Er zijn 504 resultaten gevonden

door FrankG
ma 04 sep 2006, 11:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Reacties: 274
Weergaves: 58657

Mooi glad en spiegelend die kasten, echt vet !!
door FrankG
za 02 sep 2006, 21:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Vandaag weer de ganse dag op de bouw gezeten, maar tussenin nog wat afwerking.
Morgen beginnen we aan de voet.

Afbeelding
door FrankG
do 31 aug 2006, 21:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Montana schreef:
Dat malletje komt van de C79 middentoner! :wink:
Bijna juist.

Is een proefmal om de werking te testen, en het is dus prima gelukt :)
door FrankG
do 31 aug 2006, 21:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Malletje gemaakt he :)
door FrankG
do 31 aug 2006, 21:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Vandaag ook de eerste terminal aansluiting voorzien.
Mooi ingefreesd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door FrankG
do 31 aug 2006, 13:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Ik denk dat we dat allemaal graag zien.
Het is toch wel spannend zoiets. Op het laatst moet je toch wel opletten dat je niet onvoorzichtig gaat worden. Je hebt dan de neiging om te snel willen af te werken.
:wink:
door FrankG
do 31 aug 2006, 13:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Ik ben nu de mallen aan het maken van de units voor het frezen.
Dat is een precies werkje.
door FrankG
do 31 aug 2006, 12:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

whahahah,rho, je bent een man naar men hart :)

het einde is zo in zicht aan het komen van het houtwerk.
door FrankG
do 31 aug 2006, 11:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

SSassen schreef:
Snap je hem?
Nee, plaatje? :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
aarrrhhh Sander :lol:

Volgende week zet ik er een plaatje van op.
door FrankG
do 31 aug 2006, 11:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Als er nog fineer op komt, waarom zet je er dan grondlak op? Hoe moet ik dat uitleggen?? Ik ga proberen aan de onderkant heb je een rand tussen de zijkant en de voet van zo een 1.5cm, dat wordt gefineerd. De rest wordt zwart gemaakt incl de voet. de voet zie je nog niet op de foto, die is 2.5cm dik...
door FrankG
do 31 aug 2006, 7:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

De baspoort http://img244.imageshack.us/img244/3984/eidelon40eu1.jpg En de eerste grondlak van de onderkant erop. Dit is alleen voor de onderkant.We gaan fineren tot tegen de voet, dat wil zeggen dat op de onderkant nog zo een 1.5cm fineer komt. http://img244.imageshack.us/img244/5315/eidelon41jj4.j...
door FrankG
di 29 aug 2006, 11:58
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!
Reacties: 56
Weergaves: 13323

Dacht ik ook , maar als andere daar anders over denken is dat geen probleem. :D

viewtopic.php?t=1665&highlight=tjoep
door FrankG
di 29 aug 2006, 5:57
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!
Reacties: 56
Weergaves: 13323

Heu ...


De paratjoep is volledig zelfgebouwd
De A21 is gemodificeert.
alleen de C2 is volledig origineel.
Maar geen probleem hoor, is een pak minder om mee te sleuren.
door FrankG
ma 28 aug 2006, 21:41
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!
Reacties: 56
Weergaves: 13323

tja ik heb nog wel wat staan.
De paratjoep ref 4000 buizencd speler.
Parasound C2 pro
en dan de A21 als versterker.

Als er intresse is hoor ik het wel. :roll:
door FrankG
ma 28 aug 2006, 12:54
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!
Reacties: 56
Weergaves: 13323

Misschien zijn tegen die tijd de eidolon visions klaar.
Alleen het vervoer moet ik eens naar kijken. Die jonkies zijn nogal zwaar.
Zijn ze welkom? Eventueel op parasound A21 versterking?
door FrankG
ma 28 aug 2006, 8:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Hij heeft zijn doel behaald .Voor eind augustus de 2 eerste eidolon visions in het volledige 3mm MDF klaar. De andere 2 kasten is hij nu aan het gelijkfrezen om de spaanplaten ertegen te lijmen. De rechtse van het 2de paar is reeds gedaan. Hier wat foto´s http://img244.imageshack.us/img244/8417/eide...
door FrankG
do 24 aug 2006, 10:21
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: nieuwe mundorf
Reacties: 15
Weergaves: 3472

Moet een heel deel onderdelen gaan bestellen.
Een een inventaris maken :)
door FrankG
do 24 aug 2006, 10:02
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: nieuwe mundorf
Reacties: 15
Weergaves: 3472

Tony waar haal de meeste onderdelen vandaan?
door FrankG
wo 23 aug 2006, 18:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

http://img237.imageshack.us/img237/4361/eidelon31jr0.jpg http://img237.imageshack.us/img237/727/eidelon32ru1.jpg http://img237.imageshack.us/img237/7657/eidelon33me2.jpg http://img237.imageshack.us/img237/1741/eidelon34dn1.jpg En dan natuurlijk weer wachten totdat deze droog is. Dit was de laatste ...
door FrankG
wo 23 aug 2006, 7:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Omdat jullie zo gek zijn van foto´s ;D
Afbeelding
Afbeelding
door FrankG
zo 13 aug 2006, 18:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Daar is hij ;) vol met schuurstof :)
door FrankG
zo 13 aug 2006, 17:53
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nautilus kasten
Reacties: 534
Weergaves: 75442

Heel verbaast zit ik dit topic te lezen, Waawww wat een project zou dit zijn. Ik heb dan ook zitten nadenken. Wat eventueel zou kunnen is: Zoals audiomanics heeft gedaan, deze vorm volledig in 3d cad te tekenen en dan te slicen in stukken van 2cm. Deze dan te frezen zodanig als je ze op elkaar zou l...
door FrankG
zo 13 aug 2006, 17:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

We zijn nu aan de 2de kast begonnen. We gaan dit paar eerst afwerken want ik begin plaatsschaarste te krijgen met de utopia
door FrankG
za 12 aug 2006, 19:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Avalon Eidelon vision clone
Reacties: 194
Weergaves: 38434

Er begint terug een beetje schot in de zaak te komen. Laatste stand van zaken, nu de 2de nog bekleden met 3mm MDF. Ziet er al prachtig uit in het echt. http://img129.imageshack.us/img129/8500/eidelon26et2.jpg http://img129.imageshack.us/img129/2730/eidelon27at8.jpg http://img129.imageshack.us/img129...
door FrankG
zo 30 jul 2006, 20:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Groot langdurig project. JMlab Grand Utopia Clone
Reacties: 612
Weergaves: 105535

hoe meer het vorderd, hoe jaloerzer ik word :P maar even een vraagje tussendoor: waarom krijgt de 11"unit eigenlijk ook baspoorten, terwijl deze niet het zware basswerk te doen krijgen? Ik lees net dat de overnamefrequentie tussen 11" en 15" op 50Hz ligt, waarom niet iets hoger zodat...