Er zijn 12 resultaten gevonden

door Chris
zo 05 mar 2006, 20:51
Forum: Bronnen
Onderwerp: Denon 1500 MKII Upgraden ?
Reacties: 0
Weergaves: 1082

Denon 1500 MKII Upgraden ?

Ik ben in het bezit van een "oude" Denon DCD 1500 MK II.
In het verleden een topspeler volgens de diverse bladen.
Is echter al 17? jaar oud.
Hoe kan ik deze speler weer een beetje up-to-date maken/tunen???
door Chris
ma 07 nov 2005, 19:16
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: mdf "verven"
Reacties: 37
Weergaves: 12784

En het MDF plamuren met 2-componenten plamuur (polyester) of epoxyhars vermengen met Glasbubbles zodat je zelf plamuur krijgt (je kunt dan zelf de dikte bepalen). Goed schuren / glad maken en daarna lakken met polyester 2-K lak. Deze lak een beetje warm maken zodat hij goed strak trekt. Hierna goed ...
door Chris
do 27 okt 2005, 10:23
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nieuwe kast, maar hoe en wat ?
Reacties: 20
Weergaves: 4263

Ik ben ook zulke speakers aan het bouwen.
Welke units zitten er in dat "oude" systeem?
door Chris
wo 28 sep 2005, 23:43
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Sonus faber look-a-like
Reacties: 236
Weergaves: 55539

Ben zelf een proefje opgestart met "waterbeits". Dit is los poeder wat je met water moet aanlenegen en dan m.b.v. spons opbrengen. Door de poeders te mengen kun je zelf de kleur bepalen. Wordt veel bij muziekinstrumenten gebruikt. Meerdere lagen aanbrengen en daarna aflakken (spuiten) met ...
door Chris
za 24 sep 2005, 23:14
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Sonus faber look-a-like
Reacties: 236
Weergaves: 55539

Hoi Edo,
Hoe ga je dat mooie "oranje" glimmende kleurtje maken?
door Chris
do 22 sep 2005, 19:05
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Sonus Faber Amati look-a-like
Reacties: 31
Weergaves: 7820

Hoe staat het met de vorderingen in je project? Ben ze zelf ook aan het maken; met 2 x Peerles HDS164-Nomex + Vifa XT25TG30-04. Dus Cremoma/Amati uiterlijk met set-up uit Grand Piano Homage. Filter komt extern. Eerste ruwe resultaten zien er goed uit; moet vast nog veel schuren. Ga je de baffle met ...
door Chris
do 08 sep 2005, 17:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Van Medevoort
Reacties: 3
Weergaves: 1012

@HJ
Type is die smalle electrostaat met de losse baskast eronder
Ik heb ze nu namelijk staan.
Ik ben zelf iets anders aan het bouwen en weet nog niet wat ik met deze ga doen; misschien de laag-luidsprekers voor iets anders gebruiken
door Chris
do 08 sep 2005, 9:08
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Van Medevoort
Reacties: 3
Weergaves: 1012

Van Medevoort

Weet iemand welke laag-units gebruikt worden in de van Medevoort Elektrostaten?
De kasten zijn helmaal dicht en kunnen niet geopend worden. Ook de luidsprekers zijn op een vreemde manier in de kast gemonteerd, en ik kan ze er dus niet uithalen. De diameter(montage) = 200mm; de cone is vlak.
door Chris
di 06 sep 2005, 21:57
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Welke speakercombinatie
Reacties: 2
Weergaves: 1026

Waarom ben je niet zo weg van de Vifa tweeter en wat zou een goed alternatief zijn?

Heb je ervaring met de Eton Woofer?
door Chris
di 06 sep 2005, 19:10
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Welke speakercombinatie
Reacties: 2
Weergaves: 1026

Welke speakercombinatie

Ik ben gestart met de fabricatie van Sonus Faber Cremona clones. Vind de gebruikte units van Scan Speak echter nogal duur; zeker om mee te beginnen. Ben nu op zoek naar een sterke combinatie van alternatieve/goedkopere units. Bijvoorbeeld: Laag: 2 x Dayton RS180S-8 Mid: Dayton RS125S-8 Hoog: Vifa XT...
door Chris
ma 05 sep 2005, 20:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Sonus Faber Amati look-a-like
Reacties: 31
Weergaves: 7820

Ik ben zelf ook "Sonus kasten" aan het maken, maar vind de originele Scan Speak units te duur voor mijn eerste project sinds lange tijd.
Zoek hiervoor dus een alternatief.
Vanwaar je keuze voor Vifa/Seas combinatie?
door Chris
ma 05 sep 2005, 12:07
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Sonus Faber Amati look-a-like
Reacties: 31
Weergaves: 7820

Ga je nog steeds uit van de Vifa/Seas combinatie?