Er zijn 98 resultaten gevonden
- za 01 mar 2025, 10:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
- Reacties: 25
- Weergaves: 1510
Re: Probleem met zelfbouw buizenversterker.
Ik heb niet alles gelezen maar afezien van alles wat er over brom gezegd is.. Volgens mij deugt de el84 trap niet, een pentodeschakelingzonder terugkoppeling. Ik zou er een triodeschakeling van maken. Dat gaat niet zo hard maar klinkt heel aanvaardbaar. En als de gevoeligheid te hoog blijft schrap j...
- za 15 jul 2023, 16:28
- Forum: Archief
- Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
- Reacties: 10
- Weergaves: 392
Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Ik zie jouw berichten niet. Heb je die van mij wel gezien?
- za 15 jul 2023, 16:27
- Forum: Archief
- Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
- Reacties: 10
- Weergaves: 392
Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Ja ik wil!
- do 13 jul 2023, 18:41
- Forum: Archief
- Onderwerp: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
- Reacties: 10
- Weergaves: 392
Re: originele EVAL-ADAU1452MINIZ met USBi
Die wil ik wel!
pb gestuurd.
pb gestuurd.
- do 19 jul 2018, 16:06
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: KEF B200 repair
- Reacties: 22
- Weergaves: 762
Re: KEF B200 repair
Doen!
Hij plopte zo terug.
Hij plopte zo terug.
- do 19 jul 2018, 12:20
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: KEF B200 repair
- Reacties: 22
- Weergaves: 762
Re: KEF B200 repair
Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
- di 19 mei 2015, 10:34
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 12 inch driver Wharfedale
- Reacties: 14
- Weergaves: 529
Re: 12 inch driver Wharfedale
Sommige ervaren restaurateurs hier op het forum gaan dan met siliconenspray aan de gang, maar dat heb je vast ook wel gelezen.
- di 19 mei 2015, 10:21
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 12 inch driver Wharfedale
- Reacties: 14
- Weergaves: 529
Re: 12 inch driver Wharfedale
Is dat 63Hz in de box of de losse luidspreker ?
Hier staat dat die luidspreker los een resonantie van 20Hz zou hebben.
http://www.thevintageknob.org/wharfedale-Dovedale.html
Hier staat dat die luidspreker los een resonantie van 20Hz zou hebben.
http://www.thevintageknob.org/wharfedale-Dovedale.html
- di 02 dec 2014, 17:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Als je de spanningspiek wilt beperken tot bv ik noem maar wat 200V moet die weerstand niet groter dan 1k5 zijn, ervan uitgaande dat je 150mA afschakelt. Dat wordt een dikke vetzak. Met een fijn berekend RC netwerk moet het wel lukken. Misschien kan je weer een schemaatje plaatsen, wellicht begrijp i...
- di 02 dec 2014, 16:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Misschien is het wel fijner om met een triac of thyristor te schakelen, die gaan pas uit als de stroom ongeveer nul is.
- di 02 dec 2014, 16:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Dat los je dan toch niet op, je onderbreekt nog steeds de stroom door de 4H dus de spannig stijgt totdat er iemand doorslaat.
- di 02 dec 2014, 16:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Right.SSassen schreef:Check, dat snijdt hout, dan gaan we voor de brug schakelen.
Vervolgens gaan we nadenken hoeveel kilovolt er over de relaiscontacten komt te staan als je 100mA afschakelt in serie met een 4H spoel.
En wat je er aan gaat doen, want het relais en de spoel zijn isolatie gaan kapot.
- di 02 dec 2014, 16:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Voor de gelijkrichter schakelt hij AC, na de brug is het pulserend DC.
Als een relais altijd dezelfde polariteit stroom schakelt degradeert het contact veeeel sneller dan wanneer dat random is.
DC relais die een paar honderd volt kunnen schakelen zijn zeldzamer en duurder dan AC exemplaren.
Als een relais altijd dezelfde polariteit stroom schakelt degradeert het contact veeeel sneller dan wanneer dat random is.
DC relais die een paar honderd volt kunnen schakelen zijn zeldzamer en duurder dan AC exemplaren.
- di 02 dec 2014, 16:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Nee, het relais moet liefst voor de brug!
- di 02 dec 2014, 15:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
@ nl3prc: verbeterd!
- di 02 dec 2014, 13:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
- Reacties: 1398
- Weergaves: 35218
Re: Sander's KT88 push-pull eindversterker project
Pas op, volgens mij vergis je je hier.SSassen schreef:praktisch gezien schakel je met een relais liever DC dan AC, de AC rating is namelijk altijd lager.
.
Oeps, is al gemeld, excuus
- di 25 nov 2014, 13:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Welke boeken lezen tijdens mijn internet vrij verlof?
- Reacties: 16
- Weergaves: 2126
Re: Welke boeken lezen tijdens mijn internet vrij verlof?
The Design of Active Crossovers [Douglas Self]
Heel interressant.
Heel interressant.
- vr 13 jun 2014, 10:13
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
- Reacties: 53
- Weergaves: 4984
Re: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
Ik denk dat de NS2 niet gevoelig genoeg is om in deze combinatie passief te filteren.
- do 12 jun 2014, 23:53
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
- Reacties: 53
- Weergaves: 4984
Re: Project 07: 3 weg TL de " Dockumer pyp "
Met een 5 cm breedbander kun je de tweeter net zo hoog inzetten als met een 5 cm dome en die kunnen wel wat lager dan die Nova...
- vr 06 jun 2014, 12:01
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Microfoon meetset ?
- Reacties: 13
- Weergaves: 403
Re: Microfoon meetset ?
Als je er een calibratiefile bij hebt zou ik niet weten waarom niet.
Nou ja, ze zijn richtinggevoelig staat er en dan zijn ze waarschijnlijk niet erg recht.
Nou ja, ze zijn richtinggevoelig staat er en dan zijn ze waarschijnlijk niet erg recht.
- vr 23 mei 2014, 18:46
- Forum: Meten....
- Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
- Reacties: 56
- Weergaves: 7583
Re: hoe oscilloscoop gebruiken?
Heb je voor een audi een scope nodig, mankeert er wel eens wat aan dan?
Het zit misschien wel ergens in het "entertainment system".
- vr 23 mei 2014, 16:51
- Forum: Meten....
- Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
- Reacties: 56
- Weergaves: 7583
Re: hoe oscilloscoop gebruiken?
Nou nou, een beetje meer respect voor uw site admin... 
- vr 23 mei 2014, 16:25
- Forum: Meten....
- Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
- Reacties: 56
- Weergaves: 7583
Re: hoe oscilloscoop gebruiken?
http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/philips-pm3207-oscilloscope.html die is aan te raden als "all purpose" scope? voor audio en auto toepassingen? en wat zijn evt de beperkingen? Als het geen digitale geheugenscope is is dat de beperking, en 15 Mhz is weinig. Je wilt een signaal o...
- do 22 mei 2014, 14:55
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Accu capaciteit meten
- Reacties: 29
- Weergaves: 1216
Re: Accu capaciteit meten
Volgens mij wordt i.i.ig. bij loodaccu's de capaciteit gespecificeerd bij een ontlaad tijd van 20 uur.asterduc schreef:
Klopt mijn redenering of vergeet ik iets?
- do 22 mei 2014, 12:31
- Forum: Meten....
- Onderwerp: hoe oscilloscoop gebruiken?
- Reacties: 56
- Weergaves: 7583
Re: hoe oscilloscoop gebruiken?
Helemaal niet dom.delesh schreef:meschien domme vraag. Maar kan je maar tot 30v meten met dit toestel?
Als je hoge spanningen wilt zien moet je 10x, 100x of 1000x verzwakkende probes gebruiken.
Vaak worden omschakelbare 1X-10X probes meegeleverd.
