen
kleine woofer, visaton of Dayton RSS265HF?
Moderator: Beheerdersteam
-
Easygoingmartin
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 16:43
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: kleine woofer, visaton of Dayton RSS265HF?
Heb je een Visaton TIW200XS overwogen? Best goed betaalbaar, absoluut een subwoofer maar loopt ook wel lekker door naar boven.
De scanspeak discovery woofers zouden ook een leuk alternatief kunnen zijn, maar als je het eenvoudig wil houden zonder boost e.d. is het handig als de unit in een (gepoorte) constructie zelf al heel laag komt.
Die TIW250XS is niet bedoeld als subwoofer, meer als woofer voor compacte behuizingen.
Voor debiel beukwerk kun je ook zoeken op projecten met deze woofers: http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=8&id=13
Zaten volgens mijn in Vinculum zijn subs en in Henkjan zijn 3-weg met ballen.
De scanspeak discovery woofers zouden ook een leuk alternatief kunnen zijn, maar als je het eenvoudig wil houden zonder boost e.d. is het handig als de unit in een (gepoorte) constructie zelf al heel laag komt.
Die TIW250XS is niet bedoeld als subwoofer, meer als woofer voor compacte behuizingen.
Voor debiel beukwerk kun je ook zoeken op projecten met deze woofers: http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=8&id=13
Zaten volgens mijn in Vinculum zijn subs en in Henkjan zijn 3-weg met ballen.
