Bedankt voor je antwoord.
Betekend dus dat door de vooruitgang van de techniek en gecompliceerdheid, “het zelf maken” niet meer loont.
Jammer he.
Aan de andere kant kan dit betekenen dat de kwaliteit t.o.v. geleverde eenheden (versterkers en dergelijke) al van een top niveau zijn.
gr
Paul
Er zijn 293 resultaten gevonden
- za 27 apr 2013, 12:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw pre-amp met HDMI in, mogelijk?, zijn er componenten?
- Reacties: 4
- Weergaves: 217
- za 27 apr 2013, 0:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw pre-amp met HDMI in, mogelijk?, zijn er componenten?
- Reacties: 4
- Weergaves: 217
Bouw pre-amp met HDMI in, mogelijk?, zijn er componenten?
Hallo Het lijkt of de audio zelfbouw wordt geblokkeerd door de industrie met haar patenten waardoor het maken, zelf bouwen, van een pre-amp met HDMI in en verdere "interne" process als gewenst niet mogelijk is. Het ontbreekt aan de juiste componenten lijkt het. Is dat zo? Anders wil ik wel...
- di 23 apr 2013, 22:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Hai Robert Het gekke is dat je voor film die sub nodig hebt. Simpel maar waar voor mijn situatie. Voor een muziek CD-tje klinkt het zonder sub gewoon beter.! Dan doen de Etons 12 het perfect. Ik ben nog een beetje aan het spelen met balansen (+ - db) op gehoor. Theoretisch fout natuurlijk maar voor ...
- zo 21 apr 2013, 22:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
.......tijdje gedraaid.
Met gesloten baspoort klinkt muziek gewoon lekkerder......
Met gesloten baspoort klinkt muziek gewoon lekkerder......
- zo 14 apr 2013, 23:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton Stella Light - Gereed?
- Reacties: 45
- Weergaves: 3089
Re: Visaton Stella Light - Gereed?
Klinken verrassend goed............Gister even geluisterd.avdboom schreef:Ziet er Rete goed uit man! Erg benieuwd hoe ze klinken!
Wat me opviel was dat het formaat tov de plaatsing waanzinnig goed is.
Men complimenten Robert.
- zo 14 apr 2013, 12:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Hee Dre............
Ruimte zat als je dat bedoeld....
Hij komt achter de bank vanwege WAF factor, maar voor de foto effe heir opgesteld.
Ruimte zat als je dat bedoeld....
Hij komt achter de bank vanwege WAF factor, maar voor de foto effe heir opgesteld.
- za 13 apr 2013, 23:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Het werkje vordert.
Morgen versterkertje inbouwen, baspoort op 33 cm afzagen, lijmen en vastzetten, en dan is het wachten op men speaker.......
Morgen versterkertje inbouwen, baspoort op 33 cm afzagen, lijmen en vastzetten, en dan is het wachten op men speaker.......
- za 13 apr 2013, 23:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Ziet er ook gewichtig uit........Ralf67 schreef:ook leuk et de Eminence lab12 woofer zijn de volgende subwoofers :
Zu Audio Submission en Undertone.
Gesloten subwoofers puur voor stereo met de Lab12 woofer en een Hypex DS4.0 class D plate amp.
Afmetingen zijn 63 x 38 x 38 en 120 x 32 x 32 cm.
- di 09 apr 2013, 23:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton Stella Light - Gereed?
- Reacties: 45
- Weergaves: 3089
Re: Visaton Stella Light - de bouw vordert langzaam...
Gaat mooi worden Robert..........
- di 09 apr 2013, 22:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Om e.e.a toch enigzins glad af te werken moet ik lakken, plamuren, schuren ..........en dat een keer of tig.....
Het lakken verraad naden en ongelijkheden..........goed te zien op de foto's....
En dat allemaal voor een "ding" dat achter de bank wordt gezet.........pffffff
Het lakken verraad naden en ongelijkheden..........goed te zien op de foto's....
En dat allemaal voor een "ding" dat achter de bank wordt gezet.........pffffff
- zo 07 apr 2013, 21:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aan de slag met Bill
- Reacties: 151
- Weergaves: 3511
Re: Aan de slag met Bill
Netjes, men complimenten............
- zo 07 apr 2013, 21:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Dank je
morgen even mee spelen..........
morgen even mee spelen..........
- zo 07 apr 2013, 19:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
...........ik had het geheel nog voor de witte grondlaag met MDF plamuur van Alabastine afgewerkt maar dat spul wordt ontiegeljk hard, het lijkt wel van die autoplamuur...............
Je schuurt je helemaal lam...........
Nu de laatste stukjes maar wat zuiniger ingesmeerd.........
Je schuurt je helemaal lam...........
Nu de laatste stukjes maar wat zuiniger ingesmeerd.........
- zo 07 apr 2013, 18:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Inderdaad....de 10cm.
tja............poortlengte.............geen notie.
Ken jij dat op basis van de gegevens uitrekenen?
tja............poortlengte.............geen notie.
Ken jij dat op basis van de gegevens uitrekenen?
- zo 07 apr 2013, 16:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Als het meezit komt ie deze week eraan.............ongeveer samen met speakertje. Ik ben aant schuren en plamuren. Hij wordt zwart omdat ie niet in het "zicht" komt als ik eerst wilde. Mijn vrouw zei; Hij komt achter de bank Paul................. En omdat ik de baas ben.........maar mijn v...
- zo 07 apr 2013, 13:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
ok
deze dus........
dan gaan we die halen........
thanks
paul
deze dus........
dan gaan we die halen........
thanks
paul
- za 06 apr 2013, 23:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
- za 06 apr 2013, 22:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
De eerste stappen gaan meestal snel.
Daarna is het detailwerk tijdrovender…………………………… maar we komen er wel.
Baspoortje komt aan de korte-zijkant.
Risicoloos denk ik.
Ik moet voor dat € 3,- pijpje wel ca. 50km rijden………..maar je moet er wat voor overhebben…….
Gr
Paul
Daarna is het detailwerk tijdrovender…………………………… maar we komen er wel.
Baspoortje komt aan de korte-zijkant.
Risicoloos denk ik.
Ik moet voor dat € 3,- pijpje wel ca. 50km rijden………..maar je moet er wat voor overhebben…….
Gr
Paul
- do 04 apr 2013, 22:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aan de slag met Bill
- Reacties: 151
- Weergaves: 3511
Re: Aan de slag met Bill
Het ziet er tot nu toe allemaal heel netjes uit Dirk, je bouwt erg mooi.
- do 04 apr 2013, 22:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Ok jongens ik doe even een schets van de kast erbij, dan ben ik benieuwd naar jullie mening. De NETTO kastinhoud is fors; 95 liter. Opm; 1 kant van de onderzijde is niet "open". Hij kan van onderaf dus alleen maar 3 kanten op stralen.........(als dat juist verwoord is). gr en alvast bedank...
- di 02 apr 2013, 23:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Wie weet of ik de baspoort ook naar onder moet plaatsen of aan de zijkant?
Er komt een poort van speaker & co in van 10cm.
............
Er komt een poort van speaker & co in van 10cm.
............
- di 02 apr 2013, 22:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Het was buiten koud..............dus afgelopen weekend lekker door-geklust.....
Nu wachten op de versterker, speaker en een baspoortje halen en dan schuren, gronden en bijtsen.
Nu wachten op de versterker, speaker en een baspoortje halen en dan schuren, gronden en bijtsen.
- za 30 mar 2013, 11:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
ha.....dank je.....hij gaat dus downfiren.......
- za 30 mar 2013, 11:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Het mooiste vind ik als hij “downfired”, dan is er ook weinig kans op beschadigingen.
Heeft dat nog nadelen? Adviseren jullie wellicht dat de driver “zichtbaar” moet worden?
.......................
Niemand?
Heeft dat nog nadelen? Adviseren jullie wellicht dat de driver “zichtbaar” moet worden?
.......................
Niemand?
- za 30 mar 2013, 8:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1937
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Hoi Gerwin
de bouw staat hier http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=8300
als hij er nog staat.?
Ik heb de materialen al gekocht, wacht tot ze binnen komen dus ik switch niet over naar ander versterkertje (voorlopig).
de bouw staat hier http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=8300
als hij er nog staat.?
Ik heb de materialen al gekocht, wacht tot ze binnen komen dus ik switch niet over naar ander versterkertje (voorlopig).
