Er zijn 311 resultaten gevonden
- ma 22 apr 2019, 22:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Scan-Speak Faktum.
- Reacties: 468
- Weergaves: 15016
Re: Bouw Scan-Speak Faktum.
Dat wordt mooi!
- zo 25 dec 2016, 18:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 1119
Re: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
Helaas niet kunnen vinden, heeft iemand enig idee wat je moet doen aan het filter om het hoog iets af te laten vallen?wouter schreef:Ferrofluid.
En leverde google ook filteraanpassingen op?
- zo 25 dec 2016, 16:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 1119
Re: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
Na een aantal zoekacties op google ben ik blijkbaar niet de enige die het oplopend hoog iets minder vind, wat is FF in de tweeter?
- za 24 dec 2016, 21:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
- Reacties: 18
- Weergaves: 1119
Re: Renovatie Scanspeak Event - Fineer herstellen
Deze speakers heb ik gisteren gekocht van jasper, ze staan in een aparte ht ruimte en aangesloten op een marantz sr7008. Nou heeft deze speaker zeker potentie, maar ik vindt het hoog nogal nadrukkelijk aanwezig. Naar mijn smaak mag dat wel iets minder, heeft iemand hiervoor al eens een aanpassing ge...
- za 12 nov 2016, 20:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scan speak Vertigo met extern filter
- Reacties: 73
- Weergaves: 4923
Re: Scan speak Vertigo met extern filter
Mooi geworden zeg! Mooi fineer!
- zo 11 okt 2015, 13:18
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: ScanSpeak Vertigo - nieuw filter?
- Reacties: 21
- Weergaves: 1790
Re: ScanSpeak Vertigo - nieuw filter?
Gisteren heb ik de tweeter gedempt door de weerstand van 1ohm te vervangen door een van 2.7ohm. Ik heb nog niets met de mid gedaan, eerst maar eens luisteren. Vind net al veel aangenamer klinken, misschien mag de tweeter een tikkeltje harder maar niet veel. Ik heb ook nog een 2.2ohm en 1.8ohm liggen...
- di 29 sep 2015, 19:00
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Geluidskwaliteit verschil in streamers
- Reacties: 67
- Weergaves: 2746
Re: Geluidskwaliteit verschil in streamers
Er is zeker verschil, ik heb nog altijd mijn sbtouch met botw voeding, die speelt gewoon erg lekker. Via coax of usb aansluiten op mijn mdac klinkt heel anders. Nu speel ik met een goedkope hp thin client pc en een mooie teradak 12v voeding, daar draait daphile op (lms) klinkt ook weer anders dan mi...
- ma 28 sep 2015, 12:52
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: ScanSpeak Vertigo - nieuw filter?
- Reacties: 21
- Weergaves: 1790
Re: ScanSpeak Vertigo - nieuw filter?
Even een oud topic naar boven halen. Ik heb de van de oorspronkelijke Vertigo een gesloten versie gemaakt maar het standaard filter behouden. Jeroen_d heeft destijds mijn originele vertigo gemeten, daardoor bleek eigenlijk dat het filter prima was maar dat je naar smaak de afstemming kon veranderen....
- ma 22 jun 2015, 22:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
- Reacties: 399
- Weergaves: 16224
Re: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
Wat gaat zo'n filter met betere componenten nu ongeveer kosten? Weet eigenlijk niet meer wat ik destijds voor het standaard vertigo filter betaald heb.
- ma 22 jun 2015, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scan Speak Vertigo bouwen
- Reacties: 51
- Weergaves: 2808
Re: Scan Speak Vertigo bouwen
Wauw mooie kleur! En weer een vertigo erbij! Ziet er mooi uit!
Welke binnenbekabeling heb je gebruikt? Had je nou hier nog extra bracing toegepast?
Welke binnenbekabeling heb je gebruikt? Had je nou hier nog extra bracing toegepast?
- ma 22 jun 2015, 7:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
- Reacties: 399
- Weergaves: 16224
Re: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
Hoe is het met het filter afgelopen? Heb je er al een op maat gemaakt?
- di 26 mei 2015, 22:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
- Reacties: 399
- Weergaves: 16224
Re: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
Het ziet er in ieder geval erg mooi uit, die tweeter past perfect in dit ontwerp.
Jeroen heeft destijds ook mijn vertigo gemeten, ben wel benieuwd hoe dit ontwerp klinkt t.o.v. de standaard vertigo.
Jeroen heeft destijds ook mijn vertigo gemeten, ben wel benieuwd hoe dit ontwerp klinkt t.o.v. de standaard vertigo.
- za 23 mei 2015, 15:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
- Reacties: 399
- Weergaves: 16224
Re: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
Wauw mooi geworden zeg!
- za 09 mei 2015, 20:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scan Speak Vertigo Actief (gesloten Vertigo + DS 4.0 + 23W)
- Reacties: 282
- Weergaves: 9129
Re: Scan Speak Vertigo Actief (gesloten Vertigo + DS 4.0 + 2
Je bent altijd welkom om ze te beluisteren! Ik heb je een pm gestuurd.
- za 09 mei 2015, 19:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Scan Speak Vertigo Actief (gesloten Vertigo + DS 4.0 + 23W)
- Reacties: 282
- Weergaves: 9129
Re: Scan Speak Vertigo Actief (gesloten Vertigo + DS 4.0 + 2
Hoi Bas,
Niet omdat ik niet tevreden ben, maar een deel van de hobby is ook weer eens wat nieuws proberen
.
Het is een in ieder geval een mooie kans voor mensen die een Vertigo willen bouwen, deze klinkt veel beter en je bent ook nog eens goedkoper uit.
Niet omdat ik niet tevreden ben, maar een deel van de hobby is ook weer eens wat nieuws proberen
Het is een in ieder geval een mooie kans voor mensen die een Vertigo willen bouwen, deze klinkt veel beter en je bent ook nog eens goedkoper uit.
- zo 05 apr 2015, 17:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste bouwproject: Evora (3-weg in ellipsvorm)
- Reacties: 399
- Weergaves: 16224
- za 21 mar 2015, 17:28
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: zelf htpc samen stellen
- Reacties: 41
- Weergaves: 1545
Re: zelf htpc samen stellen
Wat bedoel je met hoge resolutie bestanden? Als je de goedkoopste nieuwe nas koopt dan zal die al prima voldoen voor het streamen van muziek. De logitech software is ook erg goed, vandaar dat ik ook Daphile daarvoor gebruik. Als je de nas ook gaat gebruiken als downloadserver op een glasvezelverbind...
- vr 20 mar 2015, 21:19
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: zelf htpc samen stellen
- Reacties: 41
- Weergaves: 1545
Re: zelf htpc samen stellen
Qnap of synology allebei goed...weet niet hoeveel schijven je erin hebt. Stel dat je meerdere schijven erin wilt dan zou ik een hp microserver n54 overwegen, daarop kun je ook de synology software draaien. Zo'n hp micrososerver is dan wat voordeliger dan een nas, of je moet aan 1/2 bay voldoende heb...
- di 17 mar 2015, 6:26
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 12V/5A lineaire voeding voor daphile audio pc
- Reacties: 8
- Weergaves: 1268
Re: 12V/5A lineaire voeding voor daphile audio pc
Dat durf ik zelf niet aan, heb daar teweinig verstand van. Dan zou ik iemand moeten vragen om te laten bouwen... 
- ma 16 mar 2015, 8:28
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 12V/5A lineaire voeding voor daphile audio pc
- Reacties: 8
- Weergaves: 1268
Re: 12V/5A lineaire voeding voor daphile audio pc
Hmmm ik zit toch meer te denken aan een kan en klare oplossing zoiets als dit : http://www.teradak.com/products/75.html Maar deze kost wel 275 euro voordat je hem hier in nl hebt. Via het htforum kan ik er ook nog een kopen voor iets minder geld, dat lijkt me ook een mooie optie - compleet RFI/EMC a...
- ma 16 mar 2015, 8:23
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Daphile
- Reacties: 326
- Weergaves: 11865
Re: Daphile
Als het win7 pro is dan werkt het waarschijnlijk niet , je moet enterprise of ultimate hebben. Of je moet de nfs services kunnen toevoegen via add features...of in het register veranderen dat je enterprise hebt...maar dat zal wel niet werken. Ik zou het anders via cifs proberen Common Internet File ...
- zo 15 mar 2015, 17:29
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Daphile
- Reacties: 326
- Weergaves: 11865
Re: Daphile
Op mijn Windows server is het rechtermuisknop properties op de map, dan staat er een sectie met nfs sharing. Die moet je dan aanzetten dmv vinkje zetten.
- zo 15 mar 2015, 10:30
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Daphile
- Reacties: 326
- Weergaves: 11865
Re: Daphile
Toto heb je wel nfs sharing aangezet op je gedeelde map? Tja kappa7 ik gebruik idd een async usb dac, als ik een laptop via usb aansluit en zonder deze op het lichtnet aan te sluiten dan geen brom....vervolgens weer op lichtnet aansluiten en weer brom. Ben nu aan het kijken naar een lineaire voeding
- zo 15 mar 2015, 10:25
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: 12V/5A lineaire voeding voor daphile audio pc
- Reacties: 8
- Weergaves: 1268
- za 14 mar 2015, 22:27
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Daphile
- Reacties: 326
- Weergaves: 11865
Re: Daphile
Kappa7 wat voor een voeding gebruik je voor je pc, je hoort geen brom of ruis als je je pc op je dac via usb aansluit? Daphile werkt hier trouwens ook perfect.
