Er zijn 23 resultaten gevonden
- zo 20 mar 2016, 14:46
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
- Reacties: 245
- Weergaves: 11817
Re: Luidsprekerontwerpwedstrijd #2 - Vintage lives!
Als we de eerste productiedatum aanhouden zijn er ook een aantal units die tot de dag van vandaag nog gemaakt worden zoals bijvoorbeeld Audax en Scanspeak tweeters. De KEF B110 en T27 worden in Engeland ook weer gemaakt.
- ma 14 okt 2013, 22:01
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: PappaLeo stelt zich voor
- Reacties: 16
- Weergaves: 2204
Re: PappaLeo stelt zich voor
Nog welkom hier Pappaleo!
Zo te zien was dat ook geen fineer in die tijd maar mooi gebeitst triplex
Die mdf mini-line heb ik van een (slecht gebouwde) zelfbouwspeaker nagemaakt dus zonder tekening. Hoe precies de maatvoering is weet ik dus niet..
Zo te zien was dat ook geen fineer in die tijd maar mooi gebeitst triplex
Die mdf mini-line heb ik van een (slecht gebouwde) zelfbouwspeaker nagemaakt dus zonder tekening. Hoe precies de maatvoering is weet ik dus niet..
- vr 12 jul 2013, 20:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LS3/5a klonen
- Reacties: 141
- Weergaves: 16981
Re: LS3/5a klonen
Kijk noeste arbeid dat zien we graag!
Inderdaad vernuftig bedacht voor de verstekken
Ik ben erg benieuwd wat voor luidsprekertje dat wordt met de Visaton units, maar nog benieuwder naar de echte kloon van de ls3/5a.
Blijf foto's posten.
Ik ben erg benieuwd wat voor luidsprekertje dat wordt met de Visaton units, maar nog benieuwder naar de echte kloon van de ls3/5a.
Blijf foto's posten.
- do 21 mar 2013, 17:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LS3/5a klonen
- Reacties: 141
- Weergaves: 16981
Re: LS3/5a klonen
Vandaag heb ik het Tygan binnen gekregen, wel duidelijk anders dan wat er op mijn monitoren zit. Dat is heel soepel en minder doorschijnend. Nou ja... dat ligt buiten mijn macht =; Heej Wouter, Dat wou ik je nog vertellen! Het Tygan is nagenoeg identiek aan de stof van mijn Rogers 15 Ohm maar mijn ...
- di 12 mar 2013, 20:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LS3/5a klonen
- Reacties: 141
- Weergaves: 16981
Re: LS3/5a klonen
Leuk en bovenal interessant om al die metingen zo bij elkaar te zien (ook die van mij 8) ). Wat betreft die roostertjes zou ik de Dremel erbij pakken en even doorprikken \:D/ Ik zie het probleem van de SP1057 niet zo, wordt ook in de KEF R101 gebruikt en produceert (wel met iets meer netto volume) e...
- vr 01 feb 2013, 18:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Diy WTA tone arm
- Reacties: 35
- Weergaves: 2577
Re: Diy WTA tone arm
Wauw prachtig uitgevoerd! 
- zo 27 jan 2013, 22:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tweeter B&W DM6 vervanger?
- Reacties: 9
- Weergaves: 1333
Re: Tweeter B&W DM6 vervanger?
Zonde!
Ik heb hier nog twee Monacor DT-252 tweeters liggen, Ik heb ze zelf nooit naast elkaar zien liggen maar die schijnen te passen.
Ik heb hier nog twee Monacor DT-252 tweeters liggen, Ik heb ze zelf nooit naast elkaar zien liggen maar die schijnen te passen.
- vr 18 jan 2013, 16:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7743
Re: (10x10) headphone amp
Het wordt steeds mooier! 
- di 15 jan 2013, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7743
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb ook nog wel interesse in zo'n leuk klein projectje maar wat achteraf veel te lang op de plank blijft liggen 
- vr 11 jan 2013, 22:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Revisie LS3/5a kloon
- Reacties: 48
- Weergaves: 7774
Re: Revisie LS3/5a kloon
Ik vraag me af welk type B110 hierin zit :roll: Wellicht dat iemand het zo kan zien? Ik heb typenummer 33082a en b, 15 Ohm SP1003 heeft een bolle dempring SP1228 heb ik in een 11 Ohm typenummer 42xxx gezien (foto's van MP) SP1057 zit volgens mij in latere types LS3/5a (11 Ohm versies) Ze zien er bi...
- za 22 dec 2012, 23:03
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Revisie LS3/5a kloon
- Reacties: 48
- Weergaves: 7774
Re: Revisie LS3/5a kloon
Leuk dat je dit topic weer wat leven in blaast! Ik heb ze hier ook staan, heb je de 15 of de 11 Ohm variant?
Ik heb ook een kloonbehuizing gemaakt van 12mm MDF en kon geen verschil horen maar gemeten heb ik niet.
Ik heb ook een kloonbehuizing gemaakt van 12mm MDF en kon geen verschil horen maar gemeten heb ik niet.
- vr 05 okt 2012, 22:29
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1873
Re: Braun Output C luidsprekertjes
Ik heb overigens sinds kort een setje Visonik David 50 gekocht, zelfde principe maar andere drivertjes en iets minder degelijk uitgevoerd filter. Klinken niet zo ruimtelijk en muzikaal als die van Braun. Maar binnenkort gaan ze ook open om eens onder handen genomen te worden, wellicht leven ze dan m...
- vr 05 okt 2012, 22:22
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1873
Re: Braun Output C luidsprekertjes
Dat is best netjes!
Nu zou het leuk zijn om die van mij te meten en kijken hoe de Vifa het er vanaf brengt
Alleen heb ik daar de middelen niet voor.
Misschien kun je nog even een fotootje posten, hebben we gelijk een mooi beeld van hoe ze er origineel uitzien.
Nu zou het leuk zijn om die van mij te meten en kijken hoe de Vifa het er vanaf brengt
Misschien kun je nog even een fotootje posten, hebben we gelijk een mooi beeld van hoe ze er origineel uitzien.
- za 08 sep 2012, 14:19
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Braun Output C luidsprekertjes
- Reacties: 17
- Weergaves: 1873
Braun Output C luidsprekertjes
ik doe hier even mijn verhaal over deze Braun Output C speakertjes. De tweeters gaven maar heel zwak geluid bleek dat de lijm van de spreekspoel had losgelaten, hier moest ik dus een oplossing voor bedenken. Vervangen voor originele tweeters is geen optie, die zouden namelijk dezelfde ouderdomskwaal...
- zo 16 jan 2011, 11:48
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Daline + B110
- Reacties: 18
- Weergaves: 3096
Re: Daline + B110
Zo.. het werd weer eens tijd het project weer op te pakken. Afgelopen week de kasten afgewerkt, misschien niet de meest logische werkwijze gezien ik nog geen enkel benul heb hoe deze luidspreker gaat presteren, aan de andere kant.. anders komt het er wellicht nooit van ;) Voor de afwerking is gekoze...
- zo 28 nov 2010, 20:49
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Nieuw element TD-165
- Reacties: 17
- Weergaves: 1165
Re: Nieuw element TD-165
Ik heb daar ongeveer een jaar geleden ook een Grado Black en een Gold besteld. Hebben beide op een gemodificeerde TD160 gezeten, de Black is absoluut een top element voor het geld maar de Gold is de paar euro meer dubbel en dwars waard. Deze gebruik ik tot op vandaag nog op TD125/Rabco combi.
- wo 08 sep 2010, 5:42
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Daline + B110
- Reacties: 18
- Weergaves: 3096
Re: Daline + B110
@ B_force; De B110's die ik gebruik zijn ook nog puntgaaf en is een van de latere versies die neopreen surround gebruiken.
@ Pjotr; Even gekeken dit zijn inderdaad de 5N401's met de witte litzedraden
Joh dan merken we het gauw genoeg 
@ Pjotr; Even gekeken dit zijn inderdaad de 5N401's met de witte litzedraden
- di 07 sep 2010, 21:06
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Daline + B110
- Reacties: 18
- Weergaves: 3096
Re: Daline + B110
Bedankt voor de reacties allemaal, leuk dat het wat herinneringen naar boven brengt! :) Focal 5N401 (chassis ook identiek aan B110) en T120 heb ik ook nog liggen met filter dus dit zou ik ook kunnen proberen (het kost enkel een frontje! Ideaal!). Het is natuurlijk allemaal leuk dat oude spul maar he...
- zo 05 sep 2010, 20:38
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Daline + B110
- Reacties: 18
- Weergaves: 3096
Daline + B110
Ik ben in handen gekomen van een aantal oude Remo boekjes met luidsprekerontwerpen (leuk!) En trof aan dit Daline ontwerp uit 1975 die gebruik maakt van B110 van KEF. Ik voelde me wel nostalgisch dus besloot ze te bouwen, in de oude stijl welteverstaan 'gewoon omdat het kan'. De verhoudingen van de ...
- za 07 mar 2009, 10:21
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: kleine autosub
- Reacties: 39
- Weergaves: 3994
- wo 30 jan 2008, 19:42
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Goedkoop "fineren"
- Reacties: 23
- Weergaves: 5087
- wo 30 jan 2008, 19:32
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Goedkoop "fineren"
- Reacties: 23
- Weergaves: 5087
- wo 30 jan 2008, 16:01
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Goedkoop "fineren"
- Reacties: 23
- Weergaves: 5087
Wat ook een leuke (betaalbare) vorm van fineren is zijn de fineerrollen van mclean. Die rollen zijn verkrijgbaar in Mahonie, Eiken en .. nog een die me ontschoten is. ongv 23cm x 225cm kosten een tientje per rol. Erg makkelijk te verwerken omdat hij al voorverlijmd is, dus aanbrengen met een strijkb...
