Hoe aansluiten eindversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door Luxjan »

Ik heb onlangs een eindversterker Technics SE-CA 10 gekocht voor in mijn hobby kamer.
Wat ik niet wist is dat je voor deze versterker een specifieke voorversterker nodig hebt, hij heeft nl een platte kabel met een stuk of 20 draadjes, komende van de tuner/ voorversterker.
Ik vermoed dat het wel mogelijk is om de aansluitingen te vinden waar ik mijn Rotel voorversterker kan op aan sluiten, alleen reikt mijn kennis niet zo ver.
Ik heb het schema van VV en EV van het internet gehaald, maar krijg het hier niet gepost, is een 2.5 MB groot.
Is er iemand die me zou kunnen helpen de juiste aansluiting te vinden.
Ik kan de schema's toesturen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door ray5150 »

Ziet hij er zo uit?
may-Technics-SE-CA10-set__15980402_1.jpg
Wat voor bestandstype is dat schema?
2.5 mb zou makkelijk moeten gaan.
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door Luxjan »

Hallo,
Dat onderste blokje is het inderdaad.
Het is een .PDF bestand met een 20 blz.
Mag ik het je toemailen?

PS een passende voorversterker zou ook wel kunnen.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door BertDB »

Luxjan,

kan je me de PDF ook even mailen ?
zal ik samen met raymond even met je meekijken.

mvg, Bert
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door Luxjan »

Probeersel.

Blz 27 eind versterker, 21 de VV.
Bijlagen
hfe_technics_se-ca10_service[1].pdf
(2.49 MiB) 166 keer gedownload
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door BertDB »

1. CLK led driver NIET
2. AC van transfo NIET
3. DATA led driver NIET
4. 12V spanning leds ? NIET
5. / NIET
6. AC van transfo NIET
7. / NIET
8. GND NIET
9. lijkt me iets van controle.. toonregeling, knopjes ?? ik zou zeggen NIET
10. / NIET
11. GND analoog WEL
12. / NIET
13. Rechts in WEL
14. Links in WEL
15. uitgang B+ NIET
16. Mute NIET
17. Mute NIET
18. GND digital NIET
19. AC van transfo NIET
20. AC van transfo NIET

als je geen geluid hebt, is het mss iets met die mute klemmetjes ..
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door ray5150 »

Ik ben er nog aan toegekomen om het schema goed te bekijken.
Gebruikersavatar
Luxjan
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 23:48
Locatie: Tongeren

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door Luxjan »

Hallo Bert,
Dank je voor het opzoek werk.
Ik wilde het gisteren gaan uitproberen. Ben een netkabel gaan halen, want die zat er niet bij, en wat gebeurde er?
Helemaal niets, geen zoemende transfo, geen stand by lampje dat brandde, niets.

Ik ga van de week eens proberen of er spanning is voor en na de transfo.

gr
Jan
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door BertDB »

controleer ook even alle zekeringetjes wil je ? :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door ray5150 »

Wat ik even snel zie is dat de secundaire kant van de trafo word geschakeld door een relais. is wel vaker bij dat soort systemen.
huysmans
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 18:07

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door huysmans »

ik heb gisteren een zelfde versterker gekocht, met hetzelfde probleem: alleen een platte kabel.
is het je nog gelukt de versterker aan te sluiten en zo ja hoe?
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door MechanicalAnimal »

hoi huysmans

als ik jouw was dan stuurde ik "Luxjan" maar even een PB of vraag bij de moderators even zijn emailadres.

Het laatste bericht van Luxjan dateert uit 2009 helaas.

sucses met je zoektocht

groet

maarten
swblom
Berichten: 29
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 10:16

Re: Hoe aansluiten eindversterker

Bericht door swblom »

Heb je hem niet van Luxjan gekocht??? :?
Plaats reactie