Er zijn 23 resultaten gevonden

door snapon
do 05 nov 2009, 8:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Een DD8-MKII.
Reacties: 63
Weergaves: 8615

Re: Een DD8-MKII en wat vraagjes.

hallo forza,

wat een schitterende speakers heb je staan!!

zou ik mischien een bouwtekening van je over mogen nemen?

groetjes george
door snapon
wo 04 nov 2009, 9:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

dank JvS
door snapon
wo 04 nov 2009, 8:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

ja dat zou mooi zijn als ik ergens in de buurt kon gaan luisteren,dus als je iemand weet????? :wink:
door snapon
di 03 nov 2009, 19:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

dank u, ik heb er al zin in,ga alleen wat dikker mdf gebruiken (30mm) want dat heb ik ter beschikking.

enig idee wat ik met die bassreflexpoort ga doen of iemand anders toevallig?
door snapon
di 03 nov 2009, 19:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

@JvS ik denk dat ik die van tony gee maar ga bouwen.

heb alleen nog wel een vraag m.b.t. de bass reflex pijp,waar komt die dan als ik een schuin schot monteer in een zuil?
ik heb tony gee al gemaild voor een duidelijke tekening.
door snapon
di 03 nov 2009, 17:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

hallo wouter, ja waarschijnlijk ben ik een beetje vaag. heb je tekening bekeken maar zie daar geen baspoort in? dit is concreet wat ik wil MIJN TOTEMS TERUG VAN MIJN EX-VROUW!!!! maar dat gaat helaas niet. ik wil graag een vergelijkende speaker terug maar heb geen idee hoe dit aan te pakken. gewoon ...
door snapon
di 03 nov 2009, 16:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

@ JvS kijk,dat is nog een een duidelijke uitleg,dank daarvoor. ik zal me eens gaan verdiepen in je uitleg.helemaal super! weet je toevallig ook waar ik een goede bouwtekening kan bemachtigen? hier in tilburg zit een electro goeroe genaamd piet kennis.wat die mensen allemaal niet van waarde's en comp...
door snapon
di 03 nov 2009, 14:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

bedankt JvS voor je toelichting.
ik wil een 2 weg zuil gaan maken die zo goed mogelijk klinkt en toch nog betaalbare drivers en filters heeft.
ik ben ook zeer benieuwd of er mensen zijn die me mooie voorbeelden kunnen geven,daar ik alleen "verstand"heb van bouwen.
door snapon
di 03 nov 2009, 7:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

bedankt voor je reatie,kun je me wat toelichten/uitleggen over de 6db?
ik ben daar niet zo in thuis en wil het goed begrijpen.
door snapon
ma 02 nov 2009, 21:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

dat is mischien nog niet zo'n gek idee. wat ik mooi vind is een beetje de klankkleur van de totem forest,ik hou van mooie strakke bassen en een heel breed midden bereik.natuurlijk ook een mooi hoog. het idee van je spreekt me ook wel aan maar heb geen idee hoe ik e.e.a. uit moet rekenen dus ik hoop ...
door snapon
ma 02 nov 2009, 16:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

bedankt voor je reactie wouter,

mocht je iets moois van een 2 weg zuil tegenkomen laat het me dan weten aub?
door snapon
ma 02 nov 2009, 9:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

beste marc,

die vraag wou ik je ook stellen,

wat zou jij dan samenstellen?

kun je me een suggestie doen en weet je toevallig een bouwtekening?

alvast bedankt.
door snapon
zo 01 nov 2009, 15:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

dank u beleefd!
door snapon
zo 01 nov 2009, 15:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

kan iemand me de site van edo geven?

ik lees daar nog wel eens wat over.
door snapon
zo 01 nov 2009, 15:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

nee dat klopt,

die midwoofer is van dynaudio.

zijn er nog mensen die een bouwtekening voor me hebben/weten?

daar zou ik zeer mee geholpen zijn.
door snapon
zo 01 nov 2009, 9:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

beste jan, zo aan je verhaal te horen kan het dus allemaal nog veel beter klinken. ik ben eigenlijk maar een leek en ken niet hel veel speakers. mijn totems kwamen inderdaad van maarten(de Opera) af. ik sta open voor alles dus als je voor mij nog iets mooiers weet te bouwen dan heel graag. alvast be...
door snapon
zo 01 nov 2009, 8:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

nou ray,

dan denk ik dat je totem TOTAAL niet kent!

dit zijn speakers uit het hogere segment.

geeft niks hoor,je kunt immers niet alles weten.
door snapon
za 31 okt 2009, 17:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

nou bart,

je helpt me enorm.dank daarvoor.

ik zal vanavond een op mijn gemak gaan kijken.

wat een leuke site is dit en aardige mensen!
door snapon
za 31 okt 2009, 17:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Reacties: 55
Weergaves: 6917

Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander

beste vinculum,

hele mooie kasten en een mooi gebaar.

zou ik mischien mogen vragen wat het je gekost heeft om ze te maken?
ik zou ze zelf ook heel graag maken.

met vriendelijke groet,

george
door snapon
za 31 okt 2009, 17:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

nu ben ik niet zo'n held in het uitzoeken van de juiste speakers en ook niet de filters.

heb je mischien wat goede suggesties hiervan?

ik zoek ook nog een bouwtekening c.q. afmetingen van de kasten.

ik wil ze gaan maken van 22mm dik mdf.

ik sta open voor elk commentaar.
door snapon
za 31 okt 2009, 16:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

dat is het toch niet helemaal,zij schrijven ook over wat onduidelijkheden maar toch bedankt voor je mail bart.

het mag ook iets zijn met ongeveer dezelfde klankkleur en karakteristieken.

hopelijk denken en kijken jullie met me mee.

alvast bedankt
door snapon
za 31 okt 2009, 14:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

Re: totem forest namaken?

ja hoor,

het mooie heldere geluid met name een heel ruim middengebied en de niet overheersende maar strakke bassen.
eigenlijk alles wel.

zo mooi helder.
door snapon
za 31 okt 2009, 11:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem forest namaken?
Reacties: 46
Weergaves: 2113

totem forest namaken?

beste medemensen, ik ben nieuw hier en heb een vraag. ik ben in het gelukkige bezit geweest van de totem forest maar moest deze door echtscheiding verkopen. nu is mijn vraag:kan iemand mij helpen aan gegevens om deze na te maken of om iets zelf te bouwen wat qua geluid ongeveer in de buurt komt? mij...