Er zijn 10 resultaten gevonden

door PeterDebaere
zo 18 aug 2024, 12:18
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

Kappa7,

dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
door PeterDebaere
zo 18 aug 2024, 12:17
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

Kappa7,

dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
door PeterDebaere
zo 18 aug 2024, 8:04
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

Maar wat ik ook ontdekt heb. Is dat wanneer ik de voeding uitschakel. het signaal aan de input van de eindtrap bij het zakken van de voedingsspanning even goed wordt om dan naar 0 te gaan
door PeterDebaere
zo 18 aug 2024, 8:02
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

dit is dan het signaal aan input eindtrap
door PeterDebaere
zo 18 aug 2024, 7:45
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

ray5150 schreef: za 17 aug 2024, 19:11
Wat gebruik je als bron om signaal in te sturen als de versterker aan de scoop hangt ?
input signaal
door PeterDebaere
za 17 aug 2024, 22:08
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

Shadow schreef: za 17 aug 2024, 19:52
kenwood_ka-4040r_amplifier.pdf

Even beginnen met deze :goedzo:
Hey, dank je, had deze al gevonden. Maar weet niet goed hoe diagnose te stellen.

1 van de eindtrappen al eens los gesoldeerd en op diode uitgemeten. En ziet er goed uit.
door PeterDebaere
za 17 aug 2024, 22:05
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

ray5150 schreef: za 17 aug 2024, 19:11
Wat gebruik je als bron om signaal in te sturen als de versterker aan de scoop hangt ?
line out van laptop
door PeterDebaere
za 17 aug 2024, 22:05
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

John P schreef: za 17 aug 2024, 19:03
Ik ben geen expert, maar ik zou de grote elco's bij de voeding eens nameten.
Ik heb de rimpel gemeten met belasting, weliswaar niet veel want er komt niet veel uit.
De rimpel op beide kanten van de voeding is 20 mV.
Dus ik zou denken dat de caps ok zijn.
door PeterDebaere
za 17 aug 2024, 18:32
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Re: Kenwood KA4040R lage output

Wat ik raar vind is dat het op beide kanalen is
door PeterDebaere
za 17 aug 2024, 18:31
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Kenwood KA4040R lage output
Reacties: 14
Weergaves: 319

Kenwood KA4040R lage output

Beste, mij even geregistreerd op dit forum in de hoop hulp te krijgen bij het herstellen van een versterker. Zoals in de titel te zien betreft het een Kenwood KA4040R waar een te zwak signaal aan de output komt. Ik dacht het zal wel ergens aan de voorvesterking liggen of volumeregeling en dergelijke...