Er zijn 2221 resultaten gevonden

door JuuL
za 04 mar 2023, 12:52
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Subwoofer Peerless XXLS 12" incl. 300W Amp en Behuizing
Reacties: 2
Weergaves: 852

Re: Subwoofer Peerless XXLS 12" incl. 300W Amp en Behuizing

Het is nog te koop voor de liefhebber :D
door JuuL
di 11 okt 2022, 20:23
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Subwoofer Peerless XXLS 12" incl. 300W Amp en Behuizing
Reacties: 2
Weergaves: 852

Subwoofer Peerless XXLS 12" incl. 300W Amp en Behuizing

Te koop aangeboden: Subwoofer Peerless XXLS 12" incl. 300W Amp ================================================================================= - Mooie complete zelfbouw subwoofer: speaker, behuizing en ingebouwde versterker. - Door gesloten kast, goede speaker, bracing en flinke gewicht, klin...
door JuuL
zo 19 jul 2009, 18:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: wegvallend geluid???
Reacties: 28
Weergaves: 1835

Contactspray moet je geen potmeters mee inspuiten, het trekt vuil aan.
Ik zou ook de potmeters vervangen.
door JuuL
zo 05 jul 2009, 15:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Versterker bouwen met 4% kennis
Reacties: 488
Weergaves: 19928

Ja dat is wel beschikbaar, bij de halfords bijvoorbeeld. Dacht ik ook al aan, maar het blijft een sticker he.
door JuuL
di 23 jun 2009, 10:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: 41Hz AMP10 in aanbouw, status: Klaar, met enkele vragen
Reacties: 50
Weergaves: 3274

Als je mazzel hebt kan je de mute aansturen en als hij dan niet plopt kan je hier gebruik van maken. Anders toch echt een relais denk ik.
En als je een goed relais hebt dan hoor je geen verschil hoor :wink:
door JuuL
wo 17 jun 2009, 12:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Dubbelzijdige printplaat voor versterker?
Reacties: 4
Weergaves: 614

Mwa, je kunt kant en klare ontwerpen voor LM3886 downloaden (oa elektuur). De onderkant zou ik dan gewoon weg etsen, enkelzijdig is voldoende.
door JuuL
vr 12 jun 2009, 19:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: 41Hz AMP10 in aanbouw, status: Klaar, met enkele vragen
Reacties: 50
Weergaves: 3274

Mooi project hoor! :D
door JuuL
vr 12 jun 2009, 19:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Versterker bouwen met 4% kennis
Reacties: 488
Weergaves: 19928

Mwa ik weet het niet. Normaal gesproken moet je altijd met dezelfde impedantie afsluiten om reflecties tegen te gaan. Ik weet niet of je om bovenstaande reden beter 10k kan gebruiken. Mijn gevoel zegt die 50k.

Neem wel iig logaritmische potmeter (en stereo als je twee kanalen hebt).
door JuuL
di 09 jun 2009, 21:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Philips FA650/00R met kuren
Reacties: 8
Weergaves: 2700

Contactspray wordt afgeraden. Beter tunerspray nemen.
door JuuL
di 09 jun 2009, 10:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizen omwisselen
Reacties: 22
Weergaves: 1591

b_force schreef:
Lijkt me ook niet handig met buizen ivm duurzaamheid enzo.
Kan je een paar buizen extra bij je reservelampen bewaren :lol:
door JuuL
ma 08 jun 2009, 8:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 9995

de datalijnen op een scoop bekijken is vrij nutteloos :lol: Je hebt een logic analyser nodig om logische signalen op een deftige manier te bekijken ;). Mee eens! Voor digitaal werk is dat wel het allermooist idd en met een scope is knoeiwerk, maar wil soms wel om de golfvorm te bekijken op storingen.
door JuuL
zo 07 jun 2009, 11:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brommetje in versterker
Reacties: 17
Weergaves: 1406

Probeer alles zo te routen dat alle verbindingen zo kort mogelijk blijven. dan heb je al heel veel winst. Denk en werk logisch, dan kom je al een heel eind. :D Kanttekening hierbij is dat dit soms totaal tegen je intuïtie in gaat bij de massa's en dat de kortste zeker niet altijd de beste is en je ...
door JuuL
zo 07 jun 2009, 9:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: Bouw van complete installatie ~ Part 1:De voorversterker
Reacties: 92
Weergaves: 9995

Erg netjes allebei! :D Het display: kan een software fout zijn. Kan ook een hardware fout zijn, dat de signalen niet goed overkomen (storing of te lange kabels bijvoorbeeld). Het mooiste is als je even de datalijnen met een scope bekijkt, maar die zal je niet hebben waarschijnlijk (misschien de moei...
door JuuL
za 06 jun 2009, 22:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brommetje in versterker
Reacties: 17
Weergaves: 1406

Ook kabels van trafo's twisten.
door JuuL
vr 05 jun 2009, 10:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: LM3886 simpele mono.
Reacties: 50
Weergaves: 5704

Of je zet hem erbovenop en je kantelt het 90 graden (dus aan de achterkant dan) :D
door JuuL
vr 05 jun 2009, 10:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Je moet niet rekenen dat die trafo stuk is, want dan gaf hij geen geluid.
Ik vermoed iets kleins, elco's, soldeerverbindingen, misschien de IC's aan de input oid. Dat laatste hoop ik dan niet, want zorg maar eens dat je dan een nieuwe krijgt.
door JuuL
vr 05 jun 2009, 8:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Bart ik zou hem naar een forumgenoot brengen of anders iemand vragen op www.circuitsonline.net/forum Ik wil op zich ook wel kijken, maar niet practisch qua afstand. Kan geen garantie geven dat ik wat vind maar ik kan er wel met een scope doorfietsen en heb er een schema bij dus moet wel een heel ein...
door JuuL
do 04 jun 2009, 22:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: LM3886 simpele mono.
Reacties: 50
Weergaves: 5704

Haha ben ik mooi te laat met wat tips. Idd een gainclone is goed om mee te beginnen, daar kan je genoeg mee tegen komen en zal je o.a. leren hoe je de de massa's goed moet aansluiten. Anders krijg je nl brom. Elektuur heeft een ontwerp gemaakt met zo'n gainclone. Je kunt er vast printjes bestellen. ...
door JuuL
do 04 jun 2009, 12:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Wat je nog wel kan doen is even kijken of alle massakabels (doorgaans zwart) goed vastzitten en alle stekkertjes aandrukken. Ook de masasverbinding van je kast even checken die naar je printplaat gaat. Ik woon twee uur rijden van je af, dus dat is niet echt een optie. Ik zie trouwens dat de schroeve...
door JuuL
do 04 jun 2009, 10:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Mja zonder te meten is lastig. Als het rechter input bordje zonder nare gevolgen afkoppelbaar is kan je dat doen om te kijken of daar de ruis vandaan komt. Dan ben je al een grote stap verder (haal hem dan los aan de kant van de versterker, anders heb je antennes aan de inputs hangen). Je kunt alle ...
door JuuL
di 02 jun 2009, 14:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Mja, eigenlijk moet er dan aan de versterker gemeten worden. Aan de torren zal er niet wat te zien zijn. Het enige wat eventueel te zien zal zijn (behalve uitgebrande componenten) is rotte soldeerverbindingen of elco's, maar ook dat kan je niet altijd zien. Het makkelijkst is denk ik als je langs ee...
door JuuL
di 02 jun 2009, 13:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Dus de brom is weg als je niets aansluit? Dan wordt dit waarschijnlijk door een aardlus veroorzaakt.
De ruis komt dan denk ik uit de amp zelf. Heb je wel muziek? Of enkel ruis? Beide kanalen?
Misschien dat er wat torren gaar zijn, elco's of solderingen oid.
door JuuL
di 02 jun 2009, 12:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tangent Amp-50 met ruis en brom
Reacties: 25
Weergaves: 2422

Zou goed een aardlus kunnen zijn.

Wat heb je er allemaal op aangesloten?
Als je enkel de versterker en speakers aansluit, heb je het dan nog? En als je dan het volume op 0 zet? Of anders de INput van de versterker kortsluiten en dan luisteren.
door JuuL
ma 01 jun 2009, 22:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Marantz SR-8200 repareren
Reacties: 22
Weergaves: 2103

Jep faketorren zijn in omloop. Ik heb ze een keer gehad van www.futurlec.com , bij het afregelen van de ruststroom gingen ze er al door (en namen de drivers mee). Het ging toen om MJ15003 en MJ15004 torren ( fototje ). Ik had toendertijd wel mijn geld teruggekregen overigens. Hier is een lijst van b...