Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door Martijn M »

Mijn vader heeft een blu-ray-speler aangeschaft. Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen. Het ligt niet aan de kabel, dat heb ik getest. Waar zou het aan kunnen liggen?
k.p.
Berichten: 1178
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 11:23

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door k.p. »

Misschien de speler testen op een andere TV en anders de TV proberen met een ander componnent apparaat voeden. Dan weet je aan welke kant van de kabel het probleem zit.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door Marp »

Martijn M schreef:
Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen.
Je hebt toch geen RGB en YPbPr/component op elkaar aangesloten? Dat zijn verschillende signalen, en uitwisseling veroorzaakt inderdaad een groene kleur.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door Martijn M »

Uhm... misschien wel. Hoe moet 't dan wel? :oops:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door Marp »

Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan. =P~
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door ray5150 »

Marp schreef:
Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan. =P~
Uhm, ja. dat kun je wel zeggen.... baal er nog van..

Heb je geen HDMI aansluiting?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!

Bericht door Martijn M »

Hi,

Ik heb geen HDMI, maar gelukkig is 't inmiddels gelukt met Component. De tv stond blijkbaar op Component 1 ingesteld, maar ik moest Component 2 hebben. Anyway, het werkt! Bedankt.
Plaats reactie