Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Moderator: Beheerdersteam
Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Mijn vader heeft een blu-ray-speler aangeschaft. Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen. Het ligt niet aan de kabel, dat heb ik getest. Waar zou het aan kunnen liggen?
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Misschien de speler testen op een andere TV en anders de TV proberen met een ander componnent apparaat voeden. Dan weet je aan welke kant van de kabel het probleem zit.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Je hebt toch geen RGB en YPbPr/component op elkaar aangesloten? Dat zijn verschillende signalen, en uitwisseling veroorzaakt inderdaad een groene kleur.Martijn M schreef:Deze is middels component (RGB) aangesloten op de plasma. Helaas is het beeld nagenoeg alleen groen.
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Uhm... misschien wel. Hoe moet 't dan wel? 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan. 
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Uhm, ja. dat kun je wel zeggen.... baal er nog van..Marp schreef:Mogelijk gewoon een instelling aanpassen. Lees gelijk even 2 posts daarboven, zodat je niet voor hetzelfde euvel als ray5150 komt te staan.
Heb je geen HDMI aansluiting?
Re: Blu-ray-middels component aangesloten: alleen groen!
Hi,
Ik heb geen HDMI, maar gelukkig is 't inmiddels gelukt met Component. De tv stond blijkbaar op Component 1 ingesteld, maar ik moest Component 2 hebben. Anyway, het werkt! Bedankt.
Ik heb geen HDMI, maar gelukkig is 't inmiddels gelukt met Component. De tv stond blijkbaar op Component 1 ingesteld, maar ik moest Component 2 hebben. Anyway, het werkt! Bedankt.
