Er zijn 23 resultaten gevonden
- vr 07 okt 2011, 12:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
sdx10
- vr 07 okt 2011, 12:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
speaker
- vr 07 okt 2011, 12:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
Hallo, De speaker is eindelijk af ben er zeer tevreden mee,gaat er hard en laag ondanks de mischien te lichte versterker. heb de speaker zelf gespoten met autolak,ben toch wel verbaasd hoe mooi dat geworden is. pootjes zijn drie lagen mdf 10x10 18 mm gefineerd met eiken fineer. de versterker zit nie...
- zo 07 aug 2011, 0:10
- Forum: Kabels
- Onderwerp: normale koperdraad als speakerkabels?
- Reacties: 111
- Weergaves: 17143
Re: normale koper draad als speaker kabels?
Instalatiedraad van 2.5mm kan min 3520 watt hebben ,220volt maal 16 ampere
dus dat is geen enkel probleem hoor.kijk maar is naar de bedrading van bv je aansteker in de auto,is meestal gezekerd op 25 ampere, is niet dikker dan 2mm
dus dat is geen enkel probleem hoor.kijk maar is naar de bedrading van bv je aansteker in de auto,is meestal gezekerd op 25 ampere, is niet dikker dan 2mm
- ma 11 jul 2011, 17:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
hier een paar foto`s
- di 05 jul 2011, 21:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
De speaker is binnen WOW
,dat is ff wat anders dan ik gewend ben zeg wat een lel!
voor de meeste hier nog een kleintje denk ik.
zal van het weekend wat foto`s plaatsen van de kast ,De kast is verstek gezaagd maar best slecht.
dus veel plamuur.
voor de meeste hier nog een kleintje denk ik.
zal van het weekend wat foto`s plaatsen van de kast ,De kast is verstek gezaagd maar best slecht.
dus veel plamuur.
- vr 01 jul 2011, 19:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
is vandaag rechtstreeks bij de importeur verstuurd,dus morgen of maandag.
heb dit weekend vrij,daarom de teleurstelling.
maar maakt niet uit, duurt het wat langer.

heb dit weekend vrij,daarom de teleurstelling.
maar maakt niet uit, duurt het wat langer.
- do 30 jun 2011, 21:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
Nee hoor dat is niet lang,maar tegenwoordig is het vandaag besteld morgen in huis,ben te ongeduldig.
Is een slechte eigenschap van me.

Is een slechte eigenschap van me.
- do 30 jun 2011, 19:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
heb de kist deels gelijmd,de bracing gefreesd lood bitumen geplakt.
heb helaas nog geen speaker binnen
formaat vind ik erg mooi,niet eens zo heel groot.
heb helaas nog geen speaker binnen
formaat vind ik erg mooi,niet eens zo heel groot.
- zo 26 jun 2011, 14:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
Ok ik laat de woofer gewoon 38 liter,wat betreft die bas-boost uh! sorry maar wat doet ie precies,boost die een bepaalde frequentie.
als ik die verander (hoe weet ik niet ,maar ik kan wel een beetje solderen ooit electrotechniek gedaan)wat zou dat verbeteren aan de subwoofer?
en kost dat vermogen?
als ik die verander (hoe weet ik niet ,maar ik kan wel een beetje solderen ooit electrotechniek gedaan)wat zou dat verbeteren aan de subwoofer?
en kost dat vermogen?
- zo 26 jun 2011, 7:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
heb de sdx 10 Besteld bij speaker&co he he ! eindelijk,kast laat ik wel iets kleiner zagen, heb op het forum gelezen dat de kast ongeveer 25 tot 30 liter moet worden gesloten dan. binnenmaat 30.6x30.6x35.6 =33.33 liter netto .22 mm mdf ,dan gaat de speaker er nog af 2 liter denk ik, bracing en e...
- za 25 jun 2011, 22:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
ok ga deze nu bestellen SDX 10 10 " subwoofer.kogel door de kerk denk ik maar zo, maak er een gesloten kast weet niet hoeveel Liter hoor ik wel van julie ,hoop ik!maak de wanden wel dikker,bracing enzo. pritex is wel gewensd neem ik aan, als de versterker te licht is kan ik altijd nog een zwaar...
- za 25 jun 2011, 19:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
wil best de sdx 10 of xls 10 bestellen maar heb nu een 38 liter kist laten maken,kan ik daar nog wat mee?
gepoorte dan?
Wil het dan ook wel weer goed.
heb het er wel voor over !
gepoorte dan?
Wil het dan ook wel weer goed.
heb het er wel voor over !
- za 25 jun 2011, 18:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
ik vind het nu wel heel lastig worden. ik heb er niet zo heel veel verstand van,het is hobby. heb vanmiddag een kast besteld bij de doeland staat maandag klaar, 38 liter voor de peerless sls 263,ga deze gewoon eerst maken en beluisteren,heb nu een standaard sony subwoofer slechter kan het nooit word...
- za 25 jun 2011, 13:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
Een peerles xls-10 voor 170 euro is wel een beetje duur of niet bij pls audio?
- vr 24 jun 2011, 20:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
ok ga de SDX10 bestellen,
Ik ga toch de gepoorte kast maken,qua grote kan ik de speaker wel kwijt ruimte naast het dressoir is 40x50x50.
Als de versterker toch te licht is kan ik later altijd een zwaardere aanschaffen
zal proberen een bouwverslag te toen.
bedankt
Ik ga toch de gepoorte kast maken,qua grote kan ik de speaker wel kwijt ruimte naast het dressoir is 40x50x50.
Als de versterker toch te licht is kan ik later altijd een zwaardere aanschaffen
zal proberen een bouwverslag te toen.
bedankt
- vr 24 jun 2011, 16:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
100 W RMS aan 8 ohm
150 W RMS aan 4 ohm
Zal ik dan een gesloten of een gepoorte maken?
liefst een gepoorte kist gaat lager maar hoe los ik die lange poort dan op ?
of kan iemand een andere kast bereken?
als ik niet te lastig ben!
150 W RMS aan 4 ohm
Zal ik dan een gesloten of een gepoorte maken?
liefst een gepoorte kist gaat lager maar hoe los ik die lange poort dan op ?
of kan iemand een andere kast bereken?
als ik niet te lastig ben!
- vr 24 jun 2011, 15:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
De CSS SDX 10 lijkt me een geschikte kandidaat maar is de versterker wel zwaar genoeg? heb deze data gevonden. Vented: 43 liters net volume. Stuff with 16 ounces of polyfill. Then use a 3” flared port, 17” long for 24.5 Hz tuning. Will handle 300W continuous above 20 Hz, and in-room have extension t...
- do 23 jun 2011, 21:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
ok, ik ga daar is even naar kijken en hoe ik die evt moet bestellen
bedankt
En film kijken doe ik wel graag ja heb een sony DA3200ES mijn speeltje.
als iemand nog een ander idee heb hoor ik dat graag
bedankt
En film kijken doe ik wel graag ja heb een sony DA3200ES mijn speeltje.
als iemand nog een ander idee heb hoor ik dat graag
- do 23 jun 2011, 21:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Re: Subwoofer Unknown!
mij budget is rond de 100 a150 Euro voor de speaker alleen.
rest heb ik wel in huis mdf,vulling,fineer etc
heb vorig jaar deze center gemaakt frontje is wat te dik.komt nog een ander op.
is gemaakt met speakers van een mission 761 was leuk om te maken.
rest heb ik wel in huis mdf,vulling,fineer etc
heb vorig jaar deze center gemaakt frontje is wat te dik.komt nog een ander op.
is gemaakt met speakers van een mission 761 was leuk om te maken.
- do 23 jun 2011, 20:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofer Unknown!
- Reacties: 54
- Weergaves: 1627
Subwoofer Unknown!
hallo allemaal ik heb een vraag ik wil een subwoofer maken . versterker is een sub-100a volgens mij van conrad. 100 W RMS aan 8 ohm 150 W RMS aan 4 ohm ik heb nog geen woofer,ik wil het liefst een 10inch. dacht zelf aan een Peerless SLS-263 die is niet al te duur. wil ook niet een hele grote kast 30...
- wo 10 feb 2010, 20:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sony woofer
- Reacties: 2
- Weergaves: 221
Re: sony woofer
Dank je wel Wouter voor je reactie
ik ga er even lang over nadenken wat ik met de woofer ga doen.
hoop op nog wat meer tips

hoop op nog wat meer tips
- di 09 feb 2010, 21:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: sony woofer
- Reacties: 2
- Weergaves: 221
sony woofer
Hallo ik ben mark en heb een vraag,ik heb een sony subwoofer SA-WMS525 en daar wil een nieuwe kast voor gaan bouwen. De huidige kast is dun en veel plastic de ingebouwde versterker wil ik niet meer in de woofer maar apart Ik heb op het internet gezocht naar de gegevens van de woofer maar niet te vin...
