Luisterdag Oost-Nederland
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Luisterdag Oost-Nederland
Mede zelfbouwliefhebbers,
Mede geinspireerd door de fantastische dagen in Breda en Beesterzwaag vroeg ik me af wat de animo is voor een luisterdag in het oosten des lands. Het belangrijkste hierin, de lokatie, is natuurlijk een punt. Zelf heb ik wat ideeen hierin, maar dit zou financieel buiten bereik kunnen liggen, dit heb ik nog niet geverifieerd overigens.
Ik weet dat er op de campus van de Universiteit Twente ruimtes zijn die geschikt zouden kunnen zijn, en dat er een aantal studenten op het forum aktief is. Met een enkel iemand heb ik hierover contact gehad, maar misschien dat er meer info beschikbaar is.
Om de luisterdagen in Beesterzwaag en Breda niet in het vaarwater te zitten zouden we dit bv in januari of februari kunnen doen.
2 vragen aan jullie:
- Als er een dergelijke luisterdag in bv Enschede wordt georganiseerd, lijkt het je dan leuk hieraan deel te nemen? Ik besef me dat het niet voor iedereen naast de deur is, maar dat zijn die in het zuiden en noorden vh land ook niet. Deelname zou dan qua kosten onder de 10 euris moeten kunnen liggen.
- Lezen er studenten mee die wellicht via een studenten vereniging oid iets kunnen regelen, of op een andere manier ingang hebben ergens?
Alvast bedankt voor jullie tijd! Mvg, Barry
Mede geinspireerd door de fantastische dagen in Breda en Beesterzwaag vroeg ik me af wat de animo is voor een luisterdag in het oosten des lands. Het belangrijkste hierin, de lokatie, is natuurlijk een punt. Zelf heb ik wat ideeen hierin, maar dit zou financieel buiten bereik kunnen liggen, dit heb ik nog niet geverifieerd overigens.
Ik weet dat er op de campus van de Universiteit Twente ruimtes zijn die geschikt zouden kunnen zijn, en dat er een aantal studenten op het forum aktief is. Met een enkel iemand heb ik hierover contact gehad, maar misschien dat er meer info beschikbaar is.
Om de luisterdagen in Beesterzwaag en Breda niet in het vaarwater te zitten zouden we dit bv in januari of februari kunnen doen.
2 vragen aan jullie:
- Als er een dergelijke luisterdag in bv Enschede wordt georganiseerd, lijkt het je dan leuk hieraan deel te nemen? Ik besef me dat het niet voor iedereen naast de deur is, maar dat zijn die in het zuiden en noorden vh land ook niet. Deelname zou dan qua kosten onder de 10 euris moeten kunnen liggen.
- Lezen er studenten mee die wellicht via een studenten vereniging oid iets kunnen regelen, of op een andere manier ingang hebben ergens?
Alvast bedankt voor jullie tijd! Mvg, Barry
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 23 jun 2011, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Als er eentje gepland word.. dik kans dat ik kom.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Assen Enschede is wel te doen. Ik heb er wel oren naar.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Lijkt me leuk!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
leuk, ritje naar Enschede heb ik er wel voor over.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Zeker Leuk!
Gr. Daan
Gr. Daan
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Lekker dichtbij
Doen 
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Best interesse, maar moet wel op een zondag zijn, omdat zaterdags voor mij de drukste dag in mijn zaak is (winkel, studio).
Hardy
Hardy
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Dit klinkt zeker interessant. Volgens mij heeft Gobla eens geïnformeerd naar de kosten van het huren van een zaaltje in een van de college gebouwen en dit was niet mis. Misschien zou je hem eens kunnen vragen wat hij weet. Ik ben in ieder geval wel voor
.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ja, dat dacht ik dus ook. Naast het probleem van geluidsoverlast als bertor langs zou komenk.p. schreef:Dit klinkt zeker interessant. Volgens mij heeft Gobla eens geïnformeerd naar de kosten van het huren van een zaaltje in een van de college gebouwen en dit was niet mis. Misschien zou je hem eens kunnen vragen wat hij weet. Ik ben in ieder geval wel voor.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Kan me voorstellen dat een collegezaal ook wat aan de grote kant is voor zoiets. Zat eigenlijk meer te denken aan iets bij de Vrijhof ofzo (Cultuurcentrum), of heb er ook wel eens een feestje van een of andere studentenvereniging. Zijn daar mogelijkheden?
Re: Luisterdag Oost-Nederland
ALs die dag komt zal ik er ook bij zijn.
Kan ik mijn vrouwtje bij haar moeder in Oldenzaal dumpen.

Kan ik mijn vrouwtje bij haar moeder in Oldenzaal dumpen.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Studenten verenigingen kunnen vaak de kosten erg laag houden door de gegarandeerde (over)alcohol consumptie.
De vereniging waar ik in het bestuur zat (debat vereniging) gebruikte voor toernooi vaak middelbarescholen. Omdat wedstrijd debatteren ook veel aparte ruimtes vereist. Vervolgens werd er een tegenprestatie geleverd vanuit de vereniging waardoor er geen kosten of lage kosten zijn.
Kun je geen tegenprestatie leveren dan zijn er altijd kosten aan verbonden (alleen al aan het aanwezig moeten zijn van iemand van de instelling). Die kosten zijn vaak erg hoog (is nou eenmaal zo bij het gebruik van zalen).
Ik denk dat de beste optie een middelbarschool is waar iemand van het forum werkt (als dat zo is) of een buurthuis, daarvan zijn de kosten vaak nog te overzien.
Groeten Daan
De vereniging waar ik in het bestuur zat (debat vereniging) gebruikte voor toernooi vaak middelbarescholen. Omdat wedstrijd debatteren ook veel aparte ruimtes vereist. Vervolgens werd er een tegenprestatie geleverd vanuit de vereniging waardoor er geen kosten of lage kosten zijn.
Kun je geen tegenprestatie leveren dan zijn er altijd kosten aan verbonden (alleen al aan het aanwezig moeten zijn van iemand van de instelling). Die kosten zijn vaak erg hoog (is nou eenmaal zo bij het gebruik van zalen).
Ik denk dat de beste optie een middelbarschool is waar iemand van het forum werkt (als dat zo is) of een buurthuis, daarvan zijn de kosten vaak nog te overzien.
Groeten Daan
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Je zou eens kunnen kijken of er geen scouting gebouw is dat gebruikt kan worden.
Vaak worden die ook nog tegen nette prijzen verhuurd voor dergelijke evenementen.
Wel zit je dan mogelijk aan de zondag vast om dat op zaterdag het gebouw door de groep zelf gebruikt wordt.
Groetjes George
Vaak worden die ook nog tegen nette prijzen verhuurd voor dergelijke evenementen.
Wel zit je dan mogelijk aan de zondag vast om dat op zaterdag het gebouw door de groep zelf gebruikt wordt.
Groetjes George
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Scouting is op zich geen gek idee, maar akoustiek zou daar een probleem kunnen zijn. Hoeft niet trouwens, er zullen er ook zijn die wel geschikt zijn.
Middelbare school zou kunnen, al lijkt me het wat lastiger te realiseren. Maar als iemand een idee/mogelijkheden heeft, prima.
De wijk waar ik zelf woon heeft een wijkcentrum, ik heb ze aangeschreven met de vraag of er mogelijkheden zijn en tegen welke kosten. Het is wel zo dat het centrum in principe bedoelt is voor WIJKaktiviviteiten, en dit dekt de lading niet helemaal natuurlijk. Zelfde geldt voor een wijk verderop, ook aangeschreven. Dat wijkcentrum zou trouwens wel een mooie lokatie zijn, met verschillende ruimtes.
Sprak Jan op de Breda luisterdag hierover, voor hij Breda vond is er ook aardig wat tijd overheen gegaan, dus tsja
Middelbare school zou kunnen, al lijkt me het wat lastiger te realiseren. Maar als iemand een idee/mogelijkheden heeft, prima.
De wijk waar ik zelf woon heeft een wijkcentrum, ik heb ze aangeschreven met de vraag of er mogelijkheden zijn en tegen welke kosten. Het is wel zo dat het centrum in principe bedoelt is voor WIJKaktiviviteiten, en dit dekt de lading niet helemaal natuurlijk. Zelfde geldt voor een wijk verderop, ook aangeschreven. Dat wijkcentrum zou trouwens wel een mooie lokatie zijn, met verschillende ruimtes.
Sprak Jan op de Breda luisterdag hierover, voor hij Breda vond is er ook aardig wat tijd overheen gegaan, dus tsja
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ik weet dat op de UT wel plenty projectkamers zijn. Je zou kunnen informeren om die te mogen gebruiken. Die zijn vaak ingericht met een tafel+stoelen en hebben prettige afmetingen (kleine huiskamer-formaat). In oudere gebouwen zijn ze vaak wel erg kaal (zeil+harde wanden), dus voor muziek niet het prettigst. Maar in nieuwere gebouwen hebben ze vaak wel vloerbedekking.
Voordeel lijkt mij dat die ruimtes vaak op een rijtje op een gang zitten en niet te groot zijn. En als je een gebouw treft dat ook in het weekend geopend is, zou je er volgens mij wel gratis gebruik van mogen maken (of iig tegen aanzienlijk lagere kosten dan een collegezaal).
En vooral de afmetingen lijken mij een echt groot voordeel. Je kan dan niet met 20 man in een zaal zitten, maar dat kan je thuis ook niet
Lijkt mij een stuk realistischer.
Voordeel lijkt mij dat die ruimtes vaak op een rijtje op een gang zitten en niet te groot zijn. En als je een gebouw treft dat ook in het weekend geopend is, zou je er volgens mij wel gratis gebruik van mogen maken (of iig tegen aanzienlijk lagere kosten dan een collegezaal).
En vooral de afmetingen lijken mij een echt groot voordeel. Je kan dan niet met 20 man in een zaal zitten, maar dat kan je thuis ook niet
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Welke projectkamers bedoel je? Ik ken alleen heel erg kleine hokjes voor projecten. Die worden trouwens ook gewoon gehuurd door de faculteiten; als je daar in wilt moet je dus ook gewoon huren van het FB... daarnaast moet je buiten collegetijden ook dingen als BHV en zo regelen.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Het probleem op de UT is dat je dan zit met een evenement: het gebouw moet worden opengesteld, er moet BHV aanwezig zijn, etc etc. Dat is de reden van het prijskaartje volgens mij...
Re: Luisterdag Oost-Nederland
In de Spiegel zitten een aantal ongebruikte (worden met tentamens gebruikt voor mensen met speciale behoeften). Die hebben het formaat van een kantoor(tje). Zo klein zijn die hokjes niet, imho. Ze lijken klein, omdat je er met 8 man in aan het werk gaat. Maar meet ze maar eens op, je zou je studentenkamer er al snel voor in willen ruilen
En omdat je een luisterdag wilt organiseren, lijkt mij een kleinere ruimte juist veel plezieriger dan een grote.
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ik denk dat je helemaal gelijk hebtbertor schreef:Het probleem op de UT is dat je dan zit met een evenement: het gebouw moet worden opengesteld, er moet BHV aanwezig zijn, etc etc. Dat is de reden van het prijskaartje volgens mij...
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ah. Ik zit nooit in de Spiegel, alleen af en toe in zo'n collegezaal gezeten. Vandaar.Raymond schreef:In de Spiegel zitten een aantal ongebruikte (worden met tentamens gebruikt voor mensen met speciale behoeften). Die hebben het formaat van een kantoor(tje). Zo klein zijn die hokjes niet, imho. Ze lijken klein, omdat je er met 8 man in aan het werk gaat. Maar meet ze maar eens op, je zou je studentenkamer er al snel voor in willen ruilenEn omdat je een luisterdag wilt organiseren, lijkt mij een kleinere ruimte juist veel plezieriger dan een grote.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Spiegel http://www.utwente.nl/organisatie/gebouw/spiegel ken de naam niet, nu ik het gebouw zie weet ik welke het is. Dit is toch het gebouw dat je ziet vanaf de enschedesestraat? Is dit standaard in het weekend gesloten, zodat dit inderdaad afvalt?
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Inderdaad dat gebouw ja. Ik ben alleen bang dat alles in het weekend gesloten is, tenzij je een gebouwpas hebt.Barry2001 schreef:Spiegel http://www.utwente.nl/organisatie/gebouw/spiegel ken de naam niet, nu ik het gebouw zie weet ik welke het is. Dit is toch het gebouw dat je ziet vanaf de enschedesestraat? Is dit standaard in het weekend gesloten, zodat dit inderdaad afvalt?
Met een handvol studenten zou je nog eens zo een gebouw binnen kunnen lopen en je ding doen, maar als je met een hele groep bent, waaronder een boel externen wordt dat vast niet zo maar getolereerd (in mijn ervaring komt de beveiliging redelijk snel even kijken wat er aan de hand is als je 's avonds of in het weekend onaangekondigd een gebouw binnen gaat).
Als je gratis of voor weinig wat op de UT wilt organiseren zou ik daarom eens kijken of er wat met een studievereniging te regelen valt. Een luisterdag past misschien wel in het straatje van Scintilla (studievereniging van elektrotechniek), en zij zouden redelijk makkelijk de borrelruimtes en het Educafé in de Zilverling kunnen reserveren in een weekend. Je zal er waarschijnlijk alleen niet aan ontkomen om de dag ook open te stellen voor hun leden, anders hebben zij natuurlijk weinig baat bij het organiseren.
Maarre, ik ben wel in voor een luisterdag in het oosten dus
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Ok, anderen dan forumleden toelaten lijkt me niet verstandig, kan me voorstellen dat mensen die spullen meenemen dit niet prettig vinden, maar in elk geval bedankt voor de tip. Zal het in elk geval onthouden.
Zat ook nog te denken, leest er niemand mee die een (eigen) bedrijfsruimte ter beschikking heeft in het weekend die we zouden kunnen gebruiken?
Zat ook nog te denken, leest er niemand mee die een (eigen) bedrijfsruimte ter beschikking heeft in het weekend die we zouden kunnen gebruiken?
Re: Luisterdag Oost-Nederland
Slim idee!!
Overigens denk ik niet dat je al te bang hoeft te zijn voor die studenten electrotechniek of wel? Als je een goede ruimte hebt; da's goud waard joh!
EDIT: ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
Overigens denk ik niet dat je al te bang hoeft te zijn voor die studenten electrotechniek of wel? Als je een goede ruimte hebt; da's goud waard joh!
EDIT: ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.

