Er zijn 98 resultaten gevonden

door Agent327
za 01 mar 2025, 10:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Reacties: 25
Weergaves: 1510

Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.

Ik heb niet alles gelezen maar afezien van alles wat er over brom gezegd is.. Volgens mij deugt de el84 trap niet, een pentodeschakelingzonder terugkoppeling. Ik zou er een triodeschakeling van maken. Dat gaat niet zo hard maar klinkt heel aanvaardbaar. En als de gevoeligheid te hoog blijft schrap j...
door Agent327
za 15 jul 2023, 16:28
Forum: Archief
Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Reacties: 10
Weergaves: 392

Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi

Ik zie jouw berichten niet. Heb je die van mij wel gezien?
door Agent327
za 15 jul 2023, 16:27
Forum: Archief
Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Reacties: 10
Weergaves: 392

Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi

Ja ik wil!
door Agent327
do 13 jul 2023, 18:41
Forum: Archief
Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Reacties: 10
Weergaves: 392

Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi

Die wil ik wel!
pb gestuurd.
door Agent327
do 19 jul 2018, 16:06
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: KEF B200 repair
Reacties: 22
Weergaves: 762

Re: KEF B200 repair

Doen!
Hij plopte zo terug.
door Agent327
do 19 jul 2018, 12:20
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: KEF B200 repair
Reacties: 22
Weergaves: 762

Re: KEF B200 repair

Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
door Agent327
di 19 mei 2015, 10:34
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 12 inch driver Wharfedale
Reacties: 14
Weergaves: 529

Re: 12 inch driver Wharfedale

Sommige ervaren restaurateurs hier op het forum gaan dan met siliconenspray aan de gang, maar dat heb je vast ook wel gelezen.
door Agent327
di 19 mei 2015, 10:21
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 12 inch driver Wharfedale
Reacties: 14
Weergaves: 529

Re: 12 inch driver Wharfedale

Is dat 63Hz in de box of de losse luidspreker ?

Hier staat dat die luidspreker los een resonantie van 20Hz zou hebben.
http://www.thevintageknob.org/wharfedale-Dovedale.html
door Agent327
di 02 dec 2014, 17:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

Als je de spanningspiek wilt beperken tot bv ik noem maar wat 200V moet die weerstand niet groter dan 1k5 zijn, ervan uitgaande dat je 150mA afschakelt. Dat wordt een dikke vetzak. Met een fijn berekend RC netwerk moet het wel lukken. Misschien kan je weer een schemaatje plaatsen, wellicht begrijp i...
door Agent327
di 02 dec 2014, 16:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

Misschien is het wel fijner om met een triac of thyristor te schakelen, die gaan pas uit als de stroom ongeveer nul is.
door Agent327
di 02 dec 2014, 16:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

Dat los je dan toch niet op, je onderbreekt nog steeds de stroom door de 4H dus de spannig stijgt totdat er iemand doorslaat.
door Agent327
di 02 dec 2014, 16:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

SSassen schreef:
Check, dat snijdt hout, dan gaan we voor de brug schakelen.
Right.
Vervolgens gaan we nadenken hoeveel kilovolt er over de relaiscontacten komt te staan als je 100mA afschakelt in serie met een 4H spoel.
En wat je er aan gaat doen, want het relais en de spoel zijn isolatie gaan kapot.
door Agent327
di 02 dec 2014, 16:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

Voor de gelijkrichter schakelt hij AC, na de brug is het pulserend DC.

Als een relais altijd dezelfde polariteit stroom schakelt degradeert het contact veeeel sneller dan wanneer dat random is.
DC relais die een paar honderd volt kunnen schakelen zijn zeldzamer en duurder dan AC exemplaren.
door Agent327
di 02 dec 2014, 16:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

Nee, het relais moet liefst voor de brug!
door Agent327
di 02 dec 2014, 15:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

@ nl3prc: verbeterd!
door Agent327
di 02 dec 2014, 13:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Reacties: 1398
Weergaves: 35218

Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project

SSassen schreef:
praktisch gezien schakel je met een relais liever DC dan AC, de AC rating is namelijk altijd lager.
.
Pas op, volgens mij vergis je je hier.
Oeps, is al gemeld, excuus
door Agent327
di 25 nov 2014, 13:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welke boeken lezen tijdens mijn internet vrij verlof?
Reacties: 16
Weergaves: 2126

Re: Welke boeken lezen tijdens mijn internet vrij verlof?

The Design of Active Crossovers [Douglas Self]
Heel interressant.
door Agent327
vr 13 jun 2014, 10:13
Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
Onderwerp: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
Reacties: 53
Weergaves: 4984

Re: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "

Ik denk dat de NS2 niet gevoelig genoeg is om in deze combinatie passief te filteren.
door Agent327
do 12 jun 2014, 23:53
Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
Onderwerp: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
Reacties: 53
Weergaves: 4984

Re: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "

Met een 5 cm breedbander kun je de tweeter net zo hoog inzetten als met een 5 cm dome en die kunnen wel wat lager dan die Nova...
door Agent327
vr 06 jun 2014, 12:01
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Microfoon meetset ?
Reacties: 13
Weergaves: 403

Re: Microfoon meetset ?

Als je er een calibratiefile bij hebt zou ik niet weten waarom niet.
Nou ja, ze zijn richtinggevoelig staat er en dan zijn ze waarschijnlijk niet erg recht.
door Agent327
vr 23 mei 2014, 18:46
Forum: Meten....
Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
Reacties: 56
Weergaves: 7583

Re: hoe oscilloscoop gebruiken?

Heb je voor een audi een scope nodig, mankeert er wel eens wat aan dan?

:idea: Het zit misschien wel ergens in het "entertainment system".
door Agent327
vr 23 mei 2014, 16:51
Forum: Meten....
Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
Reacties: 56
Weergaves: 7583

Re: hoe oscilloscoop gebruiken?

Nou nou, een beetje meer respect voor uw site admin... :)
door Agent327
vr 23 mei 2014, 16:25
Forum: Meten....
Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
Reacties: 56
Weergaves: 7583

Re: hoe oscilloscoop gebruiken?

http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/philips-pm3207-oscilloscope.html die is aan te raden als "all purpose" scope? voor audio en auto toepassingen? en wat zijn evt de beperkingen? Als het geen digitale geheugenscope is is dat de beperking, en 15 Mhz is weinig. Je wilt een signaal o...
door Agent327
do 22 mei 2014, 14:55
Forum: Meten....
Onderwerp: Accu capaciteit meten
Reacties: 29
Weergaves: 1216

Re: Accu capaciteit meten

asterduc schreef:

Klopt mijn redenering of vergeet ik iets?
Volgens mij wordt i.i.ig. bij loodaccu's de capaciteit gespecificeerd bij een ontlaad tijd van 20 uur.
door Agent327
do 22 mei 2014, 12:31
Forum: Meten....
Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
Reacties: 56
Weergaves: 7583

Re: hoe oscilloscoop gebruiken?

delesh schreef:
meschien domme vraag. Maar kan je maar tot 30v meten met dit toestel?
Helemaal niet dom.

Als je hoge spanningen wilt zien moet je 10x, 100x of 1000x verzwakkende probes gebruiken.

Vaak worden omschakelbare 1X-10X probes meegeleverd.