Poolklemmen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Poolklemmen

Bericht door Rade »

Heeft iemand de vernikkelde PK18 poolklemmen van Inter Technik al eens toegepast? Zie foto hieronder. Als ik het goed begrijp zijn deze ook geschikt voor banaanstekkers. Hiervoor moeten dan de gekleurde dopjes worden verwijderd. Als de dopjes verwijderd zijn is volgens mij het verschil tussen + en - niet meer te zie.?

Ik heb de goudkleurige K42's nu gekocht. Zijn op zich goede klemmen maar ik vind de goudkleur eigenlijk niet zo heel erg mooi.

Kent iemand nog andere niet te dure alternatieven voor "nikkelkleurige" poolklemmen? WBT heeft natuurlijk ook erg mooie klemmen in het assortiment maar deze vind ik te duur.
Bijlagen
Goudkleurige K42-AU
Goudkleurige K42-AU
K42-AU.jpg (6.18 KiB) 937 keer bekeken
PK18/82M Inter Technik
PK18/82M Inter Technik
PK18-82MS.jpg (5 KiB) 937 keer bekeken
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Hier is er keuze genoeg denk ik.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Ook niet vergeten dat speakon een optie is. Het is betrouwbaar, degelijk en niet te duur. Ook heb je geen last van vage praatjes die moeten verklaren waarom de audiofiele prijzen verantwoord zijn voor connectors met exotische afwerking.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Je sloopt een kwikthermometer van je zusje en gebruikt dat kwik om over het goud heen te halen... Foetsie is de goudkleur..
Een andere optie is misschien nog om van die gekleurde ringetjes te gebruiken die je soms bij Cinch/RCA pluggen ziet. Als dan het kapje er uit genomen is zie je altijd nog het rode / zwarte ringetje....
Of je merkt de + en - ook op de kast.

Kees
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Bericht door Rade »

Kees,

Ik kan uiteraard wel een oplossing bedenken om + en - van elkaar te onderscheiden maar ik vond het eigenlijk niet zo'n slim ontwerpje.

Dat met die kwikthermometer ga ik 'ns proberen :wink:

Groeten,

Rade
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Lees dan wel even eerst dit door als je wilt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwik#Toxic ... veiligheid
Gebruikersavatar
solitaire
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:06

Bericht door solitaire »

audiomanics schreef:
Een andere optie is misschien nog om van die gekleurde ringetjes te gebruiken die je soms bij Cinch/RCA pluggen ziet. Als dan het kapje er uit genomen is zie je altijd nog het rode / zwarte ringetje....
Of je merkt de + en - ook op de kast.

Kees
als je belangstelling hebt, 'k heb nog een kleine 50 ringetjes over, in een maat die past om Xhadow Precision pluggen

Øin = 11.5mm. / Øout = 13.5mm.
kleuren: helder blauw / helder groen / mosterd geel / wijn rood / mat zwart

een aantal stuur ik je graag toe als je wilt


Wolf
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

Bericht door Rade »

Hallo Wolf,

Bedankt voor je aanbod maar het is niet meer nodig.

Ik ben vandaag via een oude thread terecht gekomen bij: http://www.hollandlink.nl en heb hier zojuist 2 paar WBT-lookalike poolklemmen gekocht. Vind ze persoonlijk erg mooi tegen een redelijke prijs (Net geen 30 Euro voor 4 stuks incl. verzendkosten)

Erwin
Bijlagen
HL Rhodium.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”