Dag mede bouwers,
ik heb een vraag, ik heb nu een projectje gestart met de chr 70. Alleen vraag ik me af of een notch aan te bevelen is voor deze driver/kast combinatie.
kast is 22 cm hoog em 34 cm breed. Het voorste plaatje is ongeveer 17,5 cm breed.
graag uw meningen hier over.
alvast bedankt
gr Thijs
notch filter voor chr 70?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: notch filter voor chr 70?
meten is weten.. je zou die van mijn paasproject 2009 kunnen testen, maar die kast is anders qua afmetingen en zal dus niet helemaal goed zijn.
Re: notch filter voor chr 70?
ja erg leuk meten.....alleen heb ik daar helaas totaal geen mogelijkheden voor.
overigens heb ik DAT filter al op mijn desktop gezet voor het geval dat.
Iemand in de buurt van Deventer die dat wel kan??
overigens heb ik DAT filter al op mijn desktop gezet voor het geval dat.
Iemand in de buurt van Deventer die dat wel kan??
Re: notch filter voor chr 70?
Is die notch puur tegen defractie verschijnselen? In hoeverre zou je hier last van hebben aan de zijkanten? De afronding is vrij groot namelijk. Zou het dan eventueel mogelijk zijn om met edge een baffle te simuleren die "oneindig" breed is en verder aan dezelfde afmetingen als je eigen luidspreker voldoet? Misschien kan iemand anders hier iets zinnigs over zeggen. Het is maar een idee zodat je eventueel zonder meten toch een goede notch zou kunnen maken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: notch filter voor chr 70?
de notch is voor de baffle step. zonder metingen zou ik er niet aan beginnen, op z'n minst dus een betrouwbare meting van de driver op een IEC klankbord (vanaf t datasheet, de metingen van Markaudio zijn zeer betrouwbaar) en dan bv sim met Boxsim of een ander pakket dat de effecten van de kast kan simuleren. maar zelf meten en wat vogelen met een bak onderdelen is veel leuker en sneller dan al dat gesimuleer 
Re: notch filter voor chr 70?
ik heb besloten om de drivers verlopig zonder compensatie te laten spelen. Dit om het fijt dat ze samen met mijn zuiltjes erg ruimtelijk klinken.
t.z.t wil ik twee nieuwe kastjes maken naar het idee van het paasproject 2009 dit omdat ik niet tevreden ben over de vorm en afwerking van de kastjes. En omdat ik gewoon geen mogelijkheid heb om te kunnen meten.
Daar onder komen dan twee baskasten met visaton woofers getuned op 33 hz (w 170 s)
i.i.g bedankt voor het meedenken
t.z.t wil ik twee nieuwe kastjes maken naar het idee van het paasproject 2009 dit omdat ik niet tevreden ben over de vorm en afwerking van de kastjes. En omdat ik gewoon geen mogelijkheid heb om te kunnen meten.
Daar onder komen dan twee baskasten met visaton woofers getuned op 33 hz (w 170 s)
i.i.g bedankt voor het meedenken
