Dayton tweeter en mid filtertje

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
dubber
Berichten: 81
Lid geworden op: za 27 dec 2008, 16:15
Locatie: veendam

Dayton tweeter en mid filtertje

Bericht door dubber »

Hoi.

Voor mijn Saab 9-3 ben ik op zoek naar een goedkope oplossing om het geluid te verbeteren.
Er zijn 3 opties en ik heb de middelste optie af fabriek.
Dat wil zeggen radio met versterking voor 5 kanalen en losse versterker voor onder de stoel die de deurspeakers aansturen.
In het dashboard wil ik de mid speaker laten zitten omdat die alleen stem doet voor het Saab systeem en niet voor muziek.
Voorin het dashboard zitten nu 3.5 inch midjes en achterin de hoedenplank zitten 10 cm midjes.
In de hoogste stage systeem komen daar 4 tweeters met inline filters bij en 6x9 in de hoedenplank met een losse versterker.

Wie kan een filter ontwerpen voor de volgende onderdelen?
10 cm mid voor achterin:
https://doc.soundimports.nl/pdf/brands/ ... 15-4_1.pdf
8.3 cm mid voor het dash:
https://doc.soundimports.nl/pdf/brands/ ... 83-4_1.pdf
Tweeters voor zowel voorin als achterin:
https://doc.soundimports.nl/pdf/brands/ ... 8F-6_1.pdf

Hoeft geen high-end te zijn, maar gewoon degelijk, goed en niet te duur.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Dayton tweeter en mid filtertje

Bericht door Chocomel »

Als je kijkt hoe het bij standaard geluidssystemen zit, heeft alleen de tweeter een filter in de vorm van een seriecondensator van bijvoorbeeld 6,8 µF en de 6,5" woofer valt uit zichzelf af. De rest wordt in de DSP gedaan.

Ik ben niet zo thuis in apparatuur voor auto-audio. Zijn versterkers met ingebouwde DSP al betaalbaar? Zo niet, dan kan je een losse DSP kopen, zoals de Dayton Audio DSP-408 of een tweedehands MiniDSP 2x4.
Plaats reactie