Er zijn 11 resultaten gevonden
- di 05 apr 2011, 17:06
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
Re: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
Na veel dromen en knutselen weer even een berichtje. Momenteel heb ik nog geen tijd en geld om meetspulletjes aan te schaffen maar ik wil toch blijven experimenteren. Nu heb ik me laten verstellen dat het ook mogelijk is een seriefilter te maken en dat dat veel eenvoudiger is en prima kan werken. Ui...
- zo 13 feb 2011, 23:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: keuze woofer
- Reacties: 10
- Weergaves: 447
Re: keuze woofer
In het laastste (feb/mrt) Duitstalige tijdschrift "Hobby HiFi" kun je een behoorlijke reeks woofers bekijken met alle voor en nadelen, bouw tips, TS paramtrs, grafiekjes en prijzen (je kunt ze niet winnen helaas). Ik heb het blad even erbij genomen; 25 cm Bässe für jeden Zweck. Ik heb alle...
- wo 02 feb 2011, 0:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filterhulp gevraagd windowlicker monitor vanaf page 4
- Reacties: 80
- Weergaves: 1400
Re: Hulp zeer welkom bij filteren van mijn windowlicker moni
Poe Poe zo Siempiel ist niet.
Je moet even een rustnacht inlassen.
Je moet even een rustnacht inlassen.
- ma 31 jan 2011, 13:22
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
Re: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
Alleen zijn er toch mensen die zonder Micmetingen al wat "filterdelen durven roepen" (andere websites). Dus ik dacht... wie weet lukt dat zo ook dan heb ik al iets... (ongeduld van mij). Dat is voor mij de grootste indicatie dat mensen zelfbouw onderschatten, daarna neem ik hen amper nog ...
- ma 31 jan 2011, 0:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6ND430
- Reacties: 117
- Weergaves: 4661
Re: Newbie vraag mbt monitoren met Hivi RT2CA/18sound 6ND430
Dit is een zeer origineel ontwerp, Grafische kwaliteiten!
Heb ik niet eerder gezien en dat waardeer ik. Ze zullen ook wel een apart profiel hebben (hè ja zie ik ook op de foto's).
Ik ben benieuwd hoe je ze verder afwerkt.
Succes
Heb ik niet eerder gezien en dat waardeer ik. Ze zullen ook wel een apart profiel hebben (hè ja zie ik ook op de foto's).
Ik ben benieuwd hoe je ze verder afwerkt.
Succes
- vr 28 jan 2011, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Speakers voor in de Studio/Studeerkamer
- Reacties: 2
- Weergaves: 461
Re: Speakers voor in de Studio/Studeerkamer
Zo je maakt het graag moeilijk, misschien te moeilijk om hulp te krijgen? Niet dat het te moeilijk is voor onze mede forumleden maar het lijkt zo veel terwijl ze met zo veel tegelijk bezig zijn(? :lol: !) Helaas aan mij heb je ook niet veel. Misschien kun je je wensen beter in partities brengen. Beg...
- vr 28 jan 2011, 20:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verslag 'windowlicker' monitor met Hivi RT2CA/18sound 6ND430
- Reacties: 117
- Weergaves: 4661
Re: Newbie vraag mbt monitoren met Hivi RT2CA/18sound 6ND430
Het speaker ontwerp is weer om gegaan. ipv het facet komen er nu rondingen, het word een vrij appart ontwerp. De BR gaat nu in de onderkant daar het een half 'zwevend' ontwerp is, de BR is dan vrij naar beneden. Ik ben er mee bezig, foto's volgen als ik verder ben. Als de kast klaar is ga ik eens m...
- vr 28 jan 2011, 12:54
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
Re: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
welkom terug dan. een snel antwoord op wat van je vragen: foto's: in "forum algemeen" staat een FAQ hoe dat te doen. de link daar naar toe staat ook boven het scherm als je een bericht aanmaakt op basis van TSP's kan je wel een kast simuleren, maar nooit een filter, daar heb je toch echt ...
- vr 28 jan 2011, 12:48
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
Re: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
Daar zouden een aantal forum genoten vast antwoord op weten. Ik raad je aan een Behringer meetmic te kopen, die zijn niet duur en je kunt dan zelf aan de slag. (check speaker en co en/of marktplaats) Je hebt dan een usb geluidskaartje nodig, ik heb een Behringer uca-202, en een fantoom voeding voor...
- vr 28 jan 2011, 1:17
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
Re: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
Helaas kan ik je (nog) niet helpen daar ik zelf ook hier ben om te leren filteren, ben ook met een twee weg bezig, nu met de kasten nog, maar straks ook met het filter, heb je al een meetmic etc? Hallo, nee ik heb niets om te meten. Volgens mij moet er toch iets gesimuleerd kunnen worden met T/s pa...
- wo 26 jan 2011, 23:34
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
- Reacties: 13
- Weergaves: 634
filterhulp 2-weg gevraagd ervaring met deze?
Beste Bouwers, Na te lange experimenten ben ik weer terug op zelfbouwaudio (nieuwe aanmelding). Ik wil mijn kelder met luidsprekerunits nuttig gebruiken. Lang genoeg gedroomt van mooie luidsprekerkasten en muziek. Wie wil mij helpen met het berekenen en simuleren van een 2-weg filter? Beginnen wil i...
