Hallo
ik ben mark en heb een vraag,ik heb een sony subwoofer SA-WMS525 en daar wil een nieuwe kast voor gaan bouwen.
De huidige kast is dun en veel plastic de ingebouwde versterker wil ik niet meer in de woofer maar apart
Ik heb op het internet gezocht naar de gegevens van de woofer maar niet te vinden.
Dus ik geen idee hoe groot de kast moet worden heeft iemand een idee?
SA-WMS525 (subwoofer)
Speaker system Active subwoofer,
magnetically shielded
Speaker unit Woofer: 20 cm (8 in.),
cone type
Enclosure type Advanced SAW type
Reproduction frequency range
26 Hz - 250 Hz
Amplifier section
Rated Power Output 120 W (8 ohms 20 Hz - 20
kHz, THD 0.8%)
Power requirements
USA and Canada: 120 V AC, 60 Hz
Europe and Australia:
E: 110-120V/220-240V AC, 50/60Hz
220 - 230 V AC, 50/60 Hz
Power consumptions 90 W
1 W (standby mode)
Dimensions (w/h/d) Approx. 230 x 392 x
464 mm (9 1/8 x 15 1/ 2 x
18 3/ 8 in.), including front
grille
Mass Approx. 13.2 kg
(29 lb 2 oz)
Of zonde van de tijd maak een compleet andere
ben eigenlijk net begonnen met speaker te bouwen
niet veel ervaring ben nu een centerspeaker aan het maken met mission 761 drivers
word leuk maar moet nog veel leren.
groet mark
sony woofer
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: sony woofer
Hoi Mark,
welkom!
Mooie witte kastjes worden dat! Bijna zonde om die mooie gelaagde kastopbouw weg te werken
Voor wat betreft je sub: ik zou het zo niet weten, maar het lijkt me slim om de nieuwe kast dezelfde netto inhoud te geven. Dan klopt je afstemming daarna nog. Het kan namelijk goed zijn dat de versterker een gecorrigeerd signaal uitstuurd, dus dat iets wat op basis van simulatie (indien je de gegevens wel zou hebben) in de praktijk juist zo samen gekozen is.
Het verbeteren van de constructie kan prima met dezelfde onderdelen (gehele sony subkast) indien je redelijk tevreden bent over het geluid. Vind je het gedreun of gewapper dan moet je wellicht gaan denken aan een andere afstemming van de basreflexpijp. Maar dan gaan er meer dingen spelen. Dus... ben je verder tevreden? Anders kun je namelijk beter je energie steken in iets heel moois - kast bouwen is veel werk, voor 130,- aan materiaal voor versterker en basunit kom je al een heel eind...
Succes!
welkom!
Mooie witte kastjes worden dat! Bijna zonde om die mooie gelaagde kastopbouw weg te werken
Voor wat betreft je sub: ik zou het zo niet weten, maar het lijkt me slim om de nieuwe kast dezelfde netto inhoud te geven. Dan klopt je afstemming daarna nog. Het kan namelijk goed zijn dat de versterker een gecorrigeerd signaal uitstuurd, dus dat iets wat op basis van simulatie (indien je de gegevens wel zou hebben) in de praktijk juist zo samen gekozen is.
Het verbeteren van de constructie kan prima met dezelfde onderdelen (gehele sony subkast) indien je redelijk tevreden bent over het geluid. Vind je het gedreun of gewapper dan moet je wellicht gaan denken aan een andere afstemming van de basreflexpijp. Maar dan gaan er meer dingen spelen. Dus... ben je verder tevreden? Anders kun je namelijk beter je energie steken in iets heel moois - kast bouwen is veel werk, voor 130,- aan materiaal voor versterker en basunit kom je al een heel eind...
Succes!
Re: sony woofer
Dank je wel Wouter voor je reactie
ik ga er even lang over nadenken wat ik met de woofer ga doen.
hoop op nog wat meer tips

hoop op nog wat meer tips
