Er zijn 127 resultaten gevonden

door SpikyTim
wo 27 feb 2019, 13:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Shadow schreef:
Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust' :lagge:
Hij is dat gewoon hoor. Hij blijft daar best wel rustig onder, ookal gaat het volume af en toe op stevig :yeah:
door SpikyTim
di 26 feb 2019, 15:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Er is een kleine update in de showcase.
door SpikyTim
za 23 feb 2019, 14:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Ik ben nu aan het luisteren. Geen tijd voor foto's. Het stelt zeker niet teleur in ieder geval.
door SpikyTim
vr 22 feb 2019, 19:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Deze worden afgewerkt in blanke hoogglans vernis. Morgen ga ik het filter monteren en de speakers. Dus als het goed is savonds de eerste inspeel en luister sessie.
door SpikyTim
do 21 feb 2019, 18:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Op het ontwerp van Tony zijn ze ook niet verzonken. Daarbij kan ik met mijn cirkel geleider niet zo een kleine gaten maken. Enkel de woofer heb ik met de cirkel geleider uitgefreesd. Het is trouwens ook de bedoeling dat de zelfbouw er vanaf straalt ;-).
door SpikyTim
do 21 feb 2019, 15:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal. Dagje printen en enkele € later heb je gewoon een perfecte mal die perfect passend freeswerk afleverd. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan. Natuurlijk met een CNC kan het nog makkelijker maar die heb ik n...
door SpikyTim
do 21 feb 2019, 13:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Reacties: 32
Weergaves: 1451

Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic

Ik besef me net dat er niet gereageerd kan worden in een Showcase. Daarom dit reactietopic.
Showcase
door SpikyTim
do 21 feb 2019, 12:35
Forum: Luidspreker Showcases
Onderwerp: Twenty five kit (Designed by Tony)
Reacties: 1
Weergaves: 2108

Twenty five kit (Designed by Tony)

Het is al zeer lang geleden dat ik nog eens op dit forum gepost heb. Eerst even het verhaal. Een vriend van me hoorde een tijdje geleden mijn zelfbouw speakers van (2008) http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=5496&hilit=bifrost+als+vloerstaander :shock: En daarna begon het natuu...
door SpikyTim
ma 02 aug 2010, 19:12
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Seas bifrost (als vloerstaander)
Reacties: 82
Weergaves: 13146

Re: Seas bifrost (als vloerstaander)

Beetje stof afblazen van mijn topic...
Simon wees mij op het volgende==>
Ik krijg blijkbaar een beetje erkenning van ons goed vriend Troels.
Ik vind het wel een leuk compliment al is het wel geen CNO.

http://www.troelsgravesen.dk/CNO_unknown.htm
door SpikyTim
do 10 dec 2009, 8:00
Forum: Persberichten
Onderwerp: Reckhorn subwoofer versterker
Reacties: 69
Weergaves: 13462

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Hoi Roland, Ik bedoel hetzelfde als jou hoor. Speakerkabel aansluiting. Maar nevermind mijn sub-plannen zijn voorlopig uitgesteld door een andere investering. Maar ooit ga ik dat subje toch recycleren hoor. :) Hoi Tim, High level in bedoel ik mee speakerkabel aansluiting. Bedoel jij rca / cinch? Mor...
door SpikyTim
vr 27 nov 2009, 8:22
Forum: Persberichten
Onderwerp: Reckhorn subwoofer versterker
Reacties: 69
Weergaves: 13462

Re: Reckhorn subwoofer versterker

Verbeteringen aan de A403: 1. SAT OUT curve is more flat 2. HIGH CUT 40-300 (starts to decrease 35 Hz) 2. SAT OUT 50-300 (starts to decrease 45 Hz) De A1000 gaat 209,- euro kosten er zit alleen een highcut op. Voor meer functies voeg je een S1 toe. Ik ben dr optisch niet zo stuk van. Mooie zwarte 1...
door SpikyTim
do 26 nov 2009, 11:00
Forum: Persberichten
Onderwerp: Reckhorn subwoofer versterker
Reacties: 69
Weergaves: 13462

Re: Reckhorn subwoofer versterker

En wat zijn de upgrades/aanpassingen aan de nieuwe versie?
door SpikyTim
do 30 apr 2009, 11:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: W8-740P anders-dan-ander.......
Reacties: 47
Weergaves: 5765

Ik heb ook goede ervaring met motip filler op de kopse kanten. Wel verschillende lagen aanbrengen en tussenin schuren. Eventueel nog verder afwerken met spuitplamuur . Hiermee zou je ook strakke resultaten moeten krijgen. Je mag alleen niet verlegen zijn om een extra laagje aan te brengen als het no...
door SpikyTim
zo 22 mar 2009, 10:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Poolklemmen
Reacties: 7
Weergaves: 926

Hier is er keuze genoeg denk ik.
door SpikyTim
za 24 jan 2009, 9:05
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Seas bifrost (als vloerstaander)
Reacties: 82
Weergaves: 13146

Dat is inderdaad een ral kleur, maar wel uit de spuitbus...
door SpikyTim
vr 23 jan 2009, 7:38
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Seas bifrost (als vloerstaander)
Reacties: 82
Weergaves: 13146

keuzes keuzes ik zal er nog eens goed over moeten nadenken.
Als ik over het antraciet grijs een laag vernis heen spuit, gaat dat dan ook mooi glanzen? Dat zou anders ook een optie zijn volgens mij.
door SpikyTim
do 22 jan 2009, 8:45
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Seas bifrost (als vloerstaander)
Reacties: 82
Weergaves: 13146

De vriendin is al van gedacht veranderd. Ik heb haar kunnen overtuigen dat zo een flashy kleur niet echt de weg te gaan is.
Nu praat ze over zwarte glans lak...
door SpikyTim
di 20 jan 2009, 10:43
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Seas bifrost (als vloerstaander)
Reacties: 82
Weergaves: 13146

Even mijn oude topic opvissen... Ik moet de speakers nog eens opnieuw in de lak zetten omdat dit de vorige keer toch niet 100% naar mijn zin gelukt is. Nu ben ik sinds het afgelopen weekend met mijn vriendin hierover aant discusieren geweest. Zij wil ze gifgroen, wat denken jullie er van? Ik vind he...
door SpikyTim
vr 09 jan 2009, 9:40
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Ervaringen bovenfrees merken/typen
Reacties: 80
Weergaves: 16051

Interficior je hebt gelijk. Maar het is toch een pak aangenamer werken met festool hoor. Het zijn de kleine doordachte en handige dingen die zulk gereedschap goed maakt. En het is niet alleen dat. Ik had hiervoor een 1500watt budget frees en nu een 1010watt festool. De motor is toch een heel pak deg...
door SpikyTim
vr 28 nov 2008, 15:41
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar online freesjes kopen?
Reacties: 10
Weergaves: 1264

ze zitten kwa kwaliteit in zeg maar het middensegment, verre van goedkope bagger, maar de top is het ook niet; prijs/kwaliteit is dik in orde Daarom dat ik dus zei dat de prijzen eerlijk zijn. :) Lijkt me dat voor de gewone hobby-ist deze frezen zeer geschikt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er...
door SpikyTim
vr 28 nov 2008, 14:42
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Waar online freesjes kopen?
Reacties: 10
Weergaves: 1264

defrezenshop.nl
Zeer recent nog besteld en binnen de 1,5 weken lagen de freesjes voor de deur. Ook zijn de prijzen zeer eerlijk.

(ps: ik woon te meeuwen dus voor jou zou de verzendtermijn hetzelfde moeten zijn)
door SpikyTim
vr 28 nov 2008, 11:00
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Frezen.....
Reacties: 307
Weergaves: 86411

Moest het iemand interesseren... cirkelmallen e.d.Vandaag toevallig bij uitgekomen.
door SpikyTim
wo 26 nov 2008, 18:06
Forum: Meten....
Onderwerp: Mijn eerste meting...
Reacties: 42
Weergaves: 5657

Bart je hebt helemaal gelijk. Blijkbaar zit er toch wel redelijk wat afwijking op mijn 'referentieweerstandjes' en ik had deze nog niet doorgemeten met een multimeter. Na een kleine aanpassing zijn mijn metingen nu correct. Als ik de speaker connectoren van het boxje kortsluit blijf ik 0.6ohm meten ...
door SpikyTim
wo 26 nov 2008, 13:29
Forum: Meten....
Onderwerp: Mijn eerste meting...
Reacties: 42
Weergaves: 5657

Dan vrees ik dat ik toch nog steeds ergens iets verkeerd aan het doen ben maar ik zal het deze avond nog eens tegoei bekijken. Om eerlijk te zijn kijk ik hier nu iedere keer tussen de soep en de patatten (zoals ze dat hier zeggen) naar en kan het zijn dat ik daardoor helemaal de mist in ga.
door SpikyTim
wo 26 nov 2008, 9:55
Forum: Meten....
Onderwerp: Mijn eerste meting...
Reacties: 42
Weergaves: 5657

Dat werkt niet. Dat heb ik gisteren geprobeerd. Door de referentieweerstandswaarde aan te passen en een weerstand van 1ohm te meten. Ik moest de referentieweerstand sterk verkleinen (bijna halveren dacht ik) om terug op 1 ohm te komen. En dan klopt het plaatje bij grotere weerstanden totaal niet mee...