Er zijn 22 resultaten gevonden
- do 04 feb 2010, 23:37
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Welke componenten in een filter pas je aan om dit te corrigeren?
- di 02 feb 2010, 22:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Het filter is nu verder richting het eindproduct. Dan is de vraag hoe de fases te corrigeren indien nodig. En de impedantie lijkt erg laag te gaan voor een ontwerp met 8 ohm drivers. Hoe corrigeer je de fases in een filter. Moeten de lijnen in boxmin bij de phasengange gelijk lopen? Dat lijkt bijna ...
- zo 31 jan 2010, 23:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Je kan het bestand ook gewoon even zippen...
edit. aha was al gemeld en gelukt.
edit. aha was al gemeld en gelukt.
- zo 31 jan 2010, 0:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Kun je het boxsim .bpj nog toevoegen van je laaste simulaties?
- za 30 jan 2010, 0:40
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Ziet er goed uit... ik hang ook niet speciaal aan de classic behuizing. Een behuizing moet ook nog gebouwd worden en kan nog alle kanten op...
- vr 29 jan 2010, 20:28
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Ik was op de tiw terecht gekomen doordat ik een al130 had en geen m-versie. De tiw heeft net als de al130 een wat lager rendament. Ik heb als versterker een yamaha rx-v550. Het einddoel is niet geluidsdruk (kwantiteit) maar kwaliteit. Wat wel belangrijk is is een mooi laag bereik en dan lijkt de tiw...
- do 28 jan 2010, 21:43
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Re: Classic 200 alternatief
Dat zou mooi zijn. Bij voorbaat dank.
- zo 24 jan 2010, 12:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Classic 200 alternatief
Is er niemand die even naar het filter kan kijken?
- wo 20 jan 2010, 23:07
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Classic 200 alternatief
- Reacties: 22
- Weergaves: 1059
Classic 200 alternatief
Ik wil de visaton classic gaan bouwen. De woofer wil ik vervangen voor een tiw200xs. De midspeaker voor een al130. Hier ga ik mijn vib130tl door opofferen. 2 ke25sc heb ik van Martijn overgenomen. Ik heb het een en ander in boxsim gesimuleert. Ik hoop dat er iemand na kan kijken en er even tueel de ...
- vr 18 dec 2009, 0:44
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
Aanpassen vib130tl
Ik heb de filter componenten besteld!
- vr 06 nov 2009, 21:04
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: info gevraagd philips condensator
- Reacties: 8
- Weergaves: 828
Re: info gevraagd philips condensator
Ik denk niet dat je aan de binnenkant direct kan zien welk type je hebt...Kan ik er eentje open maken misschien?
Kan iemand me dan vertellen wat ik zou moeten aantreffen voor een bepaald type?
- vr 06 nov 2009, 0:29
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
Re: Aanpassen vib130tl
Ik ben onlangs bij Martijn langs geweest. We hebben uitgebreid curves opgenomen van oa de vib130tl. Ik heb 2 ke25sc van hem overgenomen. Door familie omstandigheden komt er voor nu even verder niets van maar in de toekomst ga ik het filter aanpassen en de tweeters omwisselen. Daarna hoop ik dat Mart...
- vr 06 nov 2009, 0:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: info gevraagd philips condensator
- Reacties: 8
- Weergaves: 828
Re: info gevraagd philips condensator
Polyester is mkt, polypropylene is mkp en polycarbonate is mkc.
- do 05 nov 2009, 15:46
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: info gevraagd philips condensator
- Reacties: 8
- Weergaves: 828
Re: info gevraagd philips condensator
Dit kan ook een mkc condensator zijn.
Oftewel een polycarbonaat ipv polypropyleen(mkp).
Deze zijn wel bruikbaar voor filters maar worden vaak als ontkoppel c gebruikt(voeding).
Oftewel een polycarbonaat ipv polypropyleen(mkp).
Deze zijn wel bruikbaar voor filters maar worden vaak als ontkoppel c gebruikt(voeding).
- za 10 okt 2009, 14:16
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
- Reacties: 24
- Weergaves: 878
Re: Goedemiddag HEEEEEEEEEEEEEEELP
Je kunt ook "universele" printen krijgen waar je de meeste ontwerpen wel op krijgt...
http://www.display.nl/Audio-video/Luids ... D35.3.html
http://www.display.nl/Audio-video/Luids ... D35.3.html
- di 22 sep 2009, 19:59
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
- ma 21 sep 2009, 23:37
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: BOXSIM: diffractie G20SC vs. KE25SC
- Reacties: 15
- Weergaves: 897
- ma 21 sep 2009, 21:18
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: BOXSIM: diffractie G20SC vs. KE25SC
- Reacties: 15
- Weergaves: 897
Hoeveel zou het filter veranderd moeten worden om een ke te gebruiken. Ik zie veel 3e order filters met deze tweeter in de diverse modellen. Of is dit gedaan om de belastbaarheid te vergroten? Ik ben wel bereid om nieuwe filters te bouwen. Kan het kantelpunt gelijk wat omlaag. Dan neem ik gelijk die...
- ma 21 sep 2009, 20:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: BOXSIM: diffractie G20SC vs. KE25SC
- Reacties: 15
- Weergaves: 897
- ma 21 sep 2009, 20:53
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
- ma 21 sep 2009, 16:23
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
- zo 20 sep 2009, 23:14
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aanpassen vib130tl
- Reacties: 16
- Weergaves: 714
Aanpassen vib130tl
Ik heb een vib130tl van visaton gebouwt
Ik wil bij deze luidspreker de g20sc omwisselen voor een ke25sc.
Ik vraag me af of het filter aangepast moet worden.
De bijou heeft een degelijke bezetting en heeft een ander filter.
Maar dit is weer een andere speaker.
Ik wil bij deze luidspreker de g20sc omwisselen voor een ke25sc.
Ik vraag me af of het filter aangepast moet worden.
De bijou heeft een degelijke bezetting en heeft een ander filter.
Maar dit is weer een andere speaker.
