Er zijn 60 resultaten gevonden

door dubber
zo 06 okt 2024, 21:04
Forum: Meten....
Onderwerp: Simpele maar nauwkeurige rta meter?
Reacties: 24
Weergaves: 635

Re: Simpele maar nauwkeurige rta meter?

Welke interface en mic zijn aan te raden?
Het calibreren zou een bedrijf in de regio misschien wel kunnen doen.
door dubber
zo 06 okt 2024, 19:54
Forum: Meten....
Onderwerp: Simpele maar nauwkeurige rta meter?
Reacties: 24
Weergaves: 635

Simpele maar nauwkeurige rta meter?

Welke opties zijn er als ik alleen een betrouwbare rta wil uitvoeren om te zien hoe een huis of auto installatie presteerd? Ik heb de telefoon apps geprobeerd, maar dat ziet er niet betrouwbaar uit, bewegende grafiek terwijl het stil is en boven de 7000 hz geen metingen meer en onder de 125 ook niet...
door dubber
za 30 dec 2023, 15:44
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dayton tweeter en mid filtertje
Reacties: 1
Weergaves: 236

Dayton tweeter en mid filtertje

Hoi. Voor mijn Saab 9-3 ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om het geluid te verbeteren. Er zijn 3 opties en ik heb de middelste optie af fabriek. Dat wil zeggen radio met versterking voor 5 kanalen en losse versterker voor onder de stoel die de deurspeakers aansturen. In het dashboard wil ik...
door dubber
za 06 feb 2021, 10:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Ik vermoed dat die nog even te duur is, er staat momenteel geen te koop. Als andere kandidaat had ik de X4100 in gedachten. Registratie lukt niet want is tijdelijk gesloten. gelukt: https://data2.manualslib.com/pdf5/116/11527/1152655-denon/avca1d.pdf?5251c7f5c292be274b5c71c36767be7b Verkeerde manual...
door dubber
za 06 feb 2021, 10:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Shadow schreef:
Lees de manual eens door zou ik zeggen? :think:

Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden, als jij dat wel kan, stuur me even een linkje aub.
door dubber
za 06 feb 2021, 10:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Die gedacht zat ik ook even mee, ik heb nu een X1100W die vervangen word door de 5420. Die X1100W heeft 2 x 80 watt op 8 ohm en de 4520 zou 2 x 150 watt op 8 ohm hebben. En soms kan ik met de X1100W wel merken dat ie aan zijn eind zit. In een youtube test https://www.youtube.com/watch?v=NB7hiRRo7po ...
door dubber
vr 05 feb 2021, 23:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Misschien is de meerkanaals ingang niet in direct te gebruiken?
En stel je gebruikt de surround in bi amp op de front speakers.
Kun je dan ook nog dat over de uitgangen laten gaan?
Voorversterker word een AVR 4520
door dubber
vr 05 feb 2021, 23:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Die AVC-A1D heeft ook 6 of 8 kanaals ingangen.
Zou ik die dan ook als meerkanaals eindversterker kunnen gebruiken met direct functie?
door dubber
vr 05 feb 2021, 22:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

In principe kun je de versterker zo laten natuurlijk via interlinks aansluiten, direct knop indrukken en als 2 kanaals gebruiken. Maar misschien is er meer winst te halen als de helft eruit kan wat dan niet gebruikt wordt.
door dubber
vr 05 feb 2021, 21:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

Re: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Dus zou best eens zinvol kunnen zijn, is het redelijk eenvoudig om die dsp boardjes eruit te halen en ze intern "direct" aan te sluiten?
door dubber
vr 05 feb 2021, 21:00
Forum: Versterkers
Onderwerp: sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?
Reacties: 19
Weergaves: 297

sterke oude surround amp ombouwen tot 2 kanaals eind?

Even een vraagje. Is het zinvol, handig om een oude surround versterker die jaren geleden tot de top behoorde en nu niet meer gewild is omdat de nieuwste surround functies om te bouwen naar een eind versterker? Zou dat moeilijk zijn, of is dat gewoon wat overbodige rommel eruit en klaar? Mijn idee w...
door dubber
zo 09 sep 2018, 13:54
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?
Reacties: 4
Weergaves: 1829

Re: Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?

Less is more, ik ken het nog van vroegah :) Maar velen zouden al flink geld overhebben om een kwaliteitsniveau van de premium audio te krijgen in hun auto. Nu staat de dolby surround meestal aan want het doet best wel veel voor je podium. Het kan echter altijd beter he, ik weet ook niet hoe die af f...
door dubber
za 08 sep 2018, 14:27
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?
Reacties: 4
Weergaves: 1829

Re: Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?

3 weg front deur, 2 weg center, 2 weg achterdeur, 2 weg hoedenplank is 6 kanalen frontdeur plus 2 kanaals center, plus 4 kanaals achterdeuren plus 4 kanaals hoedenplank.
16 kanalen betekend dat ik nog een 4e becker ltd versterker moet zoeken plus meerdere processoren en kilometers kabels
door dubber
za 08 sep 2018, 13:53
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?
Reacties: 4
Weergaves: 1829

Volvo Dynaudio units gebruiken, maar hoe filteren?

Hallo Ik heb een Volvo S60 van 2002. Hierin een premium audio pakket wat best goed klinkt. Nu is de Dynaudio units die daarvoor gebruikt werden in de C70 en S70 etc van een nog hogere kwaliteit. Nu heb ik ruimte genoeg in de S60 voor een compleet dolby surround systeem (20 cm in de hoedenplank, 16 c...
door dubber
do 19 feb 2015, 12:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

wat te denken van een ciare in een 30 liter gesloten?
ondersteund door een dayton ps270-88 met een 80 watt rms ampje.
zie onderstaande foto.
door dubber
zo 15 feb 2015, 23:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

Het leken me 2 onverenigbare werelden dus dan maar los van elkaar.
En eigenlijk deed die Ciare het boven verwachting goed.
Je opmerking over de opamps gaan me boven het petje Rob, dat is meer jouw expertise ;)
door dubber
zo 15 feb 2015, 21:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

Die klinkt ook erg goed, zelfs beter dan welke thuis versterker ik gehoord heb. Maar jij weet ook wat die beckers kunnen, daar kan ook geen audison, genesis, focal, of wat dan ook tegen op :) Overigens wil ik de optie open houden om extern te filteren, dus als ik dan eens een dikke single ended kan ...
door dubber
zo 15 feb 2015, 19:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

http://www.dynaudio.com/images/auto/mob ... MD330D.pdf

Als ik de grafiek zo bekijk dan is het een 92 db vanaf 3000 hz.
Niet verkeerd overigens en ik heb hem ook al samen met de JA-8008 van Jantzen gezien.
door dubber
zo 15 feb 2015, 16:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

Alleen met tannoy,s en de ciare hx201

De set voor op de kleine buizen hoeft ook niet helemaal "high end" te zijn
Aangezien er toch weinig kan tippen aan de esotar tweeters.
door dubber
zo 15 feb 2015, 14:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

Zoals wat?
Niet te gek veel vermogen, lichte conus, dat soort dingen?
Misschien heeft ie geen extra ondersteuning nodig als de B100 in een 100 liter gesloten behuizing speelt?
door dubber
zo 15 feb 2015, 13:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

Ik heb besloten 2 systemen te bouwen. De dyns zijn niet geschikt om met buizen te spelen, ze vergen te veel vermogen helaas. En nu kan ik wel een single ended met een dikke 211 of 845 buis nemen oid maar dat vergt meteen een flinke investering. Dus optie 1: Mundorf 50 ampere continu voeding op 12 vo...
door dubber
za 14 feb 2015, 22:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

Re: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SE

aha,
1 duidelijke uitleg, de rest gaat over snelle sprekers :rofl:
door dubber
za 14 feb 2015, 20:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?
Reacties: 19
Weergaves: 455

breedbander met actieve sub ondersteuning voor op een SET?

Hallo allemaal. In een andere topic kreeg ik de tip om een luidspreker met een actieve sub te ondersteunen om de single ended buizen tube meer te ontlasten. Ik heb een kleine single ended tube van een paar wattjes die geweldig klinkt. Alleen hoe kun je dit het beste doen? Stel je neemt een mooie bre...
door dubber
za 14 feb 2015, 18:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: welke buizenamp bij mijn dynaudio speakers?
Reacties: 18
Weergaves: 601

Re: welke buizenamp bij mijn dynaudio speakers?

is hiervoor een actieve sub ook geschikt met een ingebouwde crossover?