Er zijn 42 resultaten gevonden
- ma 15 feb 2010, 7:08
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
Re: Zelf filter maken...
Ik wil dus een 2e orde filter gaan maken, en ik mis de meet apparatuur dus ik moet het helemaal op gehoor gaan doen :) zo precies komt het toch niet. dit worden mij 3e tl's waarbij de vorige een ramp waren :) nu ben ik bezig met nieuwe en de theorie van de tl weet ik nu wel dus ik dacht laat ik mij ...
- vr 12 feb 2010, 10:31
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
Re: Zelf filter maken...
en hoe groot moet die overlapping zijn? of hoe groot kan die zijn?
is dan ook afhankelijk van de drivers?
of is dat gewoon persoonlijke voorkeur?
Mvg Roy
is dan ook afhankelijk van de drivers?
of is dat gewoon persoonlijke voorkeur?
Mvg Roy
- vr 12 feb 2010, 7:33
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
Re: Zelf filter maken...
daar ben ik weer... nu had ik nog een vraag waarop ik het antwoord niet krijg gegoogled : ik vroeg me eigelijk af als je een crossover filter maakt... moete de frequenties van de verschillende drivers elkaar dan overlappen? of volgen ze elkaar? dus als ik mijn woofer tot 3000hZ laat gaan is het dan ...
- ma 11 jan 2010, 7:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Demping
- Reacties: 1
- Weergaves: 182
Demping
Hallo Hallo
ik heb zoals gezegt bij de titel een vraag over demping , ofja eigelijk meer over het materiaal.
ik heb begrepen dat je bij schuimrubber of eierfolie ofzo een beter gecontroleerde demping krijgt dan bij schapen wol of isolatie materiaal,
is dit waar?
Met vriendelijke groet Roy
ik heb zoals gezegt bij de titel een vraag over demping , ofja eigelijk meer over het materiaal.
ik heb begrepen dat je bij schuimrubber of eierfolie ofzo een beter gecontroleerde demping krijgt dan bij schapen wol of isolatie materiaal,
is dit waar?
Met vriendelijke groet Roy
- za 21 nov 2009, 14:06
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
De printplaten zijn klaar
zelfs de volledige box zit al in elkaar
alleen vergeet steeds de fotos up te loaden...
ze doen het prima
:D:D fotos volgen zo snel mogelijk
er moete nog wat aanpassinge gedaan worden zoals vervanging van tweeter en het mooi maken van het geheel
alleen vergeet steeds de fotos up te loaden...
ze doen het prima
er moete nog wat aanpassinge gedaan worden zoals vervanging van tweeter en het mooi maken van het geheel
- do 12 nov 2009, 23:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verhoging fs door inbouw
- Reacties: 7
- Weergaves: 278
Re: Verhoging fs door inbouw
Bedankvoor de uitleg en met de stijfheid bij het inbouwen bedoelde ik dat, ondanks dat een luidsprekerchassis op zichzelf al stijf zal zijn deze door het monteren op of in een behuizing nog stijver zal worden.
Een soort bi-metaal maar dan anders (als bi-materiaal)
Een soort bi-metaal maar dan anders (als bi-materiaal)
- di 10 nov 2009, 22:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Verhoging fs door inbouw
- Reacties: 7
- Weergaves: 278
Verhoging fs door inbouw
Een vraag voor de kenners, ik heb gelezen dat door inbouw van een luidspreker de resonatiefrequentie omhoog gaat. Moet je bij het bouwen van een TL hier geen rekening mee houden, zo nee, waarom niet want door de stijfheid van het inbouwen zal deze toch ook in een TL veranderen, met andere woorden du...
- do 08 okt 2009, 16:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
mischien dat het wel een goed idee is:) ik zal de foto's zo snel mogelijk uploaden
dan ook gelijk een lijst van de drivers erbij zetten + bouwtekening met de maten
dan hoor ik mijn beoordeling wel;)
dan ook gelijk een lijst van de drivers erbij zetten + bouwtekening met de maten
dan hoor ik mijn beoordeling wel;)
- wo 07 okt 2009, 9:58
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Ik ben bezig met een mooie 3 weg TL
ik houd ook een foto dagboek bij dus ik zal die binnekort uploaden dan kunnen jullie een beoordeling maken
maar ik wil ze eerst afhebbe voordat ik dat doe om zeker te weten dat het gelukt is
Ik ben het met jan een Zeer goed begeleid
ik houd ook een foto dagboek bij dus ik zal die binnekort uploaden dan kunnen jullie een beoordeling maken
maar ik wil ze eerst afhebbe voordat ik dat doe om zeker te weten dat het gelukt is
Ik ben het met jan een Zeer goed begeleid
- di 06 okt 2009, 16:43
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Erg bedankt voor al jullie hulp en er staat inderdaad nuttige info in ik wist namelijk niet dat het een pcb hete :) nu ik dat wist ben ik al een heel eind opgeschoten nu heb ik het programmatje PCB artist gevonden en gedownload idiaal:) kun je mooi een schema maken en hun zorge ervoor dat het om wor...
- ma 05 okt 2009, 21:41
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
als ze het zo noemen wel jah:)
enig advies/linkjes?
of kan ik zelf wat tekenen?
enig advies/linkjes?
of kan ik zelf wat tekenen?
- ma 05 okt 2009, 19:42
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Wowly bedankt voor je advies :) en ik denk dat ik idd 1 van die jongere ben :) ik zal wat rustiger aan doen en ik zal t forum nog eens goed doorbladeren en Ray dat bedoel ik ook niet:) het is niet zozeer het plaatsen van de componenten, maar de "vorm"van de print een sjabloon zeg maar die ...
- ma 05 okt 2009, 16:41
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Heel lief dat je me laat zien hoe google werkt... maar dat was niet echt wat ik zocht... :) ik bedoel de print zelf... wat je weg moet etsen enzo snap je? http://www.proaquameppel.nl/downloads/roerstandmeter.gif <<< zoiets dus het is volgens mij een passieve filter , ik maak gebruik van condensatore...
- za 03 okt 2009, 13:58
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 862
Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Ik zou graag wat hulp willen bij het vinden van een X-over 3 weg print layout
kan iemand mij wat linkjes sturen?
of moet je er overal voor betalen en is het gewoon makkelijk om zelf te werken
Alvast bedankt
Roy
kan iemand mij wat linkjes sturen?
of moet je er overal voor betalen en is het gewoon makkelijk om zelf te werken
Alvast bedankt
Roy
- ma 27 jul 2009, 17:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: wegvallend geluid???
- Reacties: 28
- Weergaves: 1868
:-) ik ben ook zelf aan het zoeken geweest. of jah ik heb een boek gekocht waarin ze een hoofdstuk hadde over opamps. dus tis eigelijk meer voor zelf controlle of ik de stof heb begrepen heb namelijk niemand in de buurt die het wat kan intereseren of er verstand van heeft. dus het is makkelijk om ie...
- ma 27 jul 2009, 16:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: wegvallend geluid???
- Reacties: 28
- Weergaves: 1868
- ma 27 jul 2009, 16:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: wegvallend geluid???
- Reacties: 28
- Weergaves: 1868
het was denk ik voornamelijk het feit dat mijn ps3 er bij stond en die produceert ook een hoop hitte. nu heb ik een 12 volt ventje op 5 volt aangesloten dus hij draait nagenoeg geruis loos en koelt heerlijk me versterker en zelfs een beetje men ps3 het was inderdaad de eindtrap die zo warm werd. maa...
- vr 24 jul 2009, 20:07
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
- do 23 jul 2009, 19:26
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
de adviesen zijn met plezier opgenomen en opgeslagen :-) ben ondertusse begonnen aan mijn boek en heb der zeker veel leesplezier van! al is het inderdaad pittige info:) maar ik zal en moet het leren :D ik ben namelijk ook van plan om na mijn gloedje nieuwe TL's zelf een versterker in elkaar te gaan ...
- do 23 jul 2009, 18:43
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
- do 23 jul 2009, 13:01
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
bedankt voor de tip zal voortaan abn typen op een forum:-) en over dat boek mocht ik vragen hebben kan ik ze toch altijd stellen of google:-) als het goed is heb ik hem vanavond binnen en kan ik de aankommende vier weken me er uitgebreid in verdiepen want mijn vakantie staat voor de deur:-D het mag ...
- do 23 jul 2009, 7:47
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
- wo 22 jul 2009, 20:53
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
workin on it;-) formules krijg ik op sgool maar dat duurt nog een zomervakantie en ik heb hoge verw8ingen van het boek wat ik heb besteld maar zoals ik al zeg tips zijn makkelijker om mee te werken en vaak in het in volksmond beter te begrijoen als een hoog geleerde tekst:-) mogt ik de formules hebb...
- wo 22 jul 2009, 19:01
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
- wo 22 jul 2009, 17:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Zelf filter maken...
- Reacties: 37
- Weergaves: 2441
