Speaker sluit niet lucht dicht af.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kevincejanssen
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
Locatie: Sprang-Capelle

Speaker sluit niet lucht dicht af.

Bericht door kevincejanssen »

Hallo,

Ik heb 15inch speakers op mijn 2de paar glijbaantjes gedaan maar nu heb ik het probleem dat ik onderaan de speaker lucht tussen de speaker en de kast door voel komen. Alles zit vast met slagmoeren en bouten. Weet er iemand iets hoe ik de speaker zo kan krijgen dat er geen lucht meer langs kan? De kast was niet meer de beste en had wat beschadigingen ook bij het gat waar de speaker in moet. Mijn vorige paar 15 inch speakers die in mijn andere glijbaantjes zit hadden iets van schuim onder de bevestigings rand van de speaker. Mischien dat ik die ergens kan kopen ofzo. Hopelijk snappen jullie mijn probleem.

Alvast bedankt
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Tochtstrip tussen speaker en kast gedaan?
Onne
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 07 mar 2008, 10:13

Bericht door Onne »

Ik denk dat je met simpele tochtband van de bouwmarkt al klaar bent,

Gr Onno
Gebruikersavatar
kevincejanssen
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
Locatie: Sprang-Capelle

Bericht door kevincejanssen »

Nee en waar zou ik dan 2 meter van dat tochtstrip kunnen kopen en het hoeft niet heel dik te zijn 1 a 2mm is denk ik wel voldoende.
Laatst gewijzigd door kevincejanssen op di 14 okt 2008, 9:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Onne
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 07 mar 2008, 10:13

Bericht door Onne »

kevincejanssen schreef:
Nee en waar zou ik dan 2 meter van dat tochtstrip kunnen kopen en het hoeft niet heel dik te zijn 1 a 2mm is denk ik wel voldoende.
Gamma, praxis, karwei etc kost misschien 7 euro ofzo voor 2 meter ?
Gebruikersavatar
kevincejanssen
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
Locatie: Sprang-Capelle

Bericht door kevincejanssen »

Oke hardstikke bedankt, zal wel laten weten of het is gelukt ;)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Tochtstrip werkt prima, voor subtielere aanpassingen knip je een fietsband kapot bv. (binnenband)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik gebruik acryl kit (ook in zwart te krijgen) voor afdichtingen, blijft perfect flexibel en dicht zekerweten goed af.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”