Er zijn 61 resultaten gevonden
- za 28 mar 2020, 13:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Maar goed heb het forum eens doorgelezen wat er allemaal beschreven staat door de jaren heen en waar het op neer komt wat Visaton heeft bedacht niet te evenaren valt met andere units. Vind alleen de frs8 een foeilelijk ding. Vind model van Stella echt wel mooi .. maar het moet ook smoelen vind ik.
- za 28 mar 2020, 13:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Ohw, dat kan. Dat linkje verwijst naar de kantine. Je moet daarvoor eerst getest zijn of je de onzin daar wel aankan :lol: Dat testen kun je zelf doen door op de indexpagina naar je gebruikerspaneel te gaan en daar aan te vinken of je het lezen wilt. Ja, is leuk voor een paar centen, doe je goed! K...
- za 28 mar 2020, 11:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Pjotr schreef:Die ben ik zelf nu in dit kringloopkastje aan het klussen: viewtopic.php?p=1945317#p1945317
Krijg de melding dat ik het niet mag lezen
- vr 27 mar 2020, 14:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Pjotr schreef:Of de ND20FA i.c.m. de RS100-4, beide van Dayton. Kun je er nog een FD16 aan de achterkant in prikken als je zou willen
Das ook een fraaie en veel gebruikte unit.
- vr 27 mar 2020, 12:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
- do 26 mar 2020, 16:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
vergeet niet dat het filter werkt met een gigantische rem op de woofer, die spoel heeft ruim 2 ohm gelijkstroomweerstand. Kijk op het Visaton Forum anders even naar variaties, zoals met de B80 breedbander en bijv een TIW200XS 8" subwoofer. We kunnen op afstand best helpen, maar bij het variëre...
- di 24 mar 2020, 14:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Henkjan schreef:BB3.01 & Stella:
viewtopic.php?f=3&t=17694&p=1633661&hil ... a#p1633457
Tja, toch de frs8 dus...
- di 24 mar 2020, 11:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
vergeet niet dat het filter werkt met een gigantische rem op de woofer, die spoel heeft ruim 2 ohm gelijkstroomweerstand. Kijk op het Visaton Forum anders even naar variaties, zoals met de B80 breedbander en bijv een TIW200XS 8" subwoofer. We kunnen op afstand best helpen, maar bij het variëre...
- di 24 mar 2020, 9:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Zo aan je nickname te zien is veel geld betalen voor de naam geen probleem :lol: Ik zou zeggen; bouw eens een Visaton Stella Light :wink: Een FRS8 is toch echt geen vergelijk met een FR88EX. Maar o.k., als goedkoop klinken per se een eis is... :lol: https://nl.aliexpress.com/item/32608723996.html H...
- ma 23 mar 2020, 15:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Even een vraagje.... als je de Stella light zou bouwen pak je dan ook de peerless sls of houdt je gewoon de Visaton aan?
- wo 10 okt 2018, 20:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Bedankt allen voor reactie. Geloof best dat het een leuk project kan zijn om na te bouwen. Echter krijg ik net een mail in mijn inbox wat ik niet kan weigeren en wat zeker mijn interesse heeft namelijk Spawn V2 Olson/ Nagaoka manifold Horn. Krijg complete kasten aangeleverd ... aan mij de taak om he...
- wo 22 aug 2018, 9:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
wouter schreef:Het is een fountek fe85 a 18,- euro ofzo zwaar leentje buur met/van de Boenicke W5. Zelfs het anbienttweeter systeem.
Enig idee wat voor woofer erin zit?
- di 21 aug 2018, 17:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Re: Bouwtekening Auris poison 3
Ja, prijs is absurd hoog, maar met een goed marketingverhaal ....Nooby schreef:Jeetje, ik durf er vergif op in te nemen dat er hier mensen zijn die een concurrerende speaker kunnen maken voor een fractie van dat geld
Blijft over dat het concept me wel aanspreekt .
- di 21 aug 2018, 16:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouwtekening Auris poison 3
- Reacties: 82
- Weergaves: 3044
Bouwtekening Auris poison 3
Goedemiddag, Gecharmeerd van de Needle bezet met een Audio labs unit lijkend op fostex ben ik altijd benieuwd geweest hoe https://www.aurisaudioshop.com/product/poison-3/ zou klinken? Vraag is dan ook of er ergens bouwtekeningen zijn of iets wat het zou moeten zijn. Bedoeling is wederom om met een b...
- wo 27 apr 2016, 15:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Heb al 2 sets Needles in elkaar staan... om de bas maak ik me dan ook niet druk. Transmissie doet zijn ding het is juist het hoog wat voor mij wat sprankelijker mag. Het is gewoon een probeersel kost je 100 euro ...hetzelfde als een avond uit eten. Gaat mij gewoon even puur om de filtering en de vra...
- wo 27 apr 2016, 14:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Tweeter komt achterop ja...
Ben wel eens benieuwd wat dat doet
Ben wel eens benieuwd wat dat doet
- wo 27 apr 2016, 13:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
https://www.loudspeakerbuilding.com/magazin/loudspeakermagazine-2013/february-2013/_needle_8563,en,900993,4977 Beste mensen, Heb op dit moment 2 setjes in de klemmen staan en wil nu hardware gaan bestellen. Zoals gezegd wil ik de Needles uitvoeren met de Dayton RS100-4 en dan 1 met de Ambient tweete...
- di 02 feb 2016, 12:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Hey Bryston, mooi zuiltje, puik werk! Zelf ben ik ook erg te spreken over Markaudio drivers, wat mij wel een goed idee lijkt om meer frisheid en ruimtelijkheid toe te voegen is een ambient tweeter zoals ArjanK toegepast heeft. Zie ook: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=20274...
- za 12 jul 2014, 21:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Zoek nog een b60sst voor een leuke prijs.
- vr 11 jul 2014, 20:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
En weg is de magie weer, klinkt weer ingetogen. Vanavond eens van versterker wisselen... Echt vreemd dit....!!! @ Wouter tegen kindervingertjes is niks bestand. Bij sommige frequenties hoor je hem nu aanlopen, valt best mee gelukkig het is niet constant gelukkig. En idd versterker is niet in orde.....
- vr 11 jul 2014, 11:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
En weg is de magie weer, klinkt weer ingetogen. Vanavond eens van versterker wisselen...
Echt vreemd dit....!!!
@ Wouter tegen kindervingertjes is niks bestand. Bij sommige frequenties hoor je hem nu aanlopen, valt best mee gelukkig het is niet constant gelukkig.
Echt vreemd dit....!!!
@ Wouter tegen kindervingertjes is niks bestand. Bij sommige frequenties hoor je hem nu aanlopen, valt best mee gelukkig het is niet constant gelukkig.
- do 10 jul 2014, 20:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Probleem opgelost,banaanstekkers waren de boosdoeners. Kabel koud op terminal en daar is het mid hoog op de voorgrond aanwezig.
Wel is er al 1 unit om zeep geholpen door mijn jongste zoon. Plezier is van korte duur!!!
Wel is er al 1 unit om zeep geholpen door mijn jongste zoon. Plezier is van korte duur!!!
- wo 09 jul 2014, 9:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Dank Renderman, gaan we eens proberen. Zal even duren want lees net dat Rumoh met vakantie is.
Iemand een idee voor het filter?
Iemand een idee voor het filter?
- di 08 jul 2014, 9:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
Gisteravond nog eens kritisch geluisterd waarbij ik tot de conclusie moet komen dat mid hoog af en toe toch wat afwezig is. Vraag is dan ook even of de komst van een (band)tweeter geen mogelijke optie is.
Wat zijn jullie gedachten erover?
Wat zijn jullie gedachten erover?
- ma 07 jul 2014, 21:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
- Reacties: 43
- Weergaves: 1944
Re: Wie weet er nog een leuke unit voor in een Needle?
@ Henkjan bedankt voor het advies. @ Rumoh bedankt voor de snelle correcte levering ( ken het anders) Tja, dit is het geworden. Een simpel maar oh zo doeltreffend systeem voor in de beroerde huiskamer akoestiek. De Mark Alpair is echt een geweldige unit en laat dingen (anders) horen die ik op duurde...
