Er zijn 205 resultaten gevonden

door Bergrans
wo 07 sep 2011, 10:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Re: Poor Man's Quasar (langdurig project)

P.s. heeft iemand Bergrans nog wel eens gesproken, ik vind het namelijk een zeer sympatieke vent met goede ideëen, maar na z'n CD-speler werd het een beetje stil? Z'n laatste bericht is exact van een jaar geleden. Met vriendelijke groet, Sander Sassen - Audio liefhebber puur sang Hallo jongens, Ik ...
door Bergrans
do 12 feb 2009, 23:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brom op trafo's ucd400
Reacties: 71
Weergaves: 8141

Wat uitleg over DC op het net en wat te doen:
http://sound.westhost.com/articles/xfmr-dc.htm
door Bergrans
di 10 feb 2009, 1:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Nog vorderingen gemaakt? Groeten Vanavond weer even tijd gehad om wat te meten. De whizzer cones hebben inmiddels plaats gemaakt voor phase plugs . Foto's volgen. Frequentie plot van de FR8 gemeten (zie afbeelding) op de as (groen), op 15 graden (blauw) en op 30 graden (rood). Geen middeling gebrui...
door Bergrans
wo 04 feb 2009, 21:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

OK, dat had ik niet goed gezien. Ik vroeg me al af wat het doel daarvan kan zijn. Doet verder niets af aan het verhaal.
door Bergrans
wo 04 feb 2009, 21:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Ik ben bang dat je met een 10k regelaar in een 10k ingangsweerstand een raar regel gedrag krijgt. Een factor 5 (10k regelaar en 50k ingangsweerstand) zou beter zijn. Je kan je ingangsweerstanden verhogen naar 50k (één weerstand van 10k en de potmeter van 10k in het schema) maar dan moet je ook de te...
door Bergrans
za 31 jan 2009, 12:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

10k lijkt mij ook de beste keus om je uitgangs weerstand nog een beetje laag te houden. Gebruik wel laag capacitieve (dus korte) kabels.
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 21:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Hierbij de aansluit schema's van de STA-522. Zoals je kan zien ook gebalanceerd te gebruiken.

Of 7Vrms nog een beetje goed gaat weet ik niet, ik zal het volgende week een testen.
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 17:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Ik zal eens een hengeltje uitgooien, maar 50% korting gaat wel heel ver.
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 17:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Ik heb een goed contact met Kittipol Saengoumnuayporn, de baas bij SACThailand. Ik heb de software geschreven voor hun "Invincible Preamplifier".
Als er interesse is kan ik wel proberen een aantal STA-522A's met korting deze kant op te laten komen.
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 16:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Although several manufacturers are now introducing transformer volume control but non match (or even come closer) the accuracy of winding, number of attenuations, highest inductance with lowest insertion loss of our new 2009 model SILK STA-522A. We build this transformer to under 0.5% precision wit...
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 9:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Volgens mij zijn het inderdaad dezelfde als in de Django voorversterkers.

Je kan ze ook gebalanceerd gebruiken, ik post vanavond wel een schema.
door Bergrans
vr 30 jan 2009, 0:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Haalbaarheid passieve voorversterker
Reacties: 34
Weergaves: 3158

Supermalloy Transformer Attenuator

Passieve pre kan ook met een "Transformer Attenuator". Ik heb een setje van deze liggen. http://www.sacthailand.com/Pic/Transformer_Attenuator1.jpg Deze winnen het qua klank en uitgangsweerstand van een weerstand netwerk regeling. Je mag ze wel eens uitproberen, stuur maar een PM als je in...
door Bergrans
zo 25 jan 2009, 22:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

audiomanics schreef:
En dan koop je de phaseplugs?

Kees
Ja, nou je het zegt. Het is niet eens in me opgekomen om ze zelf te maken. Tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering denk ik. Bij de meeste dingen vraag ik me wel af of en hoe ik het zelf kan maken, hierbij dus even niet.
door Bergrans
zo 25 jan 2009, 13:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

audiomanics schreef:
Heel mooi systeem... gelukkig dat je de zaak niet van MDF gemaakt hebt.. Dat zou 't waarschijnlijk niet kunnen hebben...
Kant en klaar gekocht zo? of zelf gedraaid?

Kees
Zelf (laten) draaien :wink:
door Bergrans
zo 25 jan 2009, 11:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Vandaag de bussen voor de bevestiging van de FR8 in de baffles gezet. Het zijn, matzwart gespoten, aluminium bussen die met epoxy lijn in de baffle zijn gelijmd. Verder heb ik nog een paar phase plugs besteld bij planet10-hifi . Deze komen als het goed is komende week binnen en dan gaan de whizzer c...
door Bergrans
zo 18 jan 2009, 21:16
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: MA20 - Compacte dipool met FR8C en PD PD101S - Zaag er in!
Reacties: 26
Weergaves: 4080

GeertM2 schreef:
Ben benieuwd!
Anders ik wel :wink:
Ik kan nog wel even wachten voor ik de whizzer cones van mijn FR8c trek.
door Bergrans
di 13 jan 2009, 10:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

GeertM2 schreef:
... Rest van de respons is vrij typisch voor een 8" breedbander met whizzer.
Ik zit er ook aan te denken de whizzer cone er af te halen en een phase plug te installeren omdat het hoog toch wordt ondersteund door de NEO.
door Bergrans
ma 12 jan 2009, 23:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Waarneer kan ik een bestelling plaatsen voor een paar van deze beauty's ? wat een topwerk zeg ongeloofelijk! Als ik maar één Euro per uur zou berekenen zouden ze al behoorlijk prijzig worden, en dan moet je er ook nog een paar jaar op wachten :lol: Een paar eerste metingen gedaan aan de FR8C op de ...
door Bergrans
wo 07 jan 2009, 18:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

... de afwerking is absoluut top en het is gedurfd! Wat mij betreft heb je al een nominatie binnen voor 2009. Wel "kicken" om dat mooie berken multiplex?? rood te beitsen. Weer eens wat anders... ... Blank hout had ik persoonlijk mooier gevonden; komt de constructie ook beter naar voren v...
door Bergrans
wo 07 jan 2009, 14:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Dank, dank! Heel erg mooi! Ook de details zijn top afgewerkt. (Ik kan het niet laten: Hoe ziet het afstraalgedrag eruit?) (Nog) geen idee. Ik heb nog geen tijd gehad metingen te doen aan deze baffle. Als het een beetje meezit kan ik deze week nog wel wat metingen doen. Ik kan ook niet wachten maar e...
door Bergrans
wo 07 jan 2009, 11:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Ik heb nog één laagje kleurloze beits aangebracht en ik ben er wel tevreden over zo. Speakers er in, aansluiten en spelen maar. Dat laatste laat nog even op zich wachten tot er fatsoenlijke filters zijn maar de eerste indruk (met een DCX2496 als filter) was wel goed. Ik laat ze nu eerst even lekker ...
door Bergrans
di 30 dec 2008, 14:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poor Man's Quasar (langdurig project)
Reacties: 143
Weergaves: 26494

Waar een paar vrije dagen al niet goed voor kunnen zijn! Het afgelopen half jaar nauwelijks tijd voor de audio hobby gehad maar de afgelopen anderhalve week toch maar weer eens aan de slag met dit project. Wat ik nog wel had gedaan was het frezen van de uitsparingen voor de connectoren onder in de p...
door Bergrans
wo 25 jun 2008, 0:23
Forum: Bronnen
Onderwerp: 1 of 2 klokken vervangen
Reacties: 6
Weergaves: 1256

Re: 1 of 2 klokken vervangen

... Dien ik in beide apparaten de nieuwe klok te zetten, zowel in de geluidskaart als de deq? Of wordt de deq met zijn digitale signaal ‘gevoed’ met de andere klok vanuit de computer? Arie Hi Arie, Ik zou met de klok in the DEQ2496 beginnen. De klokjes die ik in het verleden heb vervangen door jitt...
door Bergrans
vr 20 jun 2008, 14:10
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4545

Is een Fostex FT17H Horn Super Tweeter misschien iets?
Kosten rond de 85 EUR voor een paartje.