Er zijn 35 resultaten gevonden

door Gman
wo 14 aug 2013, 22:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Re: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12

Hallo allemaal. Enkele jaren terug heb ik dit bouwverslag gemaakt. Ik ben nog steeds dik tevreden met de sub. Zojuist na 1,5 a 2 jaar weer aangesloten in mijn nieuw ingerichte kamer en opnieuw zeer blij met de sub. Ook hebben na al die jaren de buren niet geklaagd, ook wel eens naar gevraagd maar ze...
door Gman
wo 11 feb 2009, 20:19
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Geluidsisolatie in apartement
Reacties: 23
Weergaves: 8481

Oh dat is een goeie, bedankt voor de tip!
door Gman
di 10 feb 2009, 22:57
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Geluidsisolatie in apartement
Reacties: 23
Weergaves: 8481

Even het topic kicken jongens. Ik heb bijna een appartement gekocht en vroeg me af hoe het "afgelopen" is met jullie isolatie? Mijn belangrijkste issue is het subwoofergeluid, en dan vooral luchtgeluid, contact geluid ga ik ook zoals jullie isoleren. Muziek draai ik niet zo hard maar bij f...
door Gman
do 13 nov 2008, 23:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Kosten overzicht heb ik gepost, 2e post in dit topic.
Zoals je ziet is het bedrag uitgelopen maargoed zolang het verdeeld is over meerdere salarissen... :roll:
Kheb er geen spijt van iig.
door Gman
wo 12 nov 2008, 23:42
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Houten speakers, hoe te bouwen
Reacties: 12
Weergaves: 2005

rho schreef:
Ik heb ze voorlopig nog niet nodig gehad bij mijn hifi-bouwsels.
Ik wel, 4 grote (60~70 cm) had ik nodig om m'n +-60L sub in elkaar te zetten. Gelukkig kon ik ze lenen want nieuw kopen a 20~25 euro de stuk zou te duur worden.
door Gman
di 11 nov 2008, 9:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Ik heb van het weekend war of the worlds gekeken en het laag was echt heel goed (mijn mening dan). Gisteren met een spel geschoten met een tank en dat ging ook heftig :) Missie geslaagd dus. Afwerking duurt nog even, behalve dat ik even geen zin/tijd meer heb is het ook erg snel donker en het weer i...
door Gman
zo 02 nov 2008, 0:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Hmmm. Nou die apparaten om carburateurs te synchroniseren zijn alleen nog zonder lood te krijgen. Zelfde geld voor thermostaten en temperatuurmeters. Ze zijn het allemaal eruit aan het werken. Laatste keer dat ik dat spul nodig had voor m'n schuur kocht ik een rol van dat synthetische spul zonder lo...
door Gman
za 01 nov 2008, 23:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Dit is gewone bitumen, aangezien er zowat niks meer met lood verkocht mag worden... Dat is mijn "tv computer". Ik ben benieuwd hoe lang de schijf het volhoudt. Hij mag leeg want de data komt van andere computers af ;) Het enige wat ik ooit gemerkt hebt met magnetisme is een CRT monitor/tv ...
door Gman
za 01 nov 2008, 20:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Ja mooie maat zo.
Vriend van me heeft een 15" driver in een...ik meen 70 liter kast, die vind ik echt net te groot.

Iemand nog plamuur tips? Wat te halen bijv? De zoekfunctie levert niet veel op.
door Gman
za 01 nov 2008, 16:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Ja ga 'm zeker afwerken, is hard nodig ;)
Maar eerst even tijd voor wat films/games.
Misschien in de vakantie straks want dat doorhobby'en tot in de late uurtjes begon aardig op te breken.
door Gman
za 01 nov 2008, 15:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

En hier de laatste foto's: Zelfbouw1_33.jpg Zelfbouw1_34.jpg Foto's van de Hypex 2.0 heb ik in de startpost gezet. De subwoofer presteerd, met mijn bescheiden ervaring en mening, behoorlijk goed. Ook op laag volume is ie lekker aanwezig. Wel had ik last van resonantie, na diverse snelle tests was he...
door Gman
vr 31 okt 2008, 17:29
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32611

Oh ja dat moet het geweest zijn.
Ik boor alles in MDF voor. Ook voor schroeven moet je voorboren anders barst het inderdaad.
door Gman
vr 31 okt 2008, 12:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Ja, eruit halen is geen optie omdat het nogal goed vastgelijmt zit en allang droog is.
Tevens zit de laatste plaat erop en hoef ik enkel de versterker te monteren.
Vanavond testen dus :)
door Gman
vr 31 okt 2008, 12:31
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32611

Ik heb voor die slagmoeren blokjes gelijmt: http://audio.gpics.nl/zelfbouw1/Zelfbouw1_13.jpg 1 Blokje was met het voorboren gebroken, ik heb niet helemaal het goede hout gebruikt. Maar een nieuw blokje was er zo op gelijmt. Tevens 2 componenten lijm eronder gedaan voordat ik de slagmoeren erin sloeg...
door Gman
vr 31 okt 2008, 9:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Huge_Cohones schreef:
Wél heel origineel, die bracing :lol:

Maar maarom pritex?
Onder andere n.a.v. Dempingsmateriaal bij CB-Subwoofers.

Maar helaas heb ik Gamma spul gebruikt dus die moeite is voor niets geweest :(
Ik wist niet dat er verschil was.
door Gman
do 30 okt 2008, 23:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Zelfbouw1_27.jpg
Kabels voorzien van steekstekkers
Zelfbouw1_28.jpg
Nu is het "deksel" vastgelijmt.
Helaas steekt ie in 1 hoek wat uit dus dat wordt schuren, ik heb 'm aan de voorkant zo strak mogelijk gehouden.

Morgen ampje erin en dan is hij bruikbaar.
door Gman
do 30 okt 2008, 22:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

En weer verder met het verslag :) Hidden Signature! Zelfbouw1_22.jpg Pritex all around Stukje linksonder heb ik nog bijgeplakt na de foto Zelfbouw1_23.jpg Tochstrip op de voorkant Redelijk simpel klusje, maar de bouten erdoorheen jassen was ff tricky, ook na het perforeren. Zelfbouw1_24.jpg Shotje v...
door Gman
wo 29 okt 2008, 21:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Hier de bracing, als ik dit vantevoren had geweten/bedacht was dit mooi 1 plank geweest.
Zelfbouw1_20.jpg
Fisheye shot van hoe het er van binnen uit ziet met Bitumen
Zelfbouw1_21.jpg
Ik ga nu ff gat boren voor de kabel en pritex snijden.
door Gman
wo 29 okt 2008, 9:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Ja afwerken is een heel 2e project he.
Ik zal zeker moeten gaan schuren en plamuren om het mooi te krijgen, maar ik heb het resultaat al eens gezien bij een vriend en dat was mooi gedaan.

Hij wordt zwart met een motief op de zijkanten, design post ik nog wel.
door Gman
di 28 okt 2008, 23:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Vandaag heb ik de versterker omgeruild voor een Hypex DS 2.0.
Meteen ook spikes want voor 5 euro per stuk kan je ze niet zelf maken.

De bracing van midden naar voren is nu een feit en het gat voor de amp is nu groter.
Morgen een foto.
door Gman
di 28 okt 2008, 17:27
Forum: Kabels
Onderwerp: subwoofer kabel
Reacties: 7
Weergaves: 3472

Bedankt voor de reacties.
Ik was bij speakerland en stelde daar de vraag ook. Het antwoord is eigenlijk simpel en dit is mijn eigen bewoording: Bij stereo geluid heb je soms links een laag en soms rechts. Daarom 2 ingangen :)

Ik zat veel te 5.1'erig te denken dus kwam er niet op.
door Gman
di 28 okt 2008, 14:45
Forum: Kabels
Onderwerp: subwoofer kabel
Reacties: 7
Weergaves: 3472

Om dit topic even nieuw leven in te blazen... Ik ben het spoor even kwijt en zit met hetzelfde probleem als de topic starter. Voor mijn DIY sub wilde ik een Hypex DS 1.2 gebruiken met een RCA ingang. Nu switch ik toch om naar een DS 2.0 en die heeft 2x RCA (wit/rood). Mijn 5.1 receiver heeft een RCA...
door Gman
di 28 okt 2008, 13:44
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Wat vinden we van 't forum?
Reacties: 1028
Weergaves: 61033

Ik mis de "stripe" functie, dat je een zwarte [s]streep[/s] door je tekst kan zetten.
Handig bij check/to-do lists.
Verder prima forum :)
door Gman
di 28 okt 2008, 9:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

Die zijlatjes zijn ook meer een extra voor de stevigheid/sealing. Aluminium hoekprofielen was nog mooier geweest ja, goede tip, zal ik onthouden. Ook de achterplaat krijgt die hoekprofielen trouwens. De bracing komt straks ook aan de bovenkant vast te zitten he, dan lijkt het me een behoorlijk solid...
door Gman
ma 27 okt 2008, 20:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Eerste DIY] Subwoofer met Peerless XXLS 12
Reacties: 39
Weergaves: 13217

De Sub9 van Speakerland heeft dit niet. Maar misschien bovenin nog een extra plank van voor naar achter. Ik heb de front plates al van 4 extra schroeven voorzien en ik lijm in de hoekjes nog van die 3-hoeks latjes. Allemaal tips die ik hier en daar gehoord heb, en kan me er wel in vinden. Zelfbouw1_...