Luisterdag Oost-Nederland

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Vind je het leuk een luisterdag in oost NL te bezoeken?

Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen.
19
43%
Ja, ik kom graag een dag luisteren en vind het leuk om spullen mee te nemen maar heb (nog) geen vervoer.
4
9%
Ja, ik kom graag een dag luisteren maar neem geen spullen mee.
13
30%
Nee, oost NL is voor mij te ver reizen ondanks dat ik een luisterdag wel interessant vind.
7
16%
Nee, een luisterdag is voor mij niet interessant.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 44

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Mede zelfbouwliefhebbers,

Mede geinspireerd door de fantastische dagen in Breda en Beesterzwaag vroeg ik me af wat de animo is voor een luisterdag in het oosten des lands. Het belangrijkste hierin, de lokatie, is natuurlijk een punt. Zelf heb ik wat ideeen hierin, maar dit zou financieel buiten bereik kunnen liggen, dit heb ik nog niet geverifieerd overigens.

Ik weet dat er op de campus van de Universiteit Twente ruimtes zijn die geschikt zouden kunnen zijn, en dat er een aantal studenten op het forum aktief is. Met een enkel iemand heb ik hierover contact gehad, maar misschien dat er meer info beschikbaar is.

Om de luisterdagen in Beesterzwaag en Breda niet in het vaarwater te zitten zouden we dit bv in januari of februari kunnen doen.

2 vragen aan jullie:
- Als er een dergelijke luisterdag in bv Enschede wordt georganiseerd, lijkt het je dan leuk hieraan deel te nemen? Ik besef me dat het niet voor iedereen naast de deur is, maar dat zijn die in het zuiden en noorden vh land ook niet. Deelname zou dan qua kosten onder de 10 euris moeten kunnen liggen.
- Lezen er studenten mee die wellicht via een studenten vereniging oid iets kunnen regelen, of op een andere manier ingang hebben ergens?

Alvast bedankt voor jullie tijd! Mvg, Barry
Laatst gewijzigd door Barry2001 op do 23 jun 2011, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door TubeHead »

Als er eentje gepland word.. dik kans dat ik kom.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Zweitse »

Assen Enschede is wel te doen. Ik heb er wel oren naar.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Martijn M »

Lijkt me leuk!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Henkjan »

leuk, ritje naar Enschede heb ik er wel voor over.
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Mphus »

Zeker Leuk!

Gr. Daan
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door DragoSz »

Lekker dichtbij :mrgreen: Doen :rock:
Gebruikersavatar
hardy
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 16:11
Locatie: almelo

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door hardy »

Best interesse, maar moet wel op een zondag zijn, omdat zaterdags voor mij de drukste dag in mijn zaak is (winkel, studio).

Hardy
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door k.p. »

Dit klinkt zeker interessant. Volgens mij heeft Gobla eens geïnformeerd naar de kosten van het huren van een zaaltje in een van de college gebouwen en dit was niet mis. Misschien zou je hem eens kunnen vragen wat hij weet. Ik ben in ieder geval wel voor :mrgreen: .
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Ronkel »

k.p. schreef:
Dit klinkt zeker interessant. Volgens mij heeft Gobla eens geïnformeerd naar de kosten van het huren van een zaaltje in een van de college gebouwen en dit was niet mis. Misschien zou je hem eens kunnen vragen wat hij weet. Ik ben in ieder geval wel voor :mrgreen: .
Ja, dat dacht ik dus ook. Naast het probleem van geluidsoverlast als bertor langs zou komen ;)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Kan me voorstellen dat een collegezaal ook wat aan de grote kant is voor zoiets. Zat eigenlijk meer te denken aan iets bij de Vrijhof ofzo (Cultuurcentrum), of heb er ook wel eens een feestje van een of andere studentenvereniging. Zijn daar mogelijkheden?
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door TheoK »

ALs die dag komt zal ik er ook bij zijn.
Kan ik mijn vrouwtje bij haar moeder in Oldenzaal dumpen. :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Mphus »

Studenten verenigingen kunnen vaak de kosten erg laag houden door de gegarandeerde (over)alcohol consumptie.

De vereniging waar ik in het bestuur zat (debat vereniging) gebruikte voor toernooi vaak middelbarescholen. Omdat wedstrijd debatteren ook veel aparte ruimtes vereist. Vervolgens werd er een tegenprestatie geleverd vanuit de vereniging waardoor er geen kosten of lage kosten zijn.

Kun je geen tegenprestatie leveren dan zijn er altijd kosten aan verbonden (alleen al aan het aanwezig moeten zijn van iemand van de instelling). Die kosten zijn vaak erg hoog (is nou eenmaal zo bij het gebruik van zalen).

Ik denk dat de beste optie een middelbarschool is waar iemand van het forum werkt (als dat zo is) of een buurthuis, daarvan zijn de kosten vaak nog te overzien.

Groeten Daan
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Kappa7 »

Je zou eens kunnen kijken of er geen scouting gebouw is dat gebruikt kan worden.
Vaak worden die ook nog tegen nette prijzen verhuurd voor dergelijke evenementen.
Wel zit je dan mogelijk aan de zondag vast om dat op zaterdag het gebouw door de groep zelf gebruikt wordt.

Groetjes George
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Scouting is op zich geen gek idee, maar akoustiek zou daar een probleem kunnen zijn. Hoeft niet trouwens, er zullen er ook zijn die wel geschikt zijn.

Middelbare school zou kunnen, al lijkt me het wat lastiger te realiseren. Maar als iemand een idee/mogelijkheden heeft, prima.

De wijk waar ik zelf woon heeft een wijkcentrum, ik heb ze aangeschreven met de vraag of er mogelijkheden zijn en tegen welke kosten. Het is wel zo dat het centrum in principe bedoelt is voor WIJKaktiviviteiten, en dit dekt de lading niet helemaal natuurlijk. Zelfde geldt voor een wijk verderop, ook aangeschreven. Dat wijkcentrum zou trouwens wel een mooie lokatie zijn, met verschillende ruimtes.

Sprak Jan op de Breda luisterdag hierover, voor hij Breda vond is er ook aardig wat tijd overheen gegaan, dus tsja :D
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Raymond »

Ik weet dat op de UT wel plenty projectkamers zijn. Je zou kunnen informeren om die te mogen gebruiken. Die zijn vaak ingericht met een tafel+stoelen en hebben prettige afmetingen (kleine huiskamer-formaat). In oudere gebouwen zijn ze vaak wel erg kaal (zeil+harde wanden), dus voor muziek niet het prettigst. Maar in nieuwere gebouwen hebben ze vaak wel vloerbedekking.

Voordeel lijkt mij dat die ruimtes vaak op een rijtje op een gang zitten en niet te groot zijn. En als je een gebouw treft dat ook in het weekend geopend is, zou je er volgens mij wel gratis gebruik van mogen maken (of iig tegen aanzienlijk lagere kosten dan een collegezaal).

En vooral de afmetingen lijken mij een echt groot voordeel. Je kan dan niet met 20 man in een zaal zitten, maar dat kan je thuis ook niet :) Lijkt mij een stuk realistischer.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Ronkel »

Welke projectkamers bedoel je? Ik ken alleen heel erg kleine hokjes voor projecten. Die worden trouwens ook gewoon gehuurd door de faculteiten; als je daar in wilt moet je dus ook gewoon huren van het FB... daarnaast moet je buiten collegetijden ook dingen als BHV en zo regelen.
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door bertor »

Het probleem op de UT is dat je dan zit met een evenement: het gebouw moet worden opengesteld, er moet BHV aanwezig zijn, etc etc. Dat is de reden van het prijskaartje volgens mij...
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Raymond »

In de Spiegel zitten een aantal ongebruikte (worden met tentamens gebruikt voor mensen met speciale behoeften). Die hebben het formaat van een kantoor(tje). Zo klein zijn die hokjes niet, imho. Ze lijken klein, omdat je er met 8 man in aan het werk gaat. Maar meet ze maar eens op, je zou je studentenkamer er al snel voor in willen ruilen :) En omdat je een luisterdag wilt organiseren, lijkt mij een kleinere ruimte juist veel plezieriger dan een grote.
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Raymond »

bertor schreef:
Het probleem op de UT is dat je dan zit met een evenement: het gebouw moet worden opengesteld, er moet BHV aanwezig zijn, etc etc. Dat is de reden van het prijskaartje volgens mij...
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :) Als je een gebouw kan vinden dat toch al open is in het weekend, zou dat een hoop schelen. Anders loop je idd tegen deze issues aan.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Ronkel »

Raymond schreef:
In de Spiegel zitten een aantal ongebruikte (worden met tentamens gebruikt voor mensen met speciale behoeften). Die hebben het formaat van een kantoor(tje). Zo klein zijn die hokjes niet, imho. Ze lijken klein, omdat je er met 8 man in aan het werk gaat. Maar meet ze maar eens op, je zou je studentenkamer er al snel voor in willen ruilen :) En omdat je een luisterdag wilt organiseren, lijkt mij een kleinere ruimte juist veel plezieriger dan een grote.
Ah. Ik zit nooit in de Spiegel, alleen af en toe in zo'n collegezaal gezeten. Vandaar.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Spiegel http://www.utwente.nl/organisatie/gebouw/spiegel ken de naam niet, nu ik het gebouw zie weet ik welke het is. Dit is toch het gebouw dat je ziet vanaf de enschedesestraat? Is dit standaard in het weekend gesloten, zodat dit inderdaad afvalt?
NP
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 18:05

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door NP »

Barry2001 schreef:
Spiegel http://www.utwente.nl/organisatie/gebouw/spiegel ken de naam niet, nu ik het gebouw zie weet ik welke het is. Dit is toch het gebouw dat je ziet vanaf de enschedesestraat? Is dit standaard in het weekend gesloten, zodat dit inderdaad afvalt?
Inderdaad dat gebouw ja. Ik ben alleen bang dat alles in het weekend gesloten is, tenzij je een gebouwpas hebt.


Met een handvol studenten zou je nog eens zo een gebouw binnen kunnen lopen en je ding doen, maar als je met een hele groep bent, waaronder een boel externen wordt dat vast niet zo maar getolereerd (in mijn ervaring komt de beveiliging redelijk snel even kijken wat er aan de hand is als je 's avonds of in het weekend onaangekondigd een gebouw binnen gaat).

Als je gratis of voor weinig wat op de UT wilt organiseren zou ik daarom eens kijken of er wat met een studievereniging te regelen valt. Een luisterdag past misschien wel in het straatje van Scintilla (studievereniging van elektrotechniek), en zij zouden redelijk makkelijk de borrelruimtes en het Educafé in de Zilverling kunnen reserveren in een weekend. Je zal er waarschijnlijk alleen niet aan ontkomen om de dag ook open te stellen voor hun leden, anders hebben zij natuurlijk weinig baat bij het organiseren.


Maarre, ik ben wel in voor een luisterdag in het oosten dus :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Barry2001 »

Ok, anderen dan forumleden toelaten lijkt me niet verstandig, kan me voorstellen dat mensen die spullen meenemen dit niet prettig vinden, maar in elk geval bedankt voor de tip. Zal het in elk geval onthouden.

Zat ook nog te denken, leest er niemand mee die een (eigen) bedrijfsruimte ter beschikking heeft in het weekend die we zouden kunnen gebruiken?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Luisterdag Oost-Nederland

Bericht door Wowly »

Slim idee!!

Overigens denk ik niet dat je al te bang hoeft te zijn voor die studenten electrotechniek of wel? Als je een goede ruimte hebt; da's goud waard joh!

EDIT: ik vind dit trouwens allemaal fantastische ideeën!!! Ik hoop dat er veel luisterdagen komen. Dat is goed voor de hobby en de lol.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”