amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Moderator: Beheerdersteam
amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Zojuist heb ik de knoop doorgehakt en een amp 10 besteld bij 41 hz (net zoals rho zie ik net). Het in elkaar zetten van de amp zal spoedig beginnen. Ik sta natuurlijk nog voor enkele keuzes (transformator, behuizing, knoppen, aansluiting). Graag zou ik hierbij wat advies ontvangen van de deskundigheid die dit forum rijk is.
Ik ben nu bezig een geschikte travo te zoeken.
Ik tot nu toe twee kandidaten:
-amplimo +/-22 volt 225 VA, 55 euro
http://www.amplimo.nl/index.php/225VA-2 ... e.tpl.html
-velleman +/- 21 volt 225 VA, 33 euro
http://epowershop.nl/index.html?lang=nl ... 003.829167
mijn vragen hierbij zijn:
Zijn er verschillen behalve 22 euro prijsverschil en 1 volt?
Heeft iemand andere, betere opties?
Ik ben nu bezig een geschikte travo te zoeken.
Ik tot nu toe twee kandidaten:
-amplimo +/-22 volt 225 VA, 55 euro
http://www.amplimo.nl/index.php/225VA-2 ... e.tpl.html
-velleman +/- 21 volt 225 VA, 33 euro
http://epowershop.nl/index.html?lang=nl ... 003.829167
mijn vragen hierbij zijn:
Zijn er verschillen behalve 22 euro prijsverschil en 1 volt?
Heeft iemand andere, betere opties?
Laatst gewijzigd door niels op ma 26 okt 2009, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
afgelopen weekend heb ik de amp 10 bijna geheel in elkaar gesoldeerd. Wat rest is de chip en de aansluit terminals. 41Hz adviseert namelijk om eerst de power supply te testen alvorens de chip te solderen. Echter, ik heb mn travo nog niet. Ik probeer die van epower te bestellen, er zit alleen nog geen shot in de betaling (beetje onduidelijk systeem).
Daarnaast heb ik rondgekeken voor behuizingen. Ik kwam uit bij hifi2000 (net als rho). Ik ben hierbij voor een zo klein mogelijke behuizing gegaan. Ook heb ik meteen naar een bijpassende behuizing gezocht voor mn jos van eindhoven passieve pre omdat deze nog in een gebeund pastic kastje zit.
Ik ben uitgekomen op een grondoppervlak van 17x 23 cm en een hoogte van 8 cm voor de power-amp en 4 cm voor de passieve pre.
Ik heb hifi gevraagd of ze me een offerte kunnen geven voor het benodigde freeswerk. Mocht het aan de dure kant zijn, zal ik binnen de TU-Delft even rondzoeken voor cnc-hulp.
Hieronder de sketchup tekeningen van hoe het ongeveer moet worden
Daarnaast heb ik rondgekeken voor behuizingen. Ik kwam uit bij hifi2000 (net als rho). Ik ben hierbij voor een zo klein mogelijke behuizing gegaan. Ook heb ik meteen naar een bijpassende behuizing gezocht voor mn jos van eindhoven passieve pre omdat deze nog in een gebeund pastic kastje zit.
Ik ben uitgekomen op een grondoppervlak van 17x 23 cm en een hoogte van 8 cm voor de power-amp en 4 cm voor de passieve pre.
Ik heb hifi gevraagd of ze me een offerte kunnen geven voor het benodigde freeswerk. Mocht het aan de dure kant zijn, zal ik binnen de TU-Delft even rondzoeken voor cnc-hulp.
Hieronder de sketchup tekeningen van hoe het ongeveer moet worden
Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen
Ik was dit project in februari gestart met idee de versterkers snel af te maken. Echter, vanwege drukke tijden en het feit dat ik nog niet de moeite had genomen iemand te vinden die voor me kon frezen hebben de pre en de versterker 9 maanden in/op een heineken/brand behuizing gezeten. zie fotos
Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen
Hoewel dit natuurlijk uiterst functioneel was en de rauwe electronica zeker zijn charme heeft, ben ik toch maar naar een frezert op zoek gegaan. Een vriend van me studeert industrieel ontwerpen en heeft dus toegang tot de werkplaats aldaar. Dus ik verkleed als industrieel ontwerper daar samen met hem de alu plaatjes bewerkt.
Vooral het vierkantje waar het display achter zit was belangrijk. Dit is dan ook uiterst strak geworden. Na het frezen was het nog een paar uur werk en een zoektocht naar de juiste formaat schroefjes/moertjes en het maken van spacers, en het was geklaard. Zie foto's voor het resultaat:
Vooral het vierkantje waar het display achter zit was belangrijk. Dit is dan ook uiterst strak geworden. Na het frezen was het nog een paar uur werk en een zoektocht naar de juiste formaat schroefjes/moertjes en het maken van spacers, en het was geklaard. Zie foto's voor het resultaat:
-
rickvdvalk
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 27 sep 2008, 18:34
- Locatie: Delft
Re: amp 10 en jos van eindhoven pre in hifi2000 behuizingen
Ziet er strak uit. Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar het front van de voorversterker....
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.
Groeten,
Mischa
Groeten,
Mischa
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
superb, Ik zit ook al tijden te dubben om een amp van 41.hz te kopen.
M.v.g.
Chris
M.v.g.
Chris
-
Digidoo
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 927
- Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Mooi spul hoor Nelis... Ik kom donderdag luisteren! 
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
En ook nog een leuk venstertje erbij....mischa72 schreef:Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Als het glaasje strak in de frontplaat ligt is dat nog niet eens zo nodigray5150 schreef:En ook nog een leuk venstertje erbij....mischa72 schreef:Heel mooi allemaal, maar als je nog even een donker glaasje voor de displays zet is het helemaal af.
Groeten,
Mischa
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Ik ben eigenlijk erg tevreden over hoe de display er nu uitziet. Ik heb niet voor niks met uiterste precisie een vierkantje laten frezen. Beetje zonde om er dan een venstertje voor te hangen. Ik had eerst in gedachte om donker folie tussen het frontje en de display te hangen. @Mischa: wat bedoel je precies met een glaasje? Zijn er glaasjes te krijgen/maken die precies in het gat voor de display passen?
Ik heb overigens op aanraden van Jos van Eijndhoven een alps rotary switch besteld. Die is wat steviger dan de standaard. Als je namelijk licht aan de volumeknop trekt gaat de knop met het pookje en al los.
Ik heb overigens op aanraden van Jos van Eijndhoven een alps rotary switch besteld. Die is wat steviger dan de standaard. Als je namelijk licht aan de volumeknop trekt gaat de knop met het pookje en al los.
Re: amp 10 en jos van eijndhoven pre in hifi2000 behuizingen
Hoi Niels,niels schreef:@Mischa: wat bedoel je precies met een glaasje? Zijn er glaasjes te krijgen/maken die precies in het gat voor de display passen?
Je zou je frezer eens kunnen vragen of hij een stukje donkerrood plexiglas kan frezen dat exact in het vierkantje past. Dit zal wel wat lastiger zijn om vast te zetten, maar daar zijn ook wel weer oplossingen voor. Zo zou je een stuk plexiglas van dubbele dikte als wat je nodig hebt kunnen voorzien van een lijmrand, waardoor je dit venster blind in de kast kunt lijmen.
Groeten,
Mischa
