Er zijn 21 resultaten gevonden

door 1nine98
vr 04 mei 2007, 10:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Tja ik denk ook dat het rendament niet vreselijk hoog is maar dat geeft niet. En verder hebben we deze subwoofer gratis gekregen van caliber dus da's wel weer mooi.
door 1nine98
do 03 mei 2007, 16:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Dit is de opstelling geworden, en het lijkt te werken.
door 1nine98
ma 19 mar 2007, 16:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Het is een caliber CWV 12 maar meer informatie heb ik niet. Verder wil ik het experiment gewoon zo goed mogelijk uitvoeren. Als het niet lukt is dat erg jammer maar geen ramp. Dus als iemand nog tips heeft is de kans van slagen alleen maar groter. Verder zien we wel :wink:
door 1nine98
ma 19 mar 2007, 10:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Ik heb een subwoofer met de volgende specificaties. Ik geloof dat ie ook geoptimaliseerd of getuned is of hoet dat ook heet. Wat denken jullie, zinloos of gaat het wel lukken? Vermogen: 750W max./ 250W RMS Impedantie: 4Ω Diameter/diepte: 285mm/125mm Gevoeligheid: 89dB/W/m Freq. bereik:: 25Hz - 500Hz...
door 1nine98
wo 14 mar 2007, 11:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Hoeveel dB had je?
door 1nine98
di 13 mar 2007, 20:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Cool :D
door 1nine98
di 13 mar 2007, 11:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Klopt, dat maakt het zo interessant. Je kunt het niet horen of zien maar wel voelen...
door 1nine98
di 13 mar 2007, 10:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

info over andere infrageluid onderzoeken

Het is juist de bedoeling dat de golven dwars door je heen gaan. De artikels waar ik vanuit gegaan bij zijn hier te vinden: http://onderdetram.unwind.nl/onderzoek/561/Koude_rillingen_van_onhoorbaar_geluid/ http://www.unexplained-mysteries.com/viewnews.php?id=76585 http://noorderlicht.vpro.nl/artikel...
door 1nine98
ma 12 mar 2007, 10:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

[quote="hovingtim"]Knappe woofer die een 7hz nog beetje fatsoenlijk op zn plek zet. Voor een beetje aardige spl van 88db of dergelijke zal je ook flink wat vermogen moeten verzetten. Ik zal je aanraden de theoriën van luidsprekers en hun werking ervan nog eens goed door te nemen want ik kr...
door 1nine98
wo 21 feb 2007, 17:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Alleen hoe lager het geluid hoe moeilijker te maken. Maar misschien gaat 7 Hz toch lukken. Over 2 weken gaan we testen. Eerst nog een subkist bouwen van ongeveer 112 L en een poort van 235 cm. Ik kan een subwoofer lenen die daarmee waarschijnlijk 7 Hz gaat halen. :D
door 1nine98
wo 21 feb 2007, 17:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Alleen laten voelen, er valt weinig te horen bij zulke lage tonen.
door 1nine98
di 20 feb 2007, 11:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

PWS = profielwerkstuk (een project dat iedereen op de HAVO en het VWO moet doen als afsluitende opdracht).
Ik hoef maar een soort geluid tegelijk te maken dus ik denk niet dat ik zo'n TL nodig heb. Maar ik weet nu nog steeds niet wat het eigelijk is:s
door 1nine98
di 20 feb 2007, 11:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

Wat is een BR poort en wat een TL? Ik heb totaal geen verstand van subwoofers namelijk. De diameter is maar 10cm.
door 1nine98
di 20 feb 2007, 10:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

ow uhm nee 235 cm
door 1nine98
di 20 feb 2007, 8:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

We waren niet van plan om echt 150 dB te maken 80dB (en dan alleen een beetje hoofdpijn) is ook goed genoeg.
door 1nine98
di 20 feb 2007, 8:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

Ik kan idd een subwoofer lenen van iemand maar een subwooferkist niet. Het moet ook een vrij speciaal geval worden want ik wil er 18 Hz en misschien lager mee maken. Er moet dus een soort buis van 235 meter aanvast komen. Als ik er eentje leen mag ik daar natuurlijk geen gaten in boren enzo.
door 1nine98
ma 19 feb 2007, 16:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

Het hoeft inderdaad geen mooie kas te worden. Het budget is eigenlijk maar 30 euro maar ik vraag me af of dat wel kan, zo niet dan verzinnen we wel een oplossing (sponsors ofzo). En uhm wat is bracing?
door 1nine98
ma 19 feb 2007, 16:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

Ik wil graag meten hoe sterk de bekende effecten van infrageluid zijn (hoofdpijn, verminder zicht, misselijkheid enz.) Dus ik heb eigenlijk heel veel test personen nodig. Die zijn er op school natuurlijk genoeg :twisted: :wink: . Ik heb nu iemand gevonden waarvan ik een geschikte subwoofer kan lenen...
door 1nine98
ma 19 feb 2007, 15:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer kist 100 L
Reacties: 12
Weergaves: 1907

subwoofer kist 100 L

Heeft iemand enig idee hoeveel het gaat kosten als ik een subwoofer kist van ongeveer 100 L wil bouwen en welk materiaal kan ik het beste gebruiken? MDF?
door 1nine98
za 17 feb 2007, 18:29
Forum: Meten....
Onderwerp: Frequentiebereik caliber subwoofer
Reacties: 0
Weergaves: 854

Frequentiebereik caliber subwoofer

Ik wil graag het frequentiebereik weten van een caliber subwoofer BCT10 en de BCT10A. Zou ik dit ergens kunnen vinden of weet iemand het misschien? Op de caliber site staat het namelijk niet en ik kan ze ook geen mail sturen.
door 1nine98
zo 11 feb 2007, 14:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: subwoofer optimaliseren
Reacties: 71
Weergaves: 11416

subwoofer optimaliseren

Hallo,

Ik heb voor mij PWS een subwoofer nodig die 18 Hz geluid kan maken. (onhoorbaar maar je kan het wel voelen) Kan ik hiervoor een subwoofer (ver)bouwen? En zo ja, ik heb echt geen idee hoe dus kan/wil iemand mij helpen?