Helaas heb ik niet kunnen komen. Ik baal daar eigenlijk wel van. Daar en tegen heb ik de halve dag onder mijn huis gelegen om leidingen te ontdooien en isoleren.
Een beetje dicht gevroren.
Volgende keer beter.
Gr thijs
Er zijn 54 resultaten gevonden
- za 04 feb 2012, 22:02
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10652
- vr 03 feb 2012, 0:15
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10652
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
dank je wel. tot zaterdagBarry2001 schreef:Genoteerd, welkom!thijs5653 schreef:Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.
Ik kom als bezoeker
gr thijs
- di 31 jan 2012, 8:43
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10652
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik kom ook. lekker genieten van al dat moois.
Ik kom als bezoeker
gr thijs
Ik kom als bezoeker
gr thijs
- ma 17 okt 2011, 21:39
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Oost-Nederland
- Reacties: 81
- Weergaves: 2928
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Helemaal super. de vrouw gelijk die dag vrij laten nemen i.v.m de kindertjes hahaha.
Nee gaaf ik kom zeker.
Gr thijs
Nee gaaf ik kom zeker.
Gr thijs
- ma 17 okt 2011, 21:14
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Oost-Nederland
- Reacties: 81
- Weergaves: 2928
Re: Luisterdag Oost-Nederland
En de datum nog steeds 4 februari?Barry2001 schreef:Locatie vroeg je nog: Almelo.
Ik zou ook graag eens een luisterdag bij willen wonen. Vanuit deventer makkelijk te doen.
Gr. thijs
- ma 25 okt 2010, 21:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Dag Tom, Hartelijk dank voor het mee denken, rekenen en de uitleg, iedereen trouwens. Ik heb deze gegevens in winisd geploft en zie ook dat dit zou moeten werken. Volgens winisd licht op 31,77 Hz de laagste weerstand van 7.28 ohm. Ik denk dat dit een goede berekening is. Binnenkort maar eens beginne...
- zo 24 okt 2010, 13:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Ik kom op 3 mogelijke afstemmingen: ...... Hoge ......... Bullock...........ButCompromis Vb ........ 62.8.......... 57.8...............40 ........ L F3...........27.4............29.7..............32...........Hz Fb...........28.7............30.................32...........Hz De grotere kasten (Hoge...
- do 21 okt 2010, 20:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Ik kom uit op 51L @ 31Hz bij C4/SC4, dit geeft WinISD uit zichzelf aan. Of als ik handmatig voor BB4/SBB4 kies op 37L @ 31Hz. En onderaan de pagina op Lautsprechershop staat: The cabinet volume calculations are executed considering an external resistance of 0.3 Ohm. wat betekent dat de kast nog wat...
- wo 20 okt 2010, 22:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
hmz vaag moment doen we het zo: Dayton DC200-8 19 cm bass-midrange driver with paper cone. •power handling (continuous/programme) = 60 W •frequency range = 29-3000 Hz •resonance frequency fs = 31,0 Hz •impedance R = 8 Ohm •sound pressure level SPL = 88,0 dB (2,83V; 1m) •DC resistance Re = 6,4 Ohm •f...
- wo 20 okt 2010, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
dat kan, dat is deze. lekker budget ;) dayton classic dc200-8 http://www.daytonaudio.com/lspeakers/images/lspeakers-dc200-8_295-310.pdf Ik kan de kastvolume wel naar 56 liter maken, maar zit dan wel met een hogere group delay. dit melden onze duiste vrienden: recommended cabinet 1: closed cabinet wi...
- wo 20 okt 2010, 22:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
Re: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
nou eerder andersom, zij geven grooter aan als waar winISD mee komt. scheelt ongeveer 20 ltr. pijplengte kan afwijken. zij maken gebruik van een trechterpijp.
zij komen voor een bepaalde basdriver 56 liter inhoud. winISD komt met 36 liter voor een SBB4 kast
zij komen voor een bepaalde basdriver 56 liter inhoud. winISD komt met 36 liter voor een SBB4 kast
- wo 20 okt 2010, 21:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
- Reacties: 15
- Weergaves: 667
aangegeven kastvollume op lautsprechershop.de??
Dag mede forumers. Zoals de titel aan aangeeft ben ik eigenlijk wel benieuwd of de aangegeven kastvollume's op lautsprechershop.de betrouwbaar zijn. Ik heb daar een paar Dayton units gezien en daar worden twee kastvollumes bij aan gegeven, gesloten en BR. Als ik alle parameters in winisd zet kom ik ...
- do 16 sep 2010, 21:12
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Buren hebben geluidsoverlast
- Reacties: 29
- Weergaves: 4576
Re: Buren hebben geluidsoverlast
jah ach die buren heb ik ook, ff lekker de muziek aan, beginnen ze te klagen. Nee niet bij mij aan de deur nee tuurlijk niet. Ze SMS'en mijn vrouw dat ik de muziek hard aan heb. Moeder de vrouw weer boos natuurlijk. En ik maar weer uitleggen met mijn goede gedrag (en piep in mijn oren, ha ha) dat hi...
- ma 13 sep 2010, 21:15
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
- Reacties: 191
- Weergaves: 32406
Re: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
G.V.D wat een mooi project!!!! super resultaat
gr thijs
gr thijs
- ma 30 aug 2010, 20:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: kapotte kast Kef Reference Model 104
- Reacties: 28
- Weergaves: 1548
Re: kapotte kast Kef Reference Model 104
ik zou lekker de tijd nemen om twee mooie nieuwe kasten te maken
- ma 31 mei 2010, 20:15
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Misschien kun je proberen de luidsprekers eens op te meten zodat het ielige karakter verholpen kan worden. Deze luidsprekers zijn dat wel waard ;). De vorm vind ik juist geslaagd. meten heb ik geen mogelijkheid voor helaas. Ik moet wel zeggen dat na enig inspelen het wat iellige karakter wel wat ve...
- zo 30 mei 2010, 20:29
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
ik heb ze af, maar ben niet erg te spreken over de kasten kwa vorm. tzt maar over op normale kastjes alla paasproject 2009.
tot die tijd wel erg genieten van het geluid
tot die tijd wel erg genieten van het geluid
- ma 03 mei 2010, 21:40
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: notch filter voor chr 70?
- Reacties: 5
- Weergaves: 399
Re: notch filter voor chr 70?
ik heb besloten om de drivers verlopig zonder compensatie te laten spelen. Dit om het fijt dat ze samen met mijn zuiltjes erg ruimtelijk klinken. t.z.t wil ik twee nieuwe kastjes maken naar het idee van het paasproject 2009 dit omdat ik niet tevreden ben over de vorm en afwerking van de kastjes. En ...
- ma 26 apr 2010, 20:39
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
aflakken is nog niet helemaal klaar
maar ik ben druk!!
- vr 23 apr 2010, 22:01
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: notch filter voor chr 70?
- Reacties: 5
- Weergaves: 399
Re: notch filter voor chr 70?
ja erg leuk meten.....alleen heb ik daar helaas totaal geen mogelijkheden voor.
overigens heb ik DAT filter al op mijn desktop gezet voor het geval dat.
Iemand in de buurt van Deventer die dat wel kan??
overigens heb ik DAT filter al op mijn desktop gezet voor het geval dat.
Iemand in de buurt van Deventer die dat wel kan??
- do 22 apr 2010, 20:50
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: notch filter voor chr 70?
- Reacties: 5
- Weergaves: 399
notch filter voor chr 70?
Dag mede bouwers, ik heb een vraag, ik heb nu een projectje gestart met de chr 70. Alleen vraag ik me af of een notch aan te bevelen is voor deze driver/kast combinatie. kast is 22 cm hoog em 34 cm breed. Het voorste plaatje is ongeveer 17,5 cm breed. graag uw meningen hier over. alvast bedankt gr T...
- di 20 apr 2010, 22:28
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
Als ik het goed begrijp heb je geen bafflestep compensatie gebruikt. Mis je dan niets? Zelfs de bult in het laag van deze driver zou volgens mij niet genoeg zijn om bij een gesloten systeem genoeg compensatie te hebben. Op een dergelijke video is het geluid moeilijk te beoordelen. Hoe vind jij dat ...
- ma 19 apr 2010, 21:07
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
dank je wel, ja kijk ik ben een perfectionist dus gauw tevreden ben ik niet.
maar ik moet je gelijk geven voor een decoupeerzaag project is het erg netjes geworden!!
gr thijs
maar ik moet je gelijk geven voor een decoupeerzaag project is het erg netjes geworden!!
gr thijs
- ma 19 apr 2010, 17:12
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
ja mooie oplossing he 
- zo 18 apr 2010, 20:38
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
- Reacties: 21
- Weergaves: 2362
Re: Alpair CHR-70 project: --> 18-4 update nieuwe foto's
zo van het weekeind weer even een paar uurtjes besteed. Nu kan ik ze 1 keer volledig in het houdlijm rollen om de zuigende werking op te heffen. Daarna gronden en aflakken. Volgend weekeind zijn ze wel klaar denk ik. Ik ben niet helemaal tevreden over de vorm van de kisten en dat komt omdat ik geen ...
