Er zijn 71 resultaten gevonden

door kevincejanssen
za 07 feb 2009, 14:09
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Weerstandje voor piezo
Reacties: 10
Weergaves: 2365

Weerstandje van 10 ohm en 9 watt.
Geen condensator nodig klinkt zo al best netjes.

Bedankt iedereen.
door kevincejanssen
vr 30 jan 2009, 13:32
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Weerstandje voor piezo
Reacties: 10
Weergaves: 2365

@ AntonZ: Ik heb een 10ohm weerstandje gekocht en ga deze vandaag aansluiten en heel de boel ff testen. @ bartsegers: De gietijzeren hoorn is van fane (weet niet precies welk model) en de driver is een dd-1 driver. @jeroen_d & AntonZ: Een condensator? hiermee kan ik dus het rendement van de piez...
door kevincejanssen
wo 28 jan 2009, 15:34
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Weerstandje voor piezo
Reacties: 10
Weergaves: 2365

Waarom 4? Omdat ik kasten heb gekocht waar er 2 aan elke kant zaten en in het midden een gietijzeren hoorn met daarachter die driver. En het er leuk uitziet (aangezien die dingen toch niks kosten).
door kevincejanssen
wo 28 jan 2009, 10:33
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Weerstandje voor piezo
Reacties: 10
Weergaves: 2365

Weerstandje voor piezo

Hallo, Ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest plaatsen dus daarom maar hier. Ik heb een aantal piezo tweeters aangeschaft die ik samen met een driver ga aansluiten. Ik weet alleen nog niet hoeveel ohm de weerstand moet zijn die ik voor mijn piezo's zet. Ik wilde het als bijgevoegd schema doen...
door kevincejanssen
ma 20 okt 2008, 8:21
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Op hoeveel Hz moet ik een RCF tw50c filteren
Reacties: 0
Weergaves: 649

Op hoeveel Hz moet ik een RCF tw50c filteren

Hallo, Ik heb 2 RCF tw50c drivers op de kop kunnen tikken voor weinig, maar zou niet weten op hoeveel Hz ik ze moet filteren. En hoeveel watt kan ik er door heen sturen. http://img399.imageshack.us/img399/550/f47c1fz9.jpg http://img372.imageshack.us/img372/2380/ef4b1ob9.jpg http://img367.imageshack....
door kevincejanssen
di 14 okt 2008, 9:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speaker sluit niet lucht dicht af.
Reacties: 7
Weergaves: 862

Oke hardstikke bedankt, zal wel laten weten of het is gelukt ;)
door kevincejanssen
di 14 okt 2008, 9:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speaker sluit niet lucht dicht af.
Reacties: 7
Weergaves: 862

Nee en waar zou ik dan 2 meter van dat tochtstrip kunnen kopen en het hoeft niet heel dik te zijn 1 a 2mm is denk ik wel voldoende.
door kevincejanssen
di 14 okt 2008, 9:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Speaker sluit niet lucht dicht af.
Reacties: 7
Weergaves: 862

Speaker sluit niet lucht dicht af.

Hallo, Ik heb 15inch speakers op mijn 2de paar glijbaantjes gedaan maar nu heb ik het probleem dat ik onderaan de speaker lucht tussen de speaker en de kast door voel komen. Alles zit vast met slagmoeren en bouten. Weet er iemand iets hoe ik de speaker zo kan krijgen dat er geen lucht meer langs kan...
door kevincejanssen
ma 08 sep 2008, 17:47
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Mijn glijbaantjes zijn goed gelukt dus tijd voor een nieuwe uitdaging dacht ik zo:D
door kevincejanssen
ma 08 sep 2008, 14:27
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Ja zou kunnen maar het zelf maken ervan is nattuurlijk ook leuk en dat vind ik ook leuk om te doen.
door kevincejanssen
do 04 sep 2008, 13:41
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Mijn glijbaantjes zijn ongeveer 60cm breed maar ik heb er ondertussen al 4 dus maart niet zoveel uit als de kast wat breeder word. Maar wil het het liefst beetje vervoerbaar houden.
door kevincejanssen
do 04 sep 2008, 12:29
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Ik wilde ze inderdaad boven op de glijbaantjes zetten. Mijn crossover is een cx2310 ik was van plan om 3 weg mono te draaien de glijbaantjes zet ik op de sub uitgang deze kasten wilde ik op de low zetten en dan moet ik nog midden en hoog. @pompebled Dat ik weet ik nog allemaal niet ik was een beetje...
door kevincejanssen
zo 31 aug 2008, 14:00
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Bedankt voor de links, deze hoorns zijn 15 inch kan ik dan gewoon alles x 0,8 doen zodat ik 12 inch krijg?
door kevincejanssen
zo 31 aug 2008, 12:46
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?
Reacties: 14
Weergaves: 3858

Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?

Zoals de titel al zegt: Waar kan ik bouwtekeningen vinden van dit model kast?

Afbeelding

Het maakt niet uit of het een beetje afwijkt van het plaatje. 12 of 15 inch maakt ook niet uit.

Alvast bedankt.
door kevincejanssen
vr 29 feb 2008, 11:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: hoe kan je een speaker 2 keer zo hard laten klinken?
Reacties: 133
Weergaves: 13121

We houden het wel vriendelijk hea.
door kevincejanssen
do 21 feb 2008, 20:20
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

heb hier een cx2310 dus de sub uitgang naar de glijbaantjes.
door kevincejanssen
do 21 feb 2008, 16:56
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

maak hier gebruik van een cross-over en meerdere versterkers.
door kevincejanssen
do 21 feb 2008, 13:13
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

maar wat als ik die dingen nu wel wil hebben.
door kevincejanssen
do 21 feb 2008, 12:22
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

Maar de hogen en midden tonen heb ik nu al dan ook nog de lagebassen en met zon 12 inch haal ik dus ook nog de 200/tm1000Hz?
door kevincejanssen
do 21 feb 2008, 11:13
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

Aah oke, maar wat zijn een beetje betaalbare 12" speakers? deze?
door kevincejanssen
wo 20 feb 2008, 20:06
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

Maar die tweeter die hoef ik juist niet :P
door kevincejanssen
di 19 feb 2008, 14:45
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

sevenup schreef:
Ik zou gewoon een 12" tweewegje maken vanaf 100-150Hz met de glijbaan eronder...
Zoiets dus:
door kevincejanssen
di 19 feb 2008, 14:39
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

ze zijn nu bijna klaar, maar bedankt voor de tips. Zal er aan denken in de toekomst.
door kevincejanssen
ma 11 feb 2008, 18:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

De hoorn komt er nog in maar heb hier geen betonplex omdat er nogal wat druk op de gebogen tri-plex plaatjes komt.

maar met bijv zo'n speaker vanaf 100 a 150 Hz tot aan de 2000Hz?
door kevincejanssen
ma 11 feb 2008, 17:01
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Kastje voor midden en hoog.
Reacties: 32
Weergaves: 4085

De glijbaantjes gaat nu tot de 200Hz en vanaf 800Hz begint de middentoner de tonen daar tussen in worden nu weer gegeven door een 3 weg huis tuin en keuken speakertje. Maar nu wat fotos van het kastje. http://img178.imageshack.us/img178/3171/cimg1637rx8.jpg http://img201.imageshack.us/img201/2316/ci...