Er zijn 54 resultaten gevonden

door thijs5653
za 04 feb 2012, 22:02
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10652

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Helaas heb ik niet kunnen komen. Ik baal daar eigenlijk wel van. Daar en tegen heb ik de halve dag onder mijn huis gelegen om leidingen te ontdooien en isoleren.
Een beetje dicht gevroren.

Volgende keer beter.

Gr thijs
door thijs5653
vr 03 feb 2012, 0:15
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10652

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Barry2001 schreef:
thijs5653 schreef:
Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.

Ik kom als bezoeker

gr thijs
Genoteerd, welkom!
dank je wel. tot zaterdag
door thijs5653
di 31 jan 2012, 8:43
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10652

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.

Ik kom als bezoeker

gr thijs
door thijs5653
ma 17 okt 2011, 21:39
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Oost-Nederland
Reacties: 81
Weergaves: 2928

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Helemaal super. de vrouw gelijk die dag vrij laten nemen i.v.m de kindertjes hahaha.

Nee gaaf ik kom zeker.

Gr thijs
door thijs5653
ma 17 okt 2011, 21:14
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Oost-Nederland
Reacties: 81
Weergaves: 2928

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Barry2001 schreef:
Locatie vroeg je nog: Almelo.
En de datum nog steeds 4 februari?

Ik zou ook graag eens een luisterdag bij willen wonen. Vanuit deventer makkelijk te doen.

Gr. thijs
door thijs5653
ma 25 okt 2010, 21:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

Dag Tom, Hartelijk dank voor het mee denken, rekenen en de uitleg, iedereen trouwens. Ik heb deze gegevens in winisd geploft en zie ook dat dit zou moeten werken. Volgens winisd licht op 31,77 Hz de laagste weerstand van 7.28 ohm. Ik denk dat dit een goede berekening is. Binnenkort maar eens beginne...
door thijs5653
zo 24 okt 2010, 13:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

Ik kom op 3 mogelijke afstemmingen: ...... Hoge ......... Bullock...........ButCompromis Vb ........ 62.8.......... 57.8...............40 ........ L F3...........27.4............29.7..............32...........Hz Fb...........28.7............30.................32...........Hz De grotere kasten (Hoge...
door thijs5653
do 21 okt 2010, 20:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

Ik kom uit op 51L @ 31Hz bij C4/SC4, dit geeft WinISD uit zichzelf aan. Of als ik handmatig voor BB4/SBB4 kies op 37L @ 31Hz. En onderaan de pagina op Lautsprechershop staat: The cabinet volume calculations are executed considering an external resistance of 0.3 Ohm. wat betekent dat de kast nog wat...
door thijs5653
wo 20 okt 2010, 22:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

hmz vaag moment doen we het zo: Dayton DC200-8 19 cm bass-midrange driver with paper cone. •power handling (continuous/programme) = 60 W •frequency range = 29-3000 Hz •resonance frequency fs = 31,0 Hz •impedance R = 8 Ohm •sound pressure level SPL = 88,0 dB (2,83V; 1m) •DC resistance Re = 6,4 Ohm •f...
door thijs5653
wo 20 okt 2010, 22:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

dat kan, dat is deze. lekker budget ;) dayton classic dc200-8 http://www.daytonaudio.com/lspeakers/images/lspeakers-dc200-8_295-310.pdf Ik kan de kastvolume wel naar 56 liter maken, maar zit dan wel met een hogere group delay. dit melden onze duiste vrienden: recommended cabinet 1: closed cabinet wi...
door thijs5653
wo 20 okt 2010, 22:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

nou eerder andersom, zij geven grooter aan als waar winISD mee komt. scheelt ongeveer 20 ltr. pijplengte kan afwijken. zij maken gebruik van een trechterpijp.

zij komen voor een bepaalde basdriver 56 liter inhoud. winISD komt met 36 liter voor een SBB4 kast
door thijs5653
wo 20 okt 2010, 21:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Reacties: 15
Weergaves: 667

aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??

Dag mede forumers. Zoals de titel aan aangeeft ben ik eigenlijk wel benieuwd of de aangegeven kastvollume's op lautsprechershop.de betrouwbaar zijn. Ik heb daar een paar Dayton units gezien en daar worden twee kastvollumes bij aan gegeven, gesloten en BR. Als ik alle parameters in winisd zet kom ik ...
door thijs5653
do 16 sep 2010, 21:12
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Buren hebben geluidsoverlast
Reacties: 29
Weergaves: 4576

Re: Buren hebben geluidsoverlast

jah ach die buren heb ik ook, ff lekker de muziek aan, beginnen ze te klagen. Nee niet bij mij aan de deur nee tuurlijk niet. Ze SMS'en mijn vrouw dat ik de muziek hard aan heb. Moeder de vrouw weer boos natuurlijk. En ik maar weer uitleggen met mijn goede gedrag (en piep in mijn oren, ha ha) dat hi...
door thijs5653
ma 13 sep 2010, 21:15
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32406

Re: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto

G.V.D wat een mooi project!!!! super resultaat

gr thijs
door thijs5653
ma 30 aug 2010, 20:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: kapotte kast Kef Reference Model 104
Reacties: 28
Weergaves: 1548

Re: kapotte kast Kef Reference Model 104

ik zou lekker de tijd nemen om twee mooie nieuwe kasten te maken
door thijs5653
ma 31 mei 2010, 20:15
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

Misschien kun je proberen de luidsprekers eens op te meten zodat het ielige karakter verholpen kan worden. Deze luidsprekers zijn dat wel waard ;). De vorm vind ik juist geslaagd. meten heb ik geen mogelijkheid voor helaas. Ik moet wel zeggen dat na enig inspelen het wat iellige karakter wel wat ve...
door thijs5653
zo 30 mei 2010, 20:29
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

ik heb ze af, maar ben niet erg te spreken over de kasten kwa vorm. tzt maar over op normale kastjes alla paasproject 2009.

tot die tijd wel erg genieten van het geluid
door thijs5653
ma 03 mei 2010, 21:40
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: notch filter voor chr 70?
Reacties: 5
Weergaves: 399

Re: notch filter voor chr 70?

ik heb besloten om de drivers verlopig zonder compensatie te laten spelen. Dit om het fijt dat ze samen met mijn zuiltjes erg ruimtelijk klinken. t.z.t wil ik twee nieuwe kastjes maken naar het idee van het paasproject 2009 dit omdat ik niet tevreden ben over de vorm en afwerking van de kastjes. En ...
door thijs5653
ma 26 apr 2010, 20:39
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

aflakken is nog niet helemaal klaar :oops: maar ik ben druk!!
door thijs5653
vr 23 apr 2010, 22:01
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: notch filter voor chr 70?
Reacties: 5
Weergaves: 399

Re: notch filter voor chr 70?

ja erg leuk meten.....alleen heb ik daar helaas totaal geen mogelijkheden voor.

overigens heb ik DAT filter al op mijn desktop gezet voor het geval dat.

Iemand in de buurt van Deventer die dat wel kan??
door thijs5653
do 22 apr 2010, 20:50
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: notch filter voor chr 70?
Reacties: 5
Weergaves: 399

notch filter voor chr 70?

Dag mede bouwers, ik heb een vraag, ik heb nu een projectje gestart met de chr 70. Alleen vraag ik me af of een notch aan te bevelen is voor deze driver/kast combinatie. kast is 22 cm hoog em 34 cm breed. Het voorste plaatje is ongeveer 17,5 cm breed. graag uw meningen hier over. alvast bedankt gr T...
door thijs5653
di 20 apr 2010, 22:28
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

Als ik het goed begrijp heb je geen bafflestep compensatie gebruikt. Mis je dan niets? Zelfs de bult in het laag van deze driver zou volgens mij niet genoeg zijn om bij een gesloten systeem genoeg compensatie te hebben. Op een dergelijke video is het geluid moeilijk te beoordelen. Hoe vind jij dat ...
door thijs5653
ma 19 apr 2010, 21:07
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

dank je wel, ja kijk ik ben een perfectionist dus gauw tevreden ben ik niet.

maar ik moet je gelijk geven voor een decoupeerzaag project is het erg netjes geworden!!

gr thijs
door thijs5653
zo 18 apr 2010, 20:38
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Reacties: 21
Weergaves: 2362

Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's

zo van het weekeind weer even een paar uurtjes besteed. Nu kan ik ze 1 keer volledig in het houdlijm rollen om de zuigende werking op te heffen. Daarna gronden en aflakken. Volgend weekeind zijn ze wel klaar denk ik. Ik ben niet helemaal tevreden over de vorm van de kisten en dat komt omdat ik geen ...